مبین کروندی؛ ایرانگرد و طبیعتگرده. اون به ماجراجویی و اکوتوریسم در ایران علاقه داره و با وجود این‌که شاغله، سفرهایی بر پایه آبشارگردی و دره نوردی برای خودش ترتیب می‌ده. مبین در سفری به خرم‌آباد از مجموعه آبشارهای گریت یا هفت چشمه خرم‌آباد دیدن می‌کنه، با ما همراه باشید تا بیشتر از این آبشارهای زیبا و جذاب بدونیم.

آبشار گریت یا هفت چشمه خرم آباد، آبشاری در دسترس برای خانواده‌های ایرانی

سلام نو - سرویس گردشگری: مبین توی صفحه اینستاگرامش (mobin_karvandi) از دیده شدن مجموعه آبشارهای گریت در مسیر و مهیا بودن این موقعیت مکانی برای یک پیک‌نیک خانوادگی می‌گه: "در مسیر آبشار اصلی گریت، مجموعه آبشارهایی کنار جاده دیده میشه که به هفت چشمه معروف است. این مجموعه کاملا مناسب خانواده بوده و دارای فضای مناسبی برای پیک نیک می باشد. آبشار گریت در روستای گریت در فاصله ۵۰ کیلومتری شهرستان خرم‌آباد و در ۳۰ کیلومتری ایستگاه راه‌آهن سپید دشت در دره‌ای خوش آب و هوا و پوشیده از درختان انبوه بلوط قرار دارد. این آبشار از جاذبه های طبیعی و گردشگری دیدنی استان لرستان محسوب می گردد. تا کنار آبشار جاده ماشین رو وجود دارد."

آبشار گریت یا هفت چشمه خرم آباد، آبشاری در دسترس برای خانواده‌های ایرانی

اون در ادامه به مشخصات کلی آبشار، بهترین زمان بازدید و نحوه‌ی دسترسی به مجموعه اشاره می‌کنه: "ارتفاع آبشار ۱۵ متر و عرض تاج آن ۱۷ متر است. این آبشار در گویش محلی به « تاف هفت چشمه » معروف است. پوشش جنگلی اطراف آبشار را درختان بلوط، زالزالک و مو وجود دارد .منطقه گریت دارای زمستان‌های برفی و سرد و بهار و تابستان خنک، معتدل و بسیار سرسبز و چشم‌نواز می‌باشد. این آبشارها در مسیر عبور رودخانه ترس گریت به طرف رودخانه سزار بر اثر عبور از ناهمواری‌های منطقه و مسیر عبور رودخانه ترس به وجود آمده‌است. جاده آسفالت خرم‌آباد به سپیددشت و سپیددشت به سمت ایستگاه راه‌آهن تهران به جنوب خرم‌آباد از طریق جاده آسفالت از شهر سپیددشت به سمت خرم‌آباد می‌باشد. مسیر دیگر آن از طریق محور خرم‌آباد به بروجرد و کیلومتر ۱۵ این جاده از خرم‌آباد به سمت بروجرد از طریق محور خرم‌آباد – سپیددشت می‌باشد. آدرس: کیلومتر ۱۵ جاده خرم‌آباد- بروجرد."

آبشار گریت یا هفت چشمه خرم آباد، آبشاری در دسترس برای خانواده‌های ایرانی

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید