این منطقه گردشگری یکی از مهمترین مراکز توریستی در سطح کشور است. دریاچه کوه گل در محدوده‌ای به وسعت نیم هکتار و عمق پانزده متر در فصل بهار و تابستان از زیبایی خاصی برخوردار است.

دریاچه کوه گل سی سخت مقصدی مناسب برای گردشگری

به گزارش سلام نو، کوه گل سی سخت یکی از معروف ترین و زیباترین مناطق گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد است. این منطقه دریاچه و چشم انداز زیبایی دارد. طبیعت چشم نواز منطقه کوه گل سی سخت در ایام تعطیل سال گردشگران زیادی از سراسر کشور و بعضا دیگر کشورهای جهان را به سوی خود جذب می کند.

دریاچه کوه گل سی سخت مقصدی مناسب برای گردشگری

دریاچه زیبای کوه گل در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع است. دریاچه کوه گل در شمال شرقی شهر توریستی سی سخت در «دهانه انبری» گردنه مشهور «بیژن» و تپه های «کوه گل» واقع شده است. محل استقرار دریاچه یکی از زیباترین نواحی استان است که در فصل بهار و تابستان از انواع گل های شقایق و گیاهان وحشی و همچنین آویشن خوش عطر کوهستان پر می شود.

این دریاچه  با شهر یاسوج (مرکز استان) فاصله کمی دارد و مورد توجه مردم بومی و مسافران است. در فصل تابستان، تجمع پرندگان مهاجر همراه با پرندگان بومی در سواحل و کنار دریاچه، زیبایی حیرت انگیزی پدید می آورد. از جمله پرندگان مهاجر منطقه می توان به انواع مرغابی و اردک کله سبز، لک لک، حواصیل، درنا، خروس کولی و چنگر اشاره کرد.

دریاچه کوه گل سی سخت مقصدی مناسب برای گردشگری

این منطقه زیبا که در فاصله هشت کیلومتری شرق سی سخت و سی و دو کیلومتری مرکز استان قرار دارد، از سه مجموعه دریاچه زیبای کوه گل، دشت های لاله های واژگون و آبشار زیبای تنگ نمک با نمای بسیار طبیعی و آب و هوای مطبوع تشکیل شده است. در کنار این مجموعة زیبای گردشگری، منطقه حفاظت شده دنا قرار دارد که باز باعث افزوده شدن چشم انداز زیبا و طبیعی این منطقه شده است.

دریاچه کوه گل سی سخت مقصدی مناسب برای گردشگری

این منطقه گردشگری یکی از مهمترین مراکز توریستی در سطح کشور است. دریاچه کوه گل در محدوده ای به وسعت نیم هکتار و عمق پانزده متر در فصل بهار و تابستان از زیبایی خاصی برخوردار است.

وجود طبیعت بکر و مناطق حفاظت شده و رودخانه کوه گل از جاذبه های دیگر این منطقه است که در سال های اخیر توسط میراث فرهنگی برای رعایت حال مسافران و گردشگران کار سکو سازی، زیرساخته ها و مراکز بهداشتی صورت پذیرفته است و هر ساله پذیرای خیل عظیم گردشگران داخلی و خارجی است.
بهترین فصل بازدید گردشگران عزیز فصول بهار و تابستان بوده و زیبا ترین موقع آن اردیبهشت ماه است.

 منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید