آیلتس یک مدرک بین المللی می باشد که بیشتر افرادی که قصد مهاجرت دارند می توانند با گرفتن این مدرک خودشان در بهترین دانشگاه ها در سرتاسر جهان جای دهند.

سریعترین راه گرفتن مدرک آیلتس + معرفی منابع آموزش آیلتس

حال در این مقاله ما قصد داریم سریعترین راه گرفتن مدرک آیلتس را به شما معرفی کنیم به طوری که بتوانید از طریق مطالبی که بیان میشود به بالاترین نمره در آیلتس دست یابید، و سریعا مدرک آیلتس را بگیرید. اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا یک برنامه MBA را دارید که به زبان انگلیسی تدریس می شود، باید نمره بالایی کسب کنید.

برای شروع یادگیری مهارت های مرتبط با آیلتس میتوانید به مجموعه آموزش های آیلتس فرادرس مراجعه کنید زیرا سریعترین راه گرفتن مدرک آیلتس شرکت در کلاس های آموزشی است که توسط اساتید با تجربه تهیه و منتشر شده است.

همانطور که احتمالا میدانید آیلتس مخفف International English Language Testing System است. این آزمون در بیش از ۱۴۰ کشور و در ۱۶۰۰ مکان، از جمله ۳۰ مکان در ایالات متحده، در دسترس است و هر سال ۴۸ مرتبه در تاریخ های مختلف این آزمون برگزار میشود. دو نوع آزمون آیلتس وجود دارد که با توجه به شرایط شما میتوانید روشی را انتخاب کنید که به کمک آن بتوانید از طریق سریعترین راه گرفتن مدرک آیلتس این گواهینامه بین المللی را به دست آورید. در واقع بسته به سازمانی که برای آن درخواست می دهید، می توانید دوره آیلتس آکادمیک یا آیلتس جنرال را بگذرانید. نمرات توسط بیش از ۱۰۰۰۰ سازمان در سراسر جهان پذیرفته شده است. اگر می خواهید در دانشگاه تحصیل کنید، باید آزمون آیلتس آکادمیک را انتخاب کنید.

سریعترین راه گرفتن مدرک آیلتس

برای آزمون آیلتس به چه مهارت هایی نیاز دارید؟

آیلتس هر چهار مهارت زبانی گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن را آزمایش می کند. با توجه به این موضوع اگر بخواهید سریعترین راه گرفتن مدرک آیلتس را انتخاب کنید شما باید به همه این مهارت ها به یک اندازه و به خوبی تسلط داشته باشید زیرا در طول تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به همه آنها نیاز خواهید داشت.

بیایید روال روزمره خود را تصور کنیم. شما در سخنرانی ها شرکت خواهید کرد و باید بتوانید آنچه را که اساتید می گویند، درک کنید. از شما انتظار می رود که تکالیف و ارائه های کتبی تهیه کنید. شرکت در بحث های کلاسی و پروژه های گروهی بخشی ضروری از تجربه یادگیری شما است و وزن زیادی در نمره نهایی شما دارد. بنابراین، شما نباید با درک صحبت های دیگران و شنیدن عبارات پرکاربرد زبان انگلیسی مشکلی داشته باشید.

اگرچه آیلتس یک آزمون بریتانیایی است، اما نیازی به تسلط بر لهجه یا املای انگلیسی ندارید. برای اینکه بتوانید در آزمون آیلتس شرکت کنید محدودیتی در نوع زبان انگلیسی وجود ندارد. درواقع مهم نیست شما به زبان انگلیسی بریتانیایی تسلط دارید و یا به زبان انگلیسی لاتین در هر صورت میتوانید با کمک سریعترین راه گرفتن مدرک آیلتس در این آزمون شرکت کنید و مدرک خود را کسب کنید.

حداقل نمره قبولی آیلتس کارشناسی ارشد یا MBA

همانطور که احتمالا میدانید نمره کلی در آیلتس بین ۱ تا ۹ متغیر است. برای پذیرش در دوره کارشناسی ارشد که به زبان انگلیسی تدریس می شود، باید به دنبال کسب نمره ۶.۵ یا بالاتر باشید.

سریعترین راه گرفتن مدرک آیلتس

سریعترین راه گرفتن مدرک آیلتس براساس ساختار آزمون آیلتس

برگزاری آزمون آیلتس ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه طول می کشد. بخش Listening شامل ۴۰ سوال است که باید در ۳۰ دقیقه آنها را کامل کنید. بخش Academic Reading شامل ۴۰ سوال است و شما ۶۰ دقیقه فرصت دارید. بخش Academic Writing مستلزم این است که شما دو کار رایتینگ را در عرض ۶۰ دقیقه تکمیل کنید. قسمت Speaking بین ۱۱ تا ۱۴ دقیقه طول می کشد و دارای سه قسمت است. در طول بخش اسپیکینگ با یک ممتحن مکالمه خواهید داشت.

نحوه کسب نمره بالا در آیلتس

برای اطمینان از اینکه آمادگی کافی را برای شرکت در آزمون آیلتس به دست آورده اید قبل از آزمون آیلتس، باید مطمئن شوید که به زبان انگلیسی مسلط هستید. در واقع تنها زمانی میتوانید در این آزمون شرکت کنید که اصول کلی زبان انگلیسی را به خوبی فرا گرفته باشید. منظور از اصول کلی زبان انگلیسی تسلط بر گرامر استاندارد انگلیسی، واژگان سطح آکادمیک، تسلط در درک مطلب، نوشتن با گرامر خوب و واژگان غنی، درک شنیداری و صحبت کردن و... است. در صورتی که این مهارت ها را به دست آورده باشید می توانید اطمینان داشته باشید که آمادگی کافی برای شرکت در آزمون آیلتس و کسب نمره بالا را به دست آورده اید.

به صورت کلی زمان صرف شده برای بهبود سطح زبان انگلیسی شما بسته به سطح شما در زمان شروع یادگیری انگلیسی و شدت مطالعه شما متفاوت خواهد بود. با توجه به این موضوع باید کمی وقت بگذارید تا با شرایط خاص آیلتس آشنا شوید و به نحوه برگزاری امتحان عادت کنید. در اینجا یازده مرحله ضروری را معرفی میکنیم که میتوانید با آشنا شدن با این مراحل احتمال کسب بالاترین نمره در آزمون آیلتس را افزایش دهید و سریعترین راه گرفتن مدرک آیلتس را تجربه کنید:

  1. آماده سازی خود را زود شروع کنید، ثابت قدم باشید و مرتباً پیشرفت خود را زیر نظر داشته باشید.
  2. گرامر استاندارد انگلیسی را به صورت کامل یاد بگیرید تا جایی که مطمعن باشید به آن تسلط کافی دارید.
  3. مهارت های انگلیسی خود را به چهار روش گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن تمرین کنید.
  4. از هر فرصتی برای برقراری ارتباط به زبان انگلیسی، به صورت شفاهی و کتبی استفاده کنید.
  5. دایره لغات خود را غنی کنید. این کار را نمیتوان در زمان کوتاه انجام داد و نیاز به مداومت دارد. در نتیجه سعی کنید هر روز حداقل ۱۰ کلمه جدید در زمینه های مختلف یاد بگیرید.
  6. متون طولانی تر تخصصی در زمینه های موضوعی مختلف مانند مدیریت، امور مالی، فرهنگ، تاریخ، و... را بخوانید.
  7. اخبار را بشنوید و مستندهایی را با موضوعات مختلف به زبان انگلیسی تماشا کنید.
  8. صحبت کردن با سایر انگلیسی زبانان را تمرین کنید؛‌ به عنوان مثال میتوانید در مورد سرگرمی ها، علایق، زندگی روزمره، خانواده، شغل، و موضوعات دیگر صحبت کنید.
  9. هنگامی که پایه و اساس محکمی از دانش و مهارت های زبان انگلیسی دارید، به دوره آیلتس بپیوندید یا با یک مدرس آیلتس حرفه ای کار کنید.
  10. اگر مطمئن نیستید که آماده شرکت در آزمون آیلتس هستید، یک تست تشخیصی بدهید و از یک مربی حرفه ای در مورد سطح و مراحل بعدی خود بازخورد بگیرید.
  11. در انتهای مراحل آماده شدن برای آزمون آیلتس و چندین هفته قبل از تاریخ آزمون، در شرایط مشابه با واقعیت آزمون آیلتس را شبیه سازی کنید.

هدف از آمادگی آیلتس این است که مطمئن شوید که واقعاً به زبان انگلیسی مسلط هستید و میتوانید در مقطع کارشناسی ارشد یا MBA که به زبان انگلیسی تدریس می شود شرکت کنید و نتیجه مطلوبی را کسب کنید. در واقع دانشگاه ها انتظار دارند که شما در هر چهار مهارت به یک اندازه خوب باشید تا بتوانید با سریعترین راه گرفتن مدرک آیلتس ضمن کسب نمرات بالا مدرک آیلتس خود را کسب کنید. در پایان این بخش یادآور میشویم که آمادگی برای شرکت در آیلتس صرفاً کسب نمره بالا نیست و مهمترین نکته ارتقاء مهارت زبان انگلیسی شما است به شکلی که بتوانید با کمترین زحمت امور روزمره خود را انجام دهید.

سریعترین راه گرفتن مدرک آیلتس

زمان مناسب برای آمادگی آزمون آیلتس

از آنجایی که آیلتس یک آزمون نسبتا دشوار است آماده شدن برای آیلتس در زمان کوتاه با هدف کسب نمره بالا تقریبا امری غیرممکن است. درواقع برای کسب نمره خوب در آیلتس، حداقل باید از ۱ تا ۲ قبل از شرکت در آزمون آیلتس نسبت به بهبود مهارت های مرتبط با آیلتس اقدام کنید. با توجه به این موضوع اختصاص حداقل ۲ ساعت تمرین در روز برای بهبود مهارت مورد نظر بسیار مهم است.

از سوی دیگر با برنامه ریزی مناسب و آمادگی متمرکز می توانید عملکرد خود را بهبود ببخشید. برای خود یک برنامه مطالعه ۲ هفته ای آیلتس بنویسید و سعی کنید هر روز به برنامه ریزی انجام شده پایبند بمانید. این برنامه مطالعه دو هفته ای آیلتس میتواند تا حدود زیادی شما را برای کسب نمره بالاتر از ۶ در چهار بخش آزمون آیلتس آماده کند. در ادامه با چهار بخش آزمون آیلتس شامل نوشتن، صحبت کردن، شنیدن و خواندن آشنا میشویم.

آزمون رایتینگ آیلتس

نوشتن یک کار فیزیکی است که تمام ماهیچه های دست، شانه و بازوی شما را درگیر می کند. از سوی دیگر برای بهبود مهارت رایتینگ باید به شکل منظم و به صورت روزانه حدود یک ساعت را به نوشتن به زبان انگلیسی اختصاص دهید. اگر برای این مدت زمان به نوشتن عادت ندارید، احتمالا در شروع کار ممکن است دچار خستگی و درد در عضلات دست شوید. در آزمون آیلتس از شما خواسته می شود که دو متن حداقل ۲۵۰ کلمه ای و دیگری حداقل ۱۵۰ کلمه ای بنویسید. با توجه به این موضوع هرچقدر قبلا مهارت رایتینگ را تمرین کرده باشید میتوانید در زمان کوتاه تری متن مورد نظرتان را بنویسید و زمان آزمون را به شکل مناسب تری مدیریت کنید.

چند نکته رایتینگ برای کسب نمره خوب در رایتینگ آیلتس:

نوشتن را به طور منظم تمرین کنید تا جایی که بتوانید بدون شمارش کلمات به صورت حدودی تعداد کلمات نوشته شده را حدس بزنید. از سوی دیگر سعی کنید از طیف وسیعی از واژگان در نوشتار خود استفاده کنید تا به این شکل تسلط خودتان بر کلمات را به شکل مناسبی به نمایش بگذارید. البته توجه داشته باشید از آنجایی که کلمات در زبان انگلیسی میتوانند معانی مختلفی داشته باشند بهتر است از کلماتی که در دو هفته منتهی به آزمون یاد گرفته اید در آزمون رایتینگ استفاده نکنید.

آزمون لیسنینگ آیلتس

یکی از چالش های اصلی آزمون لیسنینگ آیلتس این است که باید چندین کار را به طور همزمان انجام دهید. شما باید یک متن را گوش دهید و آن را یادداشت کنید و این کار را بارها و بارها تکرار کنید تا در بخش لیسنینگ آیلتس نیز نمره مناسبی کسب کنید.

برای بهبود مهارت لیسنینگ میتوانید یک فایل صوتی را پخش کنید و هرآنچه متوجه میشوید را برروی کاغذ یادداشت کنید سپس متن نوتشته شده را با زیرنویسی فایل مورد نظر مقایسه کنید تا متوجه شدید تا چه میزان متوجه کلمات بیان شده میشوید و میزان مهارت شما در شنیدن و درک مطالب بیان شده در چه وضعیتی قرار دارد. هر چه بیشتر تمرین کنید، راحت تر میتوانید متوجه مطالب بیان شده شوید زیرا با تلفظ صحیح هر کلمه به مرور آشنا میشوید و اینگونه مهارت لیسینگ شما بهبود پیدا میکند.

آزمون ریدینگ آیلتس

همانطور که میدانید استفاده از دیکشنری در آزمون آیلتس مجاز نمی باشد. بنابراین، حدس زدن معنای کلمات از متن آن برای شما ضروری است. حتی اگر فقط دو هفته فرصت دارید برای آیلتس آماده شوید، آمادگی مناسب ضروری است. یکی از سخت ترین بخش هایی که اکثر دانش آموزان با آن مشکل دارند، بخش خواندن است. برای کسب نمره بالای ۶ در آزمون ریدینگ آیلتس این نکات را دنبال کنید.

در دو هفته آخر قبل از آزمون هر روز حداقل یک مقاله بخوانید. علیرغم مجلات مشهور، خواندن مقالات در طیف وسیعی از موضوعات را تمرین کنید و اصطلاحات تخصصی مختلفی را تجربه کنید. هنگامی که با هر کلمه ناشناخته ای در آماده سازی مواجه شدید، به دنبال کلمات ریشه، پیشوندها و پسوندهای آن بگردید. به این شکل، شما به راحتی می توانید معنای اصلی کلمات را حدس بزنید. سعی کنید نقاط اصلی متن را بدون بررسی معنی دقیق هر کلمه شناسایی کنید.

سریعترین راه گرفتن مدرک آیلتس

آزمون اسپیکینگ آیلتس

آزمون اسپیکینگ آیلتس به شما این امکان را می دهد که در مورد ایده ها، تجربیات زندگی و انتظارات خود به صورت واضح و دقیق صحبت کنید. در اینجا چند نکته برای کسب امتیاز مناسب از آزمون اسپیکینگ آیلتس بیان میشود تا بتوانید نمره مناسب را از این بخش کسب کنید و با سریعترین راه گرفتن مدرک آیلتس مدرک خود را دریافت کنید. اول از همه تا جایی که می توانید به زبان انگلیسی صحبت کنید. اعتماد به نفس داشته باشید و از استفاده از زبان انگلیسی خود لذت ببرید. تا جایی که می توانید روان صحبت کنید. با معلم خود صحبت کنید پاسخ های خود را به شکل کاملتری بیان کنید و از کلمات متنوع در جملات خود استفاده کنید. در صورت لزوم با پرسیدن سوال میتوانید منظور مخاطب را به شکل مناسب تری درک کنید تا بتوانید پاسخ مناسبی نیز به آن بدهید. سعی کنید فایل های صوتی و ویدیویی را با لحن گوینده تکرار کنید.

کلام آخر در مورد سریعترین راه گرفتن مدرک آیلتس

در این مقاله ما جزییات سریعترین راه گرفتن مدرک آیلتس را بررسی کردیم. امیدوارم این مقاله توانسته باشد شما را در مسیر کسب مدرک آیلتس همراهی کند و تجربیات مناسبی را به شما منتقل کند. در پایان مایلم مجموعه آموزش زبان خارجی فرادرس را به شما معرفی کنم. در این مجموعه آموزش میتوانید مهارت های خود را در زمینه زبان انگلیسی به شکل قابل توجه ای بهبود دهید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید