سفیر لبنان در عربستان پس از بازگشت به ریاض در نخستین دیدار رسمی‌اش با معاون امور سیاسی وزارت امور خارجه عربستان دیدار و گفتگو کرد.

مقامات لبنانی و عربستانی در ریاض دیدار کردند

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از روسیا الیوم نوشت: وزارت خارجه عربستان سعودی در یک بیانیه‌ای اعلام کرد که سعود الساطی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه عربستان با فوزی کباره، سفیر لبنان در ریاض پایتخت عربستان دیدار کرد.

براساس این بیانیه، فوزی کباره، که اخیرا به عربستان بازگشته است در دیدار با الساطی درباره روابط دوجانبه میان دو کشور و مسائل دارای اهمیت مشترک بحث و گفتگو کرد.

کباره پس از یک بحران دیپلماتیک در روابط لبنان و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس در نتیجه اظهارات جورج قرداحی، وزیر اطلاع‌رسانی سابق لبنان درباره جنگ یمن، دوباره به ریاض بازگشت.

عربستان آبان ماه گذشته در پی اظهارات جورج قرداحی پیرامون یمن، سفیرش در بیروت را فراخواند و از سفیر لبنان در ریاض نیز خواست ظرف ۴۸ ساعت کشور را ترک کند.

امارات و کویت نیز به دنبال خروج سفیر عربستان از لبنان، سفرای خود را از لبنان فراخواندند.

این اقدامات پس از آن صورت گرفت که قرداحی در یک برنامه شبکه تلویزیونی الجزیره حمله ائتلاف سعودی به یمن را محکوم کرد که این موضوع واکنش اعضای شورای همکاری خلیج فارس از جمله ریاض را به همراه داشت.

وی در پاسخ به سوالی درمورد موضعش درباره جنگ یمن گفته بود: ملتی که از خودشان دفاع می‌کنند آیا به کسی تجاوز می‌کنند؟ به نظر من جنگ یمن پوچ است و باید متوقف شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید