باشگاه راین اولین و تنها دارنده مجوز قایقرانی مارکده از اداره ورزش و جوانان و همچنین مجوز بوم گردی و باغ گردشگری از سازمان میراث فرهنگی است که بیش از ده سال سابفه رفت گایدی دارد.

باشگاه قایقرانی راین رفتینگ زاینده‌رود

به گزارش سلام نو، رفتینگ و روستا گردی یکی از ظرفیت های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری به شمار می رود. روستاهای منطقه سامان به واسطه وجود رودخانه زاینده رود و آب و هوای خنک و طبیعت زیبا از جذابیت بیشتری برخوردار هستند و گردشگران و مسافران در طول سال به ویژه ایام بهار و تابستان به این منطقه سفر می کنند. در این میان روستای مارکده یکی از زیباترین روستاهای این منطقه است که در کنار رودخانه زاینده رود قرار دارد و بدلیل داشتن باغات گسترده میوه، بافت قدیمی و تاریخی و... از اهمیت ویژه برای گردشگری برخوردار است. با استفاده از باشگاه قایقرانی راین می توانید لحظات بیاد ماندنی در این منطقه داشته باشید.

باشگاه قایقرانی راین رفتینگ زاینده‌رود

باشگاه قایقرانی راین واقع در روستای مارکده برگزارکننده تورهای رفتینگ در زاینده رود است که در باغی به مساحت پنجهزار متر مربع دایر می باشد. این باغ دارای امکاناتی مثل کافی شاپ، باغ رستوران، چای آتشی، دکه فروش محصولات باغ، کلبه چوبی، خانه های درختی، کپر سنتی، تخت های روی آب، زمین والیبال ساحلی، رختکن، سرویس بهداشتی مجزا، سیستم صوتی و نور شبانه، نگهبانی شبانه روزی، پارکینگ اختصاصی و اقامت می باشد.

باشگاه راین اولین و تنها دارنده مجوز قایقرانی مارکده از اداره ورزش و جوانان و همچنین مجوز بوم گردی و باغ گردشگری از سازمان میراث فرهنگی است که بیش از ده سال سابفه رفت گایدی دارد.

باشگاه قایقرانی راین رفتینگ زاینده‌رود

رستوران باغ

در این باغ گردشگری صبحانه، عصرانه، ناهار و شام سرو میشود که می توانید از آنها استفاده کنید. برای سفارش غذا از قبل هماهنگ شوید. به این منظور می توانید با شماره های ۰۹۳۸۵۶۸۱۳۵۴ و ۰۹۹۰۷۵۸۲۵۵۰ تماس بگیرید. (غذاها شامل انواع چلوخورش، چلوکباب، چلو جوجه، استامبولی، چلومیکس، آش رشته، آش شله قلمکار، حلیم بادمجان، عدس می باشد.)


مسیرهای قایقرانی با قیمت (بهار ۱۳۹۸)

  • مسیر پنج کیلومتری (بیست الی سی دقیقه روی آب): از مبدأ مارکده به مقصد باغ گردشگری، به قیمت ۲۵۰۰۰ تومان
  • مسیر هفت کیلومتری (سی الی چهل دقیقه روی آب): از مبدأ روستای گرمدره به مقصد باغ گردشگری راین. قیمت: ۳۰۰۰۰ تومان
  • مسیر ده کیلومتری (چهل الی شصت دقیقه روی آب): از روستای حجت آباد تا باغ گردشگری راین. قیمت: ۴۰۰۰۰ تومان
  • مسیر پانزده کیلومتری (شصت الی هشتاد دقیقه روی آب): از روستای حجت آباد تا روستای صادق آباد. قیمت: ۵۰۰۰۰ تومان (همراه با میان وعده)
  • مسیر بیست و پنج کیلومتری (صدو بیست الی دویست دقیقه روی آب): از باغ گردشگری راین تا روستای هوره. قیمت: ۶۵۰۰۰ تومان (همراه با میان وعده)

نکته: تورهایی که بالای هشتاد درصد از رفتینگ استفاده کنند میتوانند از تخفیف ده درصدی بهره مند شوند.

باشگاه قایقرانی راین رفتینگ زاینده‌رود

مارکده

مارکده روستایی تاریخی است که در پیچ و خم رودخانه زاینده رود قرار دارد و موقعیت آن به گونه‌ای است که زاینده رود دور آن می‌ چرخد. رودخانه زاینده رود در هر طرف روستا دیده می شود و به نظر می رسد که روستا در محاصره رودخانه قرار گرفته است. این قسمت از رودخانه پر آب ترین قسمت زاینده رود به شمار می رود و جوش و خروش آن زیبایی خاصی به این منطقه بخشیده است. اطراف رودخانه را باغات گسترده و درختان بلند فرا گرفته که زیبایی زاینده رود را چندین برابر کرده است. مارکده روبروی روستای قوچان واقع شده به گونه ای که عرض رودخانه فاصله بین دو روستا محسوب می شود و مجموعا نزدیک به دو هزار و دویست نفر جمعیت دارند.

شغل اصلی مردم روستای مارکده باغداری است و محصولات این منطقه اغلب بادام، هلو، گردو، آلوچه، زردآلو و ... است که بیشتر این محصولات در شهرهای نجف آباد و اصفهان عرضه می شود. روستای مارکده از طریق جاده آسفالت به شهر های بن، شهرکرد، سامان، تیران، نجف آباد، اصفهان، شهرک سد زاینده رود مرتبط است. مردم مارکده برای انجام کارهای اداری به سامان و شهرکرد و کارهای تجاری به نجف آباد و اصفهان رفت و آمد می کنند.

این منطقه کوهستانی به دلیل نزدیکی به رودخانه سرسبز است. مردمان روستاهای این منطقه همه ترک زبان و از ایل قشقایی هستند که از صدها سال پیش در این دیار ماندگار شده اند. در این میان روستای مارکده در بین این روستاها متفاوت است، بیش از نیمی از مردمان آن فارس و نیمی دیگر ترک زبان هستند.

روستاهای مارکده و قوچان منطقه گردشگری بسیار زیبایی خلق کرده اند. روستای مارکده از طریق یک پل به روستای قوچان که در آن طرف رودخانه است متصل است. قرار گرفتن این روستا در پایین کوه و کنار زاینده رود جذابیت ویژه ای دارد. گردشگران بسیاری در روزهای تعطیل به روستای مارکده سفر می کنند. بسیاری از اهالی روستای مارکده خانه های دو طبقه ساخته اند که در طبقه اول خود ساکن هستند و طبقه دوم را به گردشگران اجاره می دهند.

باشگاه قایقرانی راین رفتینگ زاینده‌رود

سایر جاذبه‌های منطقه

در مارکده یک حمام تاریخی وجود دارد که نیاز به مرمت دارد. وجود بناهای تاریخی در کنار جاذبه های طبیعی از ظرفیت های منطقه به شمار می رود. روستاها ی های کوچک و بزرگ بسیاری در شهرستان سامان وجود دارد که هر کدام زیباییها و جاذبه های گردشگری خاص خود را دارند. گردشگاه پل تاريخي زمانخان سامان، باغات و روستاهاي حاشيه زاينده رود از سد زاينده رود تا سامان، قايقراني در آبهاي آرام و خروشان (روستاي سوادجان)، باغات میوه همه از اهمیت ویژه گردشگری برخوردار هستند.

در طرح جامع استان چهارمحال و بختیاری ۶ مسیر پیشنهادی گردشگری تعریف شده‌ است که مسیر شماره ۲ آن از سامان می ‌گذرد. این مسیر عبارت است از: شهرکرد، چالش تر (قلعه چالش تر)، سامان (پل زمان خان، شوراب صغیر، حاشیه زاینده رود)، هوره (پل هوره)، مارکده، دریاچه سد زاینده رود، بن (آبگیر بن)، امامزاده سید محمد، شهرکرد.

موقعیت مکانی

مارکده، روستایی از توابع شهرستان سامان در استان چهارمحال و بختیاری ایران است. فاصله روستای مارکده تا مرکز بخش سامان ۳۵ کیلومتر و تا شهرکرد ۶۰ کیلومتر است که دسترسی به آن را آسان کرده است.

 منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید