قرارداد احداث یک پارک صنعتی در شهرک پیروزی در منطقه ده سبز کابل میان وزارت شهرسازی طالبان و یک شرکت چینی به امضا رسید.

برنامه چین برای ساخت یک پارک صنعتی در پایتخت افغانستان

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از شبکه طلوع نیوز افغانستان نوشت: دفتر ملا عبدالغنی برادر معاون اول نخست وزیر طالبان امروز در اطلاعیه اعلام کرد که این پارک صنعتی شامل ۱۵۰ کارخانه توسط شرکت تولیدی و ساختمانی بیجینگ-ننگرهار در ضلع شرقی شهرک پیروزی احداث خواهد شد.

در اطلاعیه مذکور آمده است که این پروژه ۲۱۶ میلیون دلار هزینه دربرخواهد داشت. 

براساس این گزارش، ساخت ۱۵۰ کارخانه در این پارک صنعتی می تواند برای بیش از ۱۳ هزار نفر بطور مستقیم و ۳۰ هزار نفر دیگر به شکل غیر مستقیم ایجاد اشتعال کند.

روزنامه دولتی گلوبال تایمز چین نیز در این خصوص نوشت که "چاینا تاون" یک گروه تجاری چینی در افغانستان می‌گوید که پس از گرفتن تأییدیه از حکومت طالبان، این شرکت قرار است در کابل «پارک صنعتی» بسازد.

چین در پایتخت افغانستان یک پارک صنعتی می سازد

لی شیجینگ معاون مدیرکل این شرکت چینی گفته است که پروژه احداث پارک صنعتی که قرار است در کابل ایجاد شود پس از ۳ سال از سوی حکومت سرپرستی طالبان تأیید شد.
هرچند تاکنون جزییات بیشتر در مورد این پروژه منتشر نشده است، اما این پروژه همکاری تجاری را در زمینه‌های توسعه معدن تا ساخت و ساز مناطق شهری و تولید مصالح ساختمانی امکان‌پذیر می‌کند.
از زمان روی کار آمدن حکومت طالبان، علاقه به بخش معدن افغانستان در میان شرکت‌های چینی افزایش یافته است، از جمله پروژه‌های مس و لیتیم که ارزش آن به یک تریلیون دلار تخمین زده می‌شود.
گفتنی است که تاکنون ۵ شرکت چینی فعالیت خود را در افغانستان آغاز کرده اند و دستکم ۲۰ شرکت دیگر علاقمندی خود را به ورود به بازار سرمایه گذاری در افغانستان نشان داده اند.

با این حال، گلوبال تایمز به نقل از مسئولین شرکت‌های چینی می‌گوید که به رغم علاقه و امکان سنجی سرمایه‌گذاری در افغانستان، بسیاری از آنان منتظر بهبود اوضاع داخلی افغانستان هستند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید