دلیل کنار گذاشتن عادل فردوسی‌پور، ایرج طهماسب و حمید جبلی، فریدون جیرانی، آزاده نامداری، فرزاد حسنی، احسان علیخانی و بسیاری دیگر چیست؟ رویکرد سیاسی؟ روشنفکری یا محبوبیت؟

 راز حذف عادل فردوسی‌پور، فریدون جیرانی و ایرج طهماسب از تلویزیون چیست؟

سلام نو – محمدعلی صف‌آرا: کسی باور نمی‌کرد که خبر حذف سروش صحت از برنامه کتاب باز درست باشد. همه با خودشان می‌گفتند چه دلیلی دارد مجری یک برنامه با مخاطب خوب که هیچ حرف سیاسی خاصی در آن زده نمی‌شود، مجری آن موضع سیاسی خاصی ندارد، خط قرمزی را زیر پا نمی‌گذارد و کتاب و کتابخوانی را ترویج می‌کند حذف شود؟

با این همه تنها اندکی زمان نیاز بود تا مشخص شود حذف سروش صحت از کتاب‌ باز نه یک شایعه بلکه یک واقعیت تلخ است که توسط شبکه نسیم اعمال شده است.

محمدرضا خوشرو، مدیر شبکه نسیم، حذف سروش صحت از اجرای برنامه «کتاب باز» را تایید کرد و در گفت‌وگو با ایسنا این امر را به تصمیم اتاق فکرهای این شبکه از صدا و سیما نسبت داد.

خشرو ادامه ساخت کتاب باز در شبکه نسیم را قطعی دانست و درباره عدم حضور سروش صحت در این برنامه گفت: ایشان از سرمایه‌های تلویزیون و سینما هستند و از نظر حضور شخصِ ایشان مشکلی نیست؛ بلکه بحث به لحاظ فرمی و محتوایی است که بررسی‌هایی اتفاق می‌افتد که بتوانیم برنامه را با کیفیت بیشتر و محتوای غنی‌تر تولید کنیم.

برخی شایعات جرم سروش صحت را روشنفکری دانستند و گفتند که قرار است در فصل جدید وحید یامین‌پور به جای صحت برنامه را اجرا کند. البته این شایعه فعلا تکذیب شده، به خصوص با توجه به اینکه یامین‌پور اکنون معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان است و حضورش در این برنامه حاشیه‌سازی مضاعف برای دولت است.

بسیاری برای حذف سروش صحت دنبال دلیل‌های پیچیده، عجیب و عمیق می‌گردند، با این همه نگاهی به تجربه‌های پیشین صداوسیما نشان می‌دهد نباید دنبال دلایل عجیبی گشت و البته نباید انتظار تحقق وعده مدیر شبکه نسیم برای ارتقای کتاب باز را داشت.

در سال‌های اخیر یک مسئلهبه وجود آمده و آن نگاه یک جریان خاص به ظرفیت برنامه‌های پرمخاطب است. نتیجه این نگاه چیست؟ این که بشیر حسینی بدون هیچ ربط خاصی داور عصر جدید شود. هفت تریبون یک جریان خاص سینمایی شود. با چنین نگاهی صندلی سروش صحت برای وحید یامین‌پور یا یک بشیر حسینی جدید بسیار مناسب است.

کتاب باز حالا می‌تواند سکوی یک چهره دیگر به فضای رسانه‌ای کشور باشد و کاری را برای او بکند که عصر جدید برای سید بشیر حسینی کرد.

با این همه کاش مدیران صداوسیما بفهمند که این راه که آن‌ها می‌روند حتی به ترکستان هم نمی‌رسد. چنین فرمولی یا برنامه‌ها را مثل فوتبال برتر و هفت بی‌اثر می‌کند یا مثل مهمونی ایرج طهماسب باعث باز تولید نمونه رقیب در شبکه نمایش خانگی می‌شود. در نهایت هم هر چند چهره‌هایی مثل بشیر حسینی در این برنامه‌ها مشهور می‌شوند، اما جریان‌ساز نخواهند شد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید