سارا؛ بلاگر و علاقه‌مند به سفره، اون ۲۷ کشور دنیا سفر کرده و به عنوان جهانگرد و البته ایرانگرد، حسابی زیبایی‌های این جهان رو دیده. معلم زبان انگلیسیه و به بچه‌های دیرآموز درس می‌ده، سارا حقوق بین‌الملل خونده و گاهی در این زمینه مشاوره می‌ده. اون در سفری به اطراف تهران، از بهشتی دیدنی در این بهار می‌گه. بهشت بهاری تهران که تماشا و حضور داشتن در اون‌جا آدمی رو شارژ می‌کنه، پس با ما همراه باشید تا از طریق سارا بیشتر از روستای سنگان بدونیم.

گشت‌وگرد در روستای سنگان، روستایی بکر در بخش کن شهر تهران

سلام نو - سرویس گردشگری: سارا راجع‌به مشخصات کلی، موقعیت مکانی، قدمت و جاذبه‌های گردشگری روستای سنگان می‌گه: "اینجا روستای سنگان، از توابع بخش کن شهر تهرانه که در میان کوه‌های البرز میانی قرار گرفته. روستای سنگان از نظر وسعت، وسیع‌ترین روستای بخش کن محسوب می‌شه و ارتفاعش از سطح دریا ۲۱۰۰ متره. این روستا دارای چهار محله زیباست: سنگان پایین، سنگان وسط یا به گویش محلی «میون محله»، باغ دره و سنگان بالا یا به گویش محلی «محله سر». قدمت روستای سنگان رو بعضی از منابع حدود دو هزار سال تخمین می زنن. این روستا دو اثر ثبت شده ملی رو در فهرست آثار ملی ایران داره که آبشار سنگان و چنار هزار ساله سنگان هستن. آبشار سنگان هم بلندترین آبشار تهرانه که گردشگرهای زیادی رو به خودش جذب می‌کنه."

گشت‌وگرد در روستای سنگان، روستایی بکر در بخش کن شهر تهران

اون در ادامه از نحوه رفتن به روستای زیبا و دیدنی سنگان می‌گه و پیشنهاد می‌کنه تا شکوفه‌های بهاری هست به این منطقه چشم‌نواز بریم. سارا توصیه‌هایی برای حضور در این روستای بی‌بدیل داره و در نهایت از سنگان‌گردی در فصل‌های دیگه‌ی سال می‌گه: "برای رسیدن به روستای سنگان باید از محله شهران وارد جاده کوهسار بشین. بعد از جاده کوهسار به سمت روستای سولقان برید و جاده رو به سمت امامزاده داود ادامه بدید. بعد از حدود ۴ کیلومتر و بعد از رد شدن از اولین پل روگذر آزاد راه تهران شمال، در سمت چپ جاده، تابلویی کوچیک و قدیمی خروجی جاده سنگان رو نشونتون می‌ده. از خروجی جاده سنگان تا روستا تقریبا ۸ کیلومتر فاصله‌اس و این جاده ی زیبا از دل صخره‌ها و کوه‌های زیبای منطقه عبور می‌کنه تا به روستای سنگان می‌رسه. جاده آسفالته و مناسب ماشین‌های سواریه. ازونجایی که عمر این شکوفه‌ها کمه هرچی زودتر ازین بهشت بهاری دیدن کنین. لطفا بافرهنگ باشیم و این طبیعت زیبا رو با زباله‌هامون زشت نکنیم، به درختا و شکوفه‌ها صدمه نزنیم و بی‌اجازه وارد باغ مردم محلی نشیم. سنگان پاییز و زمستونش هم بی‌نظیره."

گشت‌وگرد در روستای سنگان، روستایی بکر در بخش کن شهر تهران

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید