بعد از شروع همه گیری ویروس کرونا در سال ۲۰۱۹، توجه جهانیان به لزوم و مزایای آموزش آنلاین و امکان شرکت در آنها از راه دور جلب شد. عواملی مانند هزینه های رفت و آمد، مسافت های طولانی، مدیریت زمان و شاغل بودن افراد، توجه متقاضیان آموزش را به دوره های آنلاین جلب کرده است.

برای گرفتن مدرک آیلتس از کجا شروع کنم؟

کسانی که قصد مهاجرت و یا تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان را دارند باید قبل از هر چیز به فکر دریافت مدرک آیلتس (IELTS) باشند. این آزمون بین المللی که در ادامه به توضیح و نحوه برگزاری آن خواهیم پرداخت، مورد تأیید بسیاری از دانشگاه ها و مراکز تحصیلات تکمیلی معتبر در سراسر دنیاست.

مدرک آیلتس چیست؟

مدرک آیلتس (the International English Language Testing System) یکی از معتبرترین آزمون های تشخیص تسلط افراد بر زبان انگلیسی است. این آزمون برای کسانیکه متقاضی کار، زندگی و ادامه تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان هستند برگزار می شود. آزمون آیلتس را دانشگاه کمبریج انگلستان، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا طراحی کرده و تحت نظارت همین نهادها برگزار می گردد.

آزمون مدرک آیلتس بسته به هدف شرکت کننده آن به دو صورت برگزار می گردد:

  • آزمون آیلتس آکادمیک(Academic IELTS): برای متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه ها یا موسسات انگلیسی زبان را دارند. شایان ذکر است که در کشورهای انگلیسی زبان داشتن مدرک آیلتس آکادمیک برای تصدی شغل های پزشکی، پرستاری، داروسازی، حسابداری، مهندسی، وکالت و آموزش نیز لازم است.
  • آزمون آیلتس جنرال(General IELTS): برای کسانیکه قصد مهاجرت به کشور انگلیسی زبان را دارند.

در هر دو صورت ذکر شده آزمون آیلتس توانایی متقاضیان را در چهار مهارت زیر می سنجد و بر اساس آن پذیرش یا عدم پذیرش افراد را اعلام می کند:

  • مکالمه (Speaking)
  • خواندن (Reading)
  • شنیداری (Listening)
  • نوشتن (Writing)

چهار مهارت آیلتس International English Language Testing System

مدت زمان پاسخگویی و تعداد سوالات چهار قسمت آزمون مدرک آیلتس به صورت جدول زیر است:

مهارت های چهارگانه

تعداد سوالات آزمون

مدت زمان پاسخگویی

مکالمه(Speaking)

۳ بخش

۱۴ دقیقه

خواندن(Reading)

۴۰ سوال در ۳ بخش

۶۰ دقیقه

نوشتن(Writing)

۲ تسک

۶۰ دقیقه

شنیداری(Listening)

۴۰ سوال در ۴ بخش

۳۰ دقیقه

بخش شنیداری (Listening) و مکالمه (Speaking) در آزمون آکادمیک و جنرال شبیه هم است؛ ولی در بخش های خواندن و نوشتن با هم تفاوت هایی دارند.

در آزمون آکادمیک، بخش خواندن (Reading) سه متن تخصصی با واژگان تخصصی دارد؛ ولی در آزمون جنرال این بخش شامل متون کوتاه تر با کلمات عمومی و روزمره می باشد.

بخش نوشتن (Writing) آزمون آیلتس از دو متن که به آن تسک (Task) می گویند تشکیل شده است. در هر دو آزمون جنرال و آکادمیک تسک اول یکسان است ولی تسک دوم در آزمون آکادمیک شامل تحلیل های نموداری، داده و جدول است و در آزمون جنرال موضوعی داده شده و باید درباره آن نامه ای نوشته شود.

نمره هر کدام از این مهارت های چهارگانه از ۱ تا ۹ است. ملاک پذیرش و قبولی در آزمون دریافت مدرک آیلتس متفاوت است؛ ولی عموماً باید در هر کدام نمره ۷ به بالا کسب شود.

ارزیابی دانش زبانی متقاضیان دریافت مدرک آیلتس

اولین موضوعی که برای متقاضیان دریافت مدرک آیلتس مطرح می شود این است که "برای گرفتن مدرک آیلتس از کجا شروع کنم؟"

 قبل از شرکت در آزمون دریافت مدرک آیلتس باید میزان توانایی و دانش متقاضی در زبان انگلیسی سنجیده شود. در صورت ضعف در هر کدام از مهارت های چهارگانه، زبان آموز باید آن را برطرف کند و بعد برای شرکت در آزمون دریافت مدرک آیلتس اقدام نماید. توانایی در پاسخ به تست ها کافی نیست و فرد باید تسلط کافی بر زبان انگلیسی داشته باشد. علاوه بر آن هنگام ثبت نام برای شرکت در این آزمون باید مبلغی پرداخت شود. پس بهتر است با آمادگی کامل برای آزمون اقدام کرد!

آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی همانطور که از نامش پیداست آزمونی است برای سنجش سطح زبان افرادی که قصد شرکت در کلاس های زبان انگلیسی را دارند و میخواهند این زبان را یاد بگیرند. امتحان تعیین سطح زبان انگلیسی قطعا باید اولین قدم هر شخص در روند یادگیری زبان باشد تا بتواند از نقطه ای درست و با برنامه ریزی مناسب این مسیر را شروع کند.

آزمون تعیین سطح زبان، اولین گام برای دریافت مدرک آیلتس

برای ورود به هر آموزشگاه زبان و یا ثبت نام در دوره های آنلاین آموزش زبان، باید در آزمونی برای مشخص کردن سطح دانش و توانایی زبانی شرکت کرد. این آزمون به نفع زبان آموز است؛ زیرا کمک می کند که آموزشگاه شناختی از سطح توانایی و آگاهی زبان آموز به دست آورد. تعیین سطح معمولا به صورت شفاهی و سوالاتی درباره زندگی روزمره شرکت کننده برگزار می شود. از سوالات آسان آغاز شده و سطح آن کم کم دشوارتر می شود.

پس از مشخص شدن سطح متقاضی، آموزشگاه می تواند بهترین دوره ها را به او پیشنهاد دهد. اگر سطح متقاضی مبتدی یا متوسط تشخیص داده شود باید ابتدا در دوره های عمومی زبان انگلیسی ثبت نام و شرکت کرده و آموزش های اولیه زبان انگلیسی را فرا گیرند. هدف از برگزاری دوره های عمومی تقویت دانش عمومی زبان آموزان، توانایی برقراری ارتباط، رفع نیازهای روزمره و رسیدن به سطوح قابل قبول و مطلوبی در زبان است. پس از گذراندن این دوره ها زبان آموزان می توانند برای شرکت در کلاس های آمادگی آزمون دریافت مدرک آیلتس اقدام کنند.

دوره آموزش زبان انگلیسی عمومی پیش زمینه کلاس آیلتس است.

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی عمومی

بعد از شروع همه گیری ویروس کرونا در سال ۲۰۱۹، توجه جهانیان به لزوم و مزایای آموزش آنلاین و امکان شرکت در آنها از راه دور جلب شد. عواملی مانند هزینه های رفت و آمد، مسافت های طولانی، مدیریت زمان و شاغل بودن افراد، توجه متقاضیان آموزش را به دوره های آنلاین جلب کرده است.

مزایای شرکت در کلاس‌ آنلاین زبان انگلیسی

  • جلوگیری از اتلاف زمان جهت ایاب و ذهاب به کلاس
  • صرفه جویی در هزینه های جانبی
  • امکان همکاری با بهترین مدرسین از سر تا سر دنیا
  • ایجاد تنوع بیشتر در ساعات برگزاری کلاسها با توجه به حذف زمان رفت و آمد برای مدرس و زبان آموز
  • ایجاد تعامل با زبان آموزان در سراسر دنیا

اکنون این امکان فراهم است که متقاضیان شرکت در آزمون دریافت مدرک آیلتس، در هر مکانی که هستند با شرکت در دوره های آنلاین، آموزش های اولیه و عمومی زبان را گذرانده و بعد از آن در کلاس های اختصاصی مهارت های چهارگانه آیلتس شرکت کنند. 

به جرات میتوانیم بگوییم که اگر تجهیزات لازم برای شرکت در یک کلاس زبان آنلاین اعم از اینترنت پرسرعت، لپتاپ مناسب و هدفون را در اختیار داشته باشید، معایبی در آموزش مجازی زبان انگلیسی پیدا نخواهید کرد.

دوره های تخصصی آمادگی آزمون آیلتس (کلاس آیلتس)

متقاضیان دریافت مدرک آیلتس پس از گذراندن دوره های مبتدی و متوسطه آموزش های عمومی زبان، باید مهارت های چهارگانه خود را در مکالمه (Speaking)، خواندن (reading)، شنیداری (Listening) و نوشتن (Writing) تقویت کنند. دوره آیلتس اختصاصی تقویت مهارت های چهارگانه، با برنامه ریزی دقیق، زمانبندی مناسب و تمرکز بر برطرف کردن ضعف های زبان آموزان به آنها کمک می کند تا بتوانند بالاترین نمره را در آزمون کسب کنند.

شرکت در کلاس آیلتس می‌تواند شما را در رسیدن به اهدافتان کمک کند؛ چرا که اگر دوره‌ آیلتس را به‌درستی پشت سر بگذارید می‌توانید در آزمون آن نیز موفق شوید و مدرک معتبر آیلتس را دریافت کنید. با گذراندن این دوره ها شما به‌صورت اصولی با زبان انگلیسی آشنا خواهید شد به‌طوری‌که به‌راحتی بتوانید انگلیسی صحبت کنید و به قواعد آن مسلط باشید. به همین دلیل است که با این مدرک شما می‌توانید در بسیاری از کشورهای دنیا به‌راحتی زندگی کنید چرا که تمام نیازهای شما به لحاظ زبان انگلیسی برآورده می‌شود.

برگرفته از وبسایت لینگوایج: (lingoage.com)

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید