۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
کد خبر: 55354928

طبق اعلام منابع آگاه در جنبش حماس، هیئتی از این جنبش مجددا در ماه آینده سفری به روسیه خواهند داشت.

سفر هیاتی از حماس به روسیه

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، منابع آگاه در جنبش حماس اعلام کردند که هیئتی از این جنبش ماه آینده مجددا به روسیه سفر خواهد کرد.

این منابع در گفتگو با المیادین اعلام کردند که هیئت بلندپایه حماس که اخیرا به مسکو سفر کرده بود، به خاطر برگزاری دیدارها و نشست‌هایی در الجزایر، مجبور شد به سفر خود به روسیه پایان دهد و این سفر نیمه تمام ماند.

این منابع نتیجه سفر هیئت حماس به مسکو را بسیار مثبت ارزیابی کردند.

المیادین به نقل از برخی منابع دیپلماتیک تاکید کرد که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه رسما از اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس برای سفر به این کشور در آینده نزدیک دعوت کرده است.

هیأت حماس بامداد چهارشنبه برای انجام گفت وگوهایی مهم با مقامات روسیه وارد مسکو شد. ریاست این هیأت را موسی ابومرزوق نایب رییس دفتر سیاسی حماس در خارج عهده دار بود و فتحی حماد، حسام بدران و نماینده حماس در مسکو نیز وی را همراهی می‌کردند.

بحث و بررسی تحولات جاری در قدس و مسجد الاقصی، اوضاع در سرزمین‌های اشغالی و روابط دو جانبه حماس و روسیه از محورهای اصلی این گفتگوها بود.

سفر قبلی هیأت حماس به مسکو به دسامبر گذشته (شهریور ۱۴۰۰) باز می گردد که مقامات این گروه فلسطینی با مقامات روس دیدار کرده بودند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید