مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با بیان اینکه در اکثر شهرهای استان کرمان دستگاه پایش ریزگرد ها و گردوغبار وجود ندارد گفت: این دستگاه فقط در شهرهای فهرج، ریگان، زرند و کرمان موجود است.

مدارس این دو شهر امروز ۱ خرداد ۱۴۰۱ تعطیل شدند

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان: به علت آلایندگی شدید، مدارس شهرستان‌های کرمان و فهرج امروز در هر سه مقطع تحصیلی تعطیل است.

رئیس روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان اعلام کرد: به علت آلایندگی شدید، مدارس شهرستان‌های کرمان و فهرج امروز (یکشنبه ) در هر سه مقطع تحصیلی تعطیل است.

بر اساس گزارش ایرنا، امید سلاجقه گفت: تنها مدارس دو شهرستان کرمان و فهرج تعطیل می‌باشد و مدارس مابقی شهرستان‌های استان کرمان دایر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: شاخص آلایندگی ناشی از ذرات معلق در هوای شهر کرمان امروز (یکشنبه) به ۳۵۳ رسید.

رضا جزینی‌زاده افزود: شاخص آلایندگی هوا در فهرج ۴۶۴ حدود ۴٫۵ برابر حد مجاز و زرند ۵۰۰، حدود پنج برابر حد مجاز است.

وی جزینی‌زاده تصریح کرد: شاخص کیفی هوا در کرمان در مرحله خطرناک قرار دارد. در این خصوص نیز کمیته آلودگی هوا در اداره کل محیط زیست تشکیل شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان افزود: شاخص آلایندگی ناشی از ذرات معلق در هوا به این شرح است. بین صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ هوای سالم می‌باشد. همچنین بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۰ تا ۲۰۰ هوای ناسالم برای تمام افراد و از ۲۰۰ به بالا خطرناک است.

آیا گردوغبار در همه شهرهای کرمان وجود دارد؟

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با بیان اینکه در اکثر شهرهای استان کرمان دستگاه پایش ریزگرد ها و گردوغبار وجود ندارد گفت: این دستگاه فقط در شهرهای فهرج، ریگان، زرند و کرمان موجود است.

استان کرمان در فروردین ماه فقط یک روز پاک داشته اما در اردیبهشت ماه روز پاکی نداشته و در خرداد ماه نیز بیشتر روزهای آن تاکنون از نظر شاخص‌های کیفی در مرحله ناسالم برای گروه های حساس و خیلی ناسالم و خطرناک بوده است.

شاخص آلایندگی ناشی از ذرات معلق در هوا بین صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ هوای سالم، بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۰ تا ۲۰۰ هوای ناسالم برای تمام افراد و از ۲۰۰ به بالا خطرناک است.

شهر کرمان از اوایل صبح امروز با ریزگردها و گرد و غبار مواجه است.

ذرات معلق هوا (PM) اصطلاحی است که برای توصیف ذرات جامد و مایع پراکنده شده در هوا استفاده می‌شود.

ذرات معلق هم از نظر جنس و هم از نظر سایز بسیار متنوع است ولی با توجه به اندازه آنها به سه نوع ذرات درشت (coarse particles) یا PM۱۰ ذرات ریز (fine particles) یا PM۲.۵ و ذرات بسیار ریز (ultra fine particles) یا PM۰.۱ تقسیم می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید