سرپرست وزارت امور مهاجرین طالبان در دیدار با سفیر پاکستان در کابل خواستار برگزاری نشست سه‌جانبه‌ای میان افغانستان، پاکستان و ایران برای بررسی وضعیت مهاجران افغان در کشورهای همسایه شد.

درخواست یک مقام طالبان برای برگزاری نشست سه‌جانبه میان ایران، پاکستان و افغانستان

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از خبرگزاری صدای افغان (آوا) نوشت: خلیل الرحمن حقانی سرپرست وزارت امور مهاجرین افغانستان امروز در دیدار با منصور احمد خان سفیر پاکستان در کابل گفت: نشست سه جانبه میان افغانستان، پاکستان و ایران باید به زودی برگزار شود تا مشکلات هموطنان ما که در دو کشور همجوار ساکن هستند، حل و فصل شود.

وی ضمن قدردانی از میزبانی پاکستان در قبال مهاجرین افغان گفت: پاکستان از چهار دهه گذشته تاحال میزبان تعداد زیادی از مهاجرین افغان بوده و طالبان قدردان همکاری های آن کشور در این خصوص است.

به گفته حقانی، افغانستان با تمام کشورهای همجوار به ویژه پاکستان روابط حسنه داشته و به دلیل حسن همجواری منافع ملی هر دو کشور را خواهان است.

منصور احمدخان سفیر پاکستان در کابل با اعلام اینکه پاکستان در هر نشستی که نتیجه‌ مثبت برای مهاجرین افغانستانی در پی داشته باشد همکاری و مشارکت خواهد کرد گفت: دولت جدید پاکستان خواهان روابط حسنه با افغانستان بوده و پیشنهادات مطرح شده را با اسلام آباد مطرح خواهد کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید