آموزش آنلاین زبان آلمانی مختص افرادی که تایم کافی برای شرکت در کلاس های حضوری را ندارند بسیار مناسب می باشد. در این سبک آموزش که از طریق پلتفرم اسکایپ انجام میشه دانشجو می تونه با استاد به صورت مستقیم در ارتباط باشد و همانند کلاس حضوری و حتی بهتر آموزش استارت بزند.

مقایسه متدها و منابع آموزش زبان آلمانی

در ۱۰ سال گذشته برای علاقه مندان به یادگیری زبان آلمانی هیچ منبع معتبری وجود نداشت. در آن زمان تنها منبع یادگیری کتاب های زبان آلمانی بودند. در آن زمان کتاب های محدودی برای یادگیری آلمانی وجود داشت. کتاب های شقیته و STUDIO D برای یادگیری و آموزش زبان آلمانی وجود داشتند که می توانستیم از زبانکده ها تهیه کنیم. در آن زمان کلاس های حضوری زبان آلمانی به شدت داغ بود. در هر کلاس حداقل ۱۵ نفر حضور داشتند که تشنه یادگیری آلمانی بودند. یکی از معایب بسیار بزرگی که کلاس های حضوری در موسسات زبان های خارجی وجود داشت و آن این بود که تدریس یک درس در یک جلسه به صورت کامل ممکن نبود و حتی ممکن بود تا ۳-۴ جلسه به طول بیانجامد. در آن زمان با استفاده از دیکشنری لغت نامه آلمانی می توانستیم معنی واژگان را پیدا کنیم. اولین باری که کتاب های زبان آلمانی را ورق زدم خیلی اشتیاق داشتم که این زبان را یاد بگیرم. در چند سال اخیر شاهد ایجاد صدها وب سایت های آموزش زبان بخصوص زبان آلمانی بوده ایم و هستیم.

در چند سال اخیر تنها با چند کلیک ساده می توان کل گرامر زبان آلمانی را در چند روز فراگرفت. سایتهای آموزشی، اپلیکیشن های آموزشی، فیلم های آموزشی در اینستاگرام و ... منابع عالی برای یادگیری زبان آلمانی هستند. در اینجا می خواهیم انواع متد های آموزشی و منابع آموزشی آلمانی را برای شما عزیزان شرح دهیم.

منابع آموزشی تصویری:

این منابع توسط سایت دویچه وله تهیه شده است و اعتبار زیادی دارند.

۱) سریال Nicos Weg(پر مخاطب ترین سریال آلمانی)

نیکو گونزالس که به تازگی وارد آلمان شده است، یک اسپانیایی است که به دنبال خاله خود در آلمان می گردد. نیکو شخصیت اصلی «Nicos Weg» است. آندره مولر، رئیس برنامه‌های آموزشی DW می‌گوید: «این دوره آنلاین قطعاً سرگرم‌کننده‌تر از هر کتاب مدرسه‌ای و شاید حتی هر کلاس آموزشی الکترونیکی یا کلاس آنلاین استاندارد دیگری در بازار است. سریال Nicos Weg a۱ که به صورت زیر نویس همزمان آلمانی فارسی می باشد قابل دانلود است. این سریال در سه سطح A۱,A۲ و B۱ تولید شده است. دیدن چند باره این سریال به شما این امکان را می دهد که در مکالمات زبان آلمانی بتوانید به راحتی صحبت کنید.

سریال Nicos Weg

۲) Deutschtrainer

آموزش زبان آلمانی توسط deutschtrainer بیسار راحت است چون با استفاده از تصاویر و فایلهای صوتی زبان آلمانی را آموزش میدهد. با مربی آلمانی می توانید به طور موثر واژگان اولیه زندگی روزمره را یاد بگیرید و تلفظ خود را بهبود بخشید. ۱۰۰ درس دو زبانه (انگلیسی-آلمانی) هستند و طیف وسیعی از کلمات را در بر می گیرند - از احوالپرسی گرفته تا ملاقات با پزشک، از خرید تا جستجوی آپارتمان. در صورت نیاز می توان به درس ها دسترسی داشت.

۴) Radio D

دوره آموزشی زبان صوتی "رادیو D" برای مبتدیان بدون دانش زبان آلمانی قبلی یا کم است و سطوح A۱ و A۲ را در چارچوب مشترک اروپایی مرجع برای زبان ها پوشش می دهد. این به شما کمک می کند درک شنیداری خود را به روشی منحصر به فرد تقویت کنید. شما می توانید به تمام کلیپ های صوتی گوش دهید و دست نوشته های آنها را در اینجا بخوانید. رادیو D با همکاری انستیتو گوته ایجاد شد. پادکست مجموعه رادیو دِ آلمانی یکی از محبوب ترین پادکست های آموزشی آلمانی - فارسی محسوب می شود.

۵) Deutsch Warum Nicht

دوره زبان "Deutsch – warum nicht?" داستان آندریاس، دانشجوی روزنامه نگاری است که به عنوان دربان در یک هتل کار می کند. هر مجموعه شامل ۲۶ درس با دیالوگ ها، تمرین ها و کلیپ های صوتی قابل دانلود می باشد. دوره زبان سطوح A۱ تا B۱ چارچوب مشترک اروپایی مرجع برای زبان ها را پوشش می دهد. برای دانش آموزان مبتدی و پیشرفته در نظر گرفته شده است. "دویچ - warum nicht؟" با همکاری موسسه گوته ایجاد شد.

انواع متد های آموزشی زبان آلمانی:

۱) آموزش حضوری آلمانی

آموزش حضوری آلمانی

در این متد آموزشی دانشجو باید سر کلاس همیشه حاضر باشد. از معایب این روش می توان به اتلاف وقت زیاد برای خارج شدن از خونه، سرعت پایین آموزش زبان آلمانی و عدم اطلاع رسانی تعطیلی برخی جلسات نام برد. تعداد جلسات معمولا ۱۲ تا ۱۴ جلسه است. دوره های حضوری آکادمی آلمانی زبان که یک وب سایت معتبر در این زمینه است در شهر مشهد برگزار می شود و دانشجویان می توانند برای دریافت نتیجه بهتر در این کلاس ها شرکت کنند.

توی این سایت هم آموزش رایگان زبان آلمانی وجود دارد و هم دوره های غیرحضوری و آنلاین زبان آلمانی. بستگی به فرد دارد که کدام دوره برای آموزش انتخاب بکند. برای یادگیری بهتر توصیه میشود از دوره های غیر رایگان سایت استفاده کنید تا علاوه بر پشتیبانی همیشگی، فایل های آموزشی ارزشمند هم برای شما عزیزان ارسال شود.

۲) آموزش آنلاین زبان آلمانی

آموزش آنلاین زبان آلمانی

آموزش آنلاین زبان آلمانی مختص افرادی که تایم کافی برای شرکت در کلاس های حضوری را ندارند بسیار مناسب می باشد. در این سبک آموزش که از طریق پلتفرم اسکایپ انجام میشه دانشجو می تونه با استاد به صورت مستقیم در ارتباط باشد و همانند کلاس حضوری و حتی بهتر آموزش استارت بزند. هر ترم ۱۵ جلسه می باشد و تایم هرجلسه ۶۰ دقیقه. مکالمه زبان آلمانی هم در هر جلسه با دانشجویان کار می شود.

۳) دوره های خودآموز زبان آلمانی

در دوره های خودآموز زبان آلمانی تمامی نکات به دانشجو آموزش داده می شود. در این دوره ها که به صورت دانلودی در اختیار دانشجو قرار میگیرد، آموزش گرامر، اصطلاحات روزمره، حل تمرینات کتاب درسی و کار، پشتیبانی رایگان و آزمون تعیین سطح برای دانشجو لحاظ خواهد شد. قیمت این دوره ها به نسبت کیفیت آموزشی که دریافت می کنید واقعا عدد ناچیزی است. برای دریافت اطلاعات بیشتر به وب سایت آلمانی زبان مراجعه کنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید