به گفته لورنزو گوئرینی، وزیر دفاع ایتالیا، این کشور همگام با سایر متحدان اروپایی و در چارچوب قطعنامه صادر شده از سوی پارلمان به اوکراین تسلیحات نظامی ارسال می‌کند.

ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین از سوی ایتالیا

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از خبرگزاری ایتالیایی آنسا نوشت: «لورنزو گوئرینی» وزیر دفاع ایتالیا گفت: براساس دستور پارلمان ایتالیا که تقریبا همه احزاب سیاسی کشور به آن رای مثبت داده‌اند، به اوکراین تسلیحات ارسال می کند.

گوئرینی در اظهاراتی تاکید کرد که دولت در حال تلاش برای حمایت از اوکراین است و بدین ترتیب بر اساس شاخص هایی که پارلمان با قطعنامه‌ای که اکثریت آرا به آن رای داده و دولت را متعهد به اجرا می‌کند، از مقاومت اوکراین با کمک تجهیزات نظامی و تسلیحات دفاعی از مقاومت اوکراین دفاع می کند.

وزیر دفاع ایتالیا افزود: ما همراه با سایر کشورهای اروپایی و متحدانمان و تکرار می کنم براساس ماموریتی که از پارلمان دریافت کرده‌ایم، تسلیحات را از طریق محموله های باری کشتی به اوکراین ارسال کرده ایم.

ارسال تجهیزات نظامی از ایتالیا به اوکراین در حالی است که "جنبش ۵ ستاره" (M۵S) که بزرگترین گروه پارلمانی ایتالیا را تشکیل می دهد از جمله مخالفان سرسخت این اقدام است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید