معاون وزیر خارجه روسیه گفت: شدت نسبتاً زیاد تمرینات دریایی مشترک ژاپن و ایالات متحده در نزدیکی مرز روسیه باعث افزایش تنش در منطقه می‌شود.

هشدار مسکو به ژاپن درباره مقیاس رزمایش‌های مشترک با آمریکا

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از ریانووستی نوشت: «ایگور مورگولوف» معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که از طریق مجاری دیپلماتیک به توکیو هشدار داده شده است که در صورت گسترش مقیاس رزمایش‌های دریایی آمریکا و ژاپن در نزدیکی مرزهای روسیه، مسکو مجبور خواهد شد اقداماتی تلافی جویانه برای اطمینان از توان دفاعی خود انجام دهد,

وی در این باره گفت: شدت نسبتاً زیاد تمرینات دریایی مشترک ژاپن و ایالات متحده در نزدیکی مرز روسیه باعث افزایش تنش در منطقه می‌شود. چنین مانورهایی که اغلب نمایندگان کشورهای دیگر، از جمله اعضای ناتو به آن ملحق می‌شوند، هم در مقیاس و هم از جهت عملیات‌هایی که انجام می‌دهند متفاوت هستند. این عملیات‌ها اگرچه دفاعی اعلام می‌شوند، ماهیت بالقوه تهاجمی دارند. در عین حال، در بیانیه‌های رهبری نظامی ژاپن، نیاز به این گونه تمرینات نظامی با فعالیت نیروهای مسلح روسیه در خاور دور توجیه شده است.

مورگولوف افزود: ما چنین اقداماتی از سوی طرف ژاپنی را تهدیدی برای امنیت کشور خود می‌دانیم و مستقیماً از طریق مجاری دیپلماتیک در این مورد به توکیو هشدار می‌دهیم. آنها باید برای این واقعیت آماده باشند که در صورت گسترش چنین اقداماتی، روسیه اقدامات تلافی جویانه را به نفع تقویت توان دفاعی خود انجام خواهد داد.

هشدار روسیه و رزمایش‌های دریایی ژاپن با آمریکا و متحدان غربی اش در حالی است که توکیو و مسکو سالهاست که بر سر مجمع الجزایر «کوریل» که ژاپن آنها را «سرزمین های شمالی» می نامد، اختلاف دارند.

ریشه این اختلافات ارضی به جنگ جهانی دوم و به دست گرفتن کنترل جزایر یادشده توسط شوروی باز می‌گردد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید