سریال جیران یکی از پربازدیدترین سریالهای جدید در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ می باشد. این سریال با توجه با ژانر متفاوت و تاریخی و بهره گیری از بازیگران محبوب و پر طرفدار و همچنین فیلمنامه قوی و مخاطب شناسی توانسته جایگاه خود را در بین مردم و طرفداران پیدا کند.

دانلود قسمت هجدهم سریال جیران + معرفی کامل بازیگران و تصاویر

این سریال جمعه هر هفته به صورت اختصاصی از پلتفرم فیلیمو منتشر میشود. اگر شما هم جزو مخاطبان بی شمار این سریال هستید و دوست دارید در باره این سریال بیشتر بدانید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

آیا داستان سریال جیران براساس واقعیت است؟

حسن فتحی برای اثر جدیدش برهه تاریخی جذابی از تاریخ معاصر ایران را انتخاب کرده که جذابیت بیشتری به این سریال داده است. داستان سریال درباره عشق ناصرالدین‌شاه به یکی از زنان حرم‌سرایش به نام جیران است. جیران یکی از همسران محبوب و اولین سوگلی ناصرالدین‌شاه بوده. جیران، با سایر زنان دربار ناصرالدین‌شاه فرق داشته. شیفته شکار و اسب‌سواری بوده و هنگام سواری، چکمه و لباس مردانه می‌پوشیده. اولین‌بار برای فراگرفتن رقص به دربار قاجار راه پیدا می‌کند ناصرالدین‌شاه در اولین نگاه به او دل می‌بندد. باید خاطرنشان کرد که این سریال دارای منبع تاریخی است و وقایع موجود در آن همگی بر اساس واقعیات نگاشته شده. جیران در واقع نام خدیجه خانم تجریشی یا همان فروغ‌السلطنه است. او نخستین سوگلی ناصرالدین‌شاه بود و ابتدا برای یادگیری رقص به دربار ناصرالدین‌شاه راه پیدا کرده بود. اما پادشاه در همان نگاه اول عاشق وی شده و به سبب چشم‌های درشتی که داشته، نام جیران را بر روی او گذشته است و با ورود جیران به دربار شاه اتفاقات زیادی رخ می دهد که با هم میبینیم.

دانلود سریال جیران

 بازیگران این سریال هم عبارتند از : بهرام رادان در نقش (ناصرالدین شاه قاجار) – پریناز ایزدیار (در نقش جیران) – امیرحسین فتحی (در نقش سیاوش) – امیر جعفری (در نقش صدراعظم) – رویا تیموریان (در نقش کفایت بانو که زنی تاجر است) – مهدی پاکدل (در نقش قراول خاصه) – رعنا آزادی ور (در نقش تاجی) – کتانه افشاری نژاد (در نقش خدیجه زن صیغه ای محمدشاه قاجار) – ستاره پسیانی (در نقش نقره) – غزل شاکری (در نقش ملک زاده) – مرتضی اسماعیل کاشی (در نقش خواجه روشن) – هومن برق نورد – مهدی کوشکی – سمیرا حسن‌پور (در نقش گلین) – فاطمه مسعودی فر (در نقش ننه آشوب) - رضا نیکخواه (در نقش خواجه عزیز آقا)  و سایر بازیگران هم عبارتند از – بهناز نازی – سیاوش چراغی پور – محمد شیری – حمیدرضا نعیمی – رضا جهانی – الهام نامی – نهال دشتی – سینا رازانی – بهنام شرفی – پاشا جمالی – حسن موذنی – نسرین نکیسا – محمد مژدهی – عباس توفیقی – فرشید صمدی پور – عباس ظفری – راستین عزیزپور – علی اشمند – پرویز بزرگی – رضا داودوندی – مریلا زارعی – انوش معظمی

در خلاصه داستان این سریال آمده است که : زنهار که طراز و طریقت گم شده و مجاز و حقیقت به هم آمیخته. سهم رعیت کابوس است و سهم سلطان تخت طاووس. کجاست تدبیر کریم‌خان که تاج شاهی پس بگیرد از ما ندانم‌کارها؟ کجاست شمشیر نادر که انتقام بکشد از ما خراب‌کارها؟ مملکت آشفته است و امیرکبیر در گور خفته است. هر نامی آبستن ننگ است و هر صلحی آبستن جنگ. آدمیزاد قبله عالم هم که باشد پناه می‌خواهد. قلعه‌ای می‌خواهد که جان‌پناهش باشد. برای اولاد آدم هیچ قلعه‌ای محکم‌تر از عشق نیست. بدهید همه‌جا جار بزنند که : ایهالناس! دیروز در حوالی تجریش پادشاه شما عاشق شد. اما این تازه شروع داستان است و جیران که سوگولی پادشاه ناصرالدین شاه است با ماجراهایی رو به رو می شود و قدم در راهی گذاشته که مسیر این راه پر از خطر و پیچ و خم است. اما جیران این تصمیم مهم را گرفته است.

دانلود قسمت 18 سریال جیران

جمع بندی

سریال جیران با تمام کم و کاستی هایش که منتقد های بسیاری هم دارد ولی با هم در بین سریال های موجود در این ژانر و تولید شده در شبکه نمایش خانگی اگر بهترین نباشد اما یکی از بهترین سریال های تولید شده در موضوع تاریخی در این چند ساله اخیر می باشد. اگر شما هم فکر می کنید که این سریال توانسته نظر مخاطبان را جلب کرده در پایان این مقاله در قسمت نظرات، نظرهای خود را درباره این سریال برای ما بنوسید.

دانلود سریال جیران

برای دریافت و تماشای این سریال جذاب می توانید به سایت معتبر دل مووی مراجعه کرده و این سریال زیبا را دریافت و تماشا کنید. این سریال زیبا جمعه هر هفته ساعت ۸ صبح منتشر میشود.

برای دریافت جدیدترین قسمت این سریال هم از طریق لینک زیر اقدام کنید.

دانلود قسمت ۱۸ سریال جیران

کد خبرنگار: ۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    2 0
    کم کم داره جالب میشه ... سریال تاریخی قشنگی هست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید