ارتفاع این آبشار حدود ۴۵ متر است که در فصول بهار و تابستان با حرکت آب بر روی صخره‌های پائین دست جلوه ای زیبا از قدرت آفریدگار را در این طبیعت بکر و کوهستان زیبا به نمایش می‌گذارد. منطقه پشتکوه در این شهرستان یکی از زیباترین و خوش آب و هواترین مناطق ایران است. 

پشندگان پشتکوه آبشاری چشمگیر در اصفهان

به گزارش سلام نو، منطقه پشتکوه در شهرستان فریدونشهر واقع در جنوب غرب استان اصفهان یکی از زیباترین و خوش آب و هوا ترین مناطق ایران است که در دل رشته کوه‌های زاگرس قرار گرفته است. این منطقه از لحاظ زیبایی چشمگیر است و دارای چشمه ها و آبشارهای متعدد است که در جای جای این خطه جریان دارد. آبشار پشندگان در پشتکوه از زیباییهای این سرزمین است که می توانید از طبیعت زیبای آن لذت ببرید.

پشندگان پشتکوه آبشاری چشمگیر در اصفهان

شهرستان فریدون‌شهر در استان اصفهان بدلیل بارش سالانه حدود ۷۰۰ میلیمتر دارای آبشارها و چشمه سارهای زیبای فراوان است که خصوصاً در ارتفاعات پیشکوه و پشتکوه به چشم می خورد. آبشار پشندگان که در موقعیت جغرافیایی N۳۲۴۸ E۴۹۵۶ واقع شده است، در فاصله ۷۵ کیلو متری جنوب فریدونشهر در پائین دست روستای پشندگان  واقع  در دهستان پشتکوه این شهرستان قرار دارد. ارتفاع این آبشار حدود ۴۵ متر است که در فصول بهار و تابستان با حرکت آب بر روی صخره های پائین دست جلوه ای زیبا از قدرت آفریدگار را در این طبیعت بکر و کوهستان زیبا به نمایش می گذارد. منطقه پشتکوه در این شهرستان یکی از زیباترین و خوش آب و هوا ترین مناطق ایران است.  وجود مناطق جنگلی در محدوده روستاهای چالچرانه، کولاب، خوش میوه، گوه و دستگرد و درختان جنگلی حفاظت شده روستای پشندگان که در دو طرف رودخانه هورو واقع شده و دارای درختان فراوان است به این منطقه زیبایی منحصر به فردی داده است. وجود انواع  درختان جنگلی شامل سیب، زالزالک، بنه، بلوط و گردو و انواع  پرندگان وحشی، بر طراوت و دلنشینی این جاذبه طبیعی افزوده است.

پشندگان پشتکوه آبشاری چشمگیر در اصفهان

مسیر دسترسی

دسترسی به این آبشار از طریق اصفهان، داران، سه راهی فریدونشهر، فریدونشهر، جاده فریدونشهر به سیبک، جاده قلعه سرخ، میدانک اول و دوم، جاده پشتکوه موگویی به پشندگان امکانپذیر است.

 منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید