مقامات سفارت کره جنوبی در اواسط فوریه از کی‌یف خارج شدند و دفاتر موقتی در شهرهای لویو و چرنیوتسی اوکراین و رومانی برپا کردند.

تصمیم کره جنوبی برای بازگشایی سفارت خود در کی‌یف

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ نوشت: وزارت امور خارجه کره جنوبی جمعه شب اعلام کرد که با تثبیت شرایط امنیتی، مقامات سفارت برای همکاری راحت تر با دولت اوکراین و حفاظت از اتباع کره جنوبی به کی‌یف بازخواهند گشت.

مقامات سفارت کره جنوبی در اواسط فوریه از کی‌یف خارج شدند و دفاتر موقتی در شهرهای لویو و چرنیوتسی اوکراین و رومانی برپا کردند.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه کره جنوبی، رئیس نمایندگان زمان بازگشت را تعیین خواهد کرد و در عین حال اولویت را به ایمنی کارکنان خواهد داد.

کره جنوبی همچنین از تصمیم خود برای کمک مالی اضافی ۵۰ میلیون دلاری به کشور جنگ‌زده اوکراین از طریق صندوق اعتماد سازمان پیمان آتلانتیک شمالی خبر داد.

صندوق اعتماد سازمان پیمان آتلانتیک شمالی قرار است از این کمک مالی برای تامین تجهیزات نظامی غیر کشنده از جمله سوخت، کالاهای پزشکی و تجهیزات حفاظتی استفاده کند.

از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین، کره جنوبی تا کنون ۱۰۰ میلیون دلار از جمله ارسال مستقیم کمک های غیرکشنده به اوکراین کمک مالی کرده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید