۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷
کد خبر: 55360982

مملیکا؛ جهانگرد، بلاگر و راهنمای سفره. اون به عنوان مسافر یا راهنما، به ۲۸ کشور در چهار قاره رفته و تا الان تورهای زیادی رو طراحی و اجرا کرده. قبل از این‌که به علاقه‌ی خودش یعنی سفر بپردازه، سال‌های زیادی رو در صنعت نفت و گاز مشغول به کار بوده. سال ۹۵ استعفا می‌ده و تصمیم می‌گیره تا از دنیای مهندسی خداحافظی کنه. مملیکا در سفری که به کشور لائوس داشته تجربه‌های ارزشمندی رو به دست آورده و در غالب توصیه‌هایی به کارهایی اشاره می‌کنه که بهتره در سفر به این کشور انجام ندیم، پس با ما همراه باشید تا نکات ارائه شده مملیکا رو برای سفری ایمن‌تر به کشور لائوس بدونیم.

چه کارهایی در سفر به کشور لائوس انجام ندیم؟/ توصیه‌های مملیکا

سلام نو – سرویس گردشگری: مملیکا پیشنهادات مهمی برای ارتباط با راهب‌ها و پلیس‌های کشور لائوس و همین‌طور نحوه حضور در طبیعت و خونه و معبدهای اون داره و می‌گه: "به راهب هاشون دست نزنید، مخصوصا اگه خانم هستین. از زمان جنگ ویتنام، هنوز بمب‌های زیادی در طبیعت این کشور به صورت عمل نکرده وجود داره. بدون راهنما نباید وارد طبیعت شد. اگه پلیس گیر داد بهتون، باهاشون دعوا و بحث نکنید. اینجا سیستم نداره و کمونیست هستن. آدمهای مهربونی داره ولی رشوه هم زیاد میگیرن. مصرف دراگ در خیابان شاید باعث بشه از شما ۵۰۰ یورو رشوه بخان. با کفش و دمپای وارد خونه و معبد نشید. این واسه همه بودایی های دنیا صدق می‌کنه."

چه کارهایی در سفر به کشور لائوس انجام ندیم؟/ توصیه‌های مملیکا

اون درباره میزان و تن صدا، حضور در فضاهای عمومی، خرید عتیقه و حیوان و موتورسواری در لائوس این‌طور می‌گه: "صداتون رو بالا نبرید و داد و بیداد نکنید. اینا ادمای آرومی هستن و حتی بوق هم نمی‌زنن. بوس کردن و بغل کردن در مکان های عمومی خوب نیست و حتی شنیدم از کسی که پلیس گرفتتش و ازش رشوه می‌خواسته. داشتن روابط جنسی بدون انجام تشریفات ازدواج نیز جرم هست، حتی واسه توریست‌ها با لائوسی‌ها. خرید حیوانات، اجزای بدنشون، عتیقه جات لائوس و اینجور چیزا جرمه. لائوسی‌ها با لباس شنا می‌کنن. در معابر عمومی با لباس شنا نگردید. تابلو هم زدن خیلی جاها و البته اکثرا رعایت نمی‌کنن. اینجا خیلی‌ها بدون گواهینامه موتور سوار می‌شن حتی توریست‌ها. پس مراقب باشید تصادف نکنید باهاشون."

چه کارهایی در سفر به کشور لائوس انجام ندیم؟/ توصیه‌های مملیکا

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید