الهه علیخانی؛ بلاگر سفره و به صورت بک‌پکری سفر می‌کنه، اون عاشق طبیعت‌گردیه و با کوله‌گردی تونسته کوله‌ش رو خونه کنه تا بیشتر در ایران و دنیا سفر بره. در مقطع ارشد، بیوتکنولوژی پزشکی خونده و یه دوره‌ای هم‌زمان با درس خوندن، کار هم می‌کرده و در ادامه مسیر زندگیش کم‌کم تغییر می‌کنه و بعد از سه سال که کارمند بوده، از شغلش استعفا می‌ده و سفر رو انتخاب و از این طریق کسب درآمد می‌کنه و در حال حاضر با سفر، تولید محتوا، تبلیغات و مشاوره بعد مالی زندگیش رو تأمین می‌کنه. الهه توصیفاتی راجع‌به هیچهایک داره که دونستنش خالی از لطف نیست، پس با ما همراه باشید تا بیشتر از هیچهایک و تعریف الهه علیخانی از این کار بدونیم.

هیچهایک؛ شیوه‌ای برای ارزان سفر کردن، تجربه الهه علیخانی از هیچهایک در سیستان و بلوچستان

سلام نو - سرویس گردشگری: الهه در وهله‌ی اول هیچهایک رو تعریف می‌کنه: "این عکس‌ها مربوط به سفر سیستان و بلوچستان از مسیر زاهدان به ایرانشهر هست، با تور سکویا که یه هیچهایک خوب داشتیم. بچه‌ها کوله‌گردها یعنی کسایی که مدام در سفر هستن و کسایی که می‌خوان ارزون سفر کنن بعضی مسیرها رو هیچهایک می‌کنن، پروسه‌ی خیلی پیچیده و سختی نیست واقعا. همه‌ جای دنیا خیلی عادیه. شما ممکنه توی سفرتون از هر وسیله‌ای استفاده کنین، یه مسیر رو با اتوبوس برین، یه مسیر با تاکسی، پیاده. ممکنه یه جایی ببینین جاده شلوغ و خوبه بایستین و هیچهایک بزنین. بستگی به شرایط و سبک سفرتون و شخصیتتون داره."

هیچهایک؛ شیوه‌ای برای ارزان سفر کردن، تجربه الهه علیخانی از هیچهایک در سیستان و بلوچستان

اون در ادامه از مزایای هیچهایک برای راننده می‌گه و درباره‌ی صبوری و حوصله‌ای که این کار طلب می‌کنه حرف می‌زنه: "هیچهایک یعنی راننده‌ای که مقصدش با شما یکیه، شما رو سوار کنه و به جای گرفتن پول به عنوان تاکسی، حرف‌ها و تجربیات شما رو بشنوه و شما هم همین طور پای حرف‌ها و درد و دل‌های طرف بشینین و حتی لحظه‌ای فکر نکنین که وظیفشون بوده شما رو سوار کردن بلکه لطف بوده. هیچهایک سختی‌های خیلی زیاده داره در کنار تجربه‌های جذاب و چالشی یکیش صبر کردن‌های طولانی کنار جاده و منتظر موندن هست با کوله‌های سنگین، یعنی شما ممکنه در عرض چند دقیقه هیچ بزنید ولی ممکنه حتی نیم ساعت هم توی مسیر باشید و هیچ ماشینی رد نشه. همه‌ی شرایط رو باید درک کنید و از تک تک لحظات چه خوب و چه بد لذت ببرید."

الهه در نهایت به چند تا قاعده که به نظرش درسته برای هیچهایک اشاره می‌کنه: "هیچهایک یه سری اصول داره که رعایت کنین بهتره؛ سعی کنین توی تاریکی هیچ نزنین، من‌ تنها هیچ نمی‌زنم ولی بستگی به خودتون داره، من هیچ نظری ندارم فقط دارم اطلاعات لازم رو بهتون میدم. در هر جایی برای هیچهایک باید رفتار و شخصیتتون مناسب باشه و این کاملا شخصیه و به شخصیت خودتون بستگی داره و اینکه در هر جایی درهر روشی هم ‌ سختی هست هم راحتی. همینه هیچهایک پیچیده نیست، اگر دیدین شرایط خوبه امتحانش کنین ولی بی‌گدار نباید به آب بزنین و همیشه باید در هر مسیری هر جای زندگیتون اصول رو رعایت کنین."

هیچهایک؛ شیوه‌ای برای ارزان سفر کردن، تجربه الهه علیخانی از هیچهایک در سیستان و بلوچستان

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید