با توجه به اینکه ممکن است اینترنت فیبر نوری در یک مجتمع یا اداره بزرگ مورد استفاده قرار بگیرد و کاربران زیادی از فواصل دور و نزدیک قرار است از آن استفاده کنند، لذا هر چه برد مودم فیبرنوری بیشتر باشد، کارایی آن نیز بیشتر است.

بهترین مودم فیبر نوری کدام است؟ از کجا بخریم؟

اگر قصد خرید مودم فیبر نوری دارید لازم است نکاتی را بدانید تا بتوانید بهترین مودم فیبر نوری را انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با مودم های فایبر آشنا کنیم و با در نظر گرفتن فاکتورهای مهم بهترین ها را انتخاب کنیم و در نهایت فروشگاه آنلاین خرید مودم را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد، در ادامه همراه داتیس نتورک باشید.

مودم فیبر نوری چیست؟

مودم فیبر نوری یکی از تجهیزات مدرن و امروزی برای وصل شدن به شبکه اینترنت پر سرعت است. با استفاده از این مودم‌ها می‌توان در مناطقی از کشور که دارای زیرساخت‌های مناسب به لحاظ مخابراتی بوده، به اینترنت فیبرنوری متصل شد. به عبارت دیگر مودم فیبر نوری دستگاهی است که در سمت مشترک نصب می‌شود و کاربران را به اینترنت پرسرعت فیبرنوری متصل می‌کند.

مودم فیبر نوری دستگاهی است که باید در سمت مشترک وجود داشته باشد تا از طریق کابل های فیبر نوری، اینترنت به داخل مجموعه راه پیدا کند. این مودم ها سیگنال های نوری ورودی را که از طریق کابل فیبر نوری ارسال می شود، دریافت می کنند و آن ها را به سیگنال های الکترونیکی تبدیل می کنند. کابل مودم فیبر نوری نیز باید از نوع فیبر نوری باشد تا ارتباط برقرار شود. اینترنت فیبرنوری امروزه به منازل مسکونی نیز راه پیدا کرده است و تنها محدود به اداره ها و سازمان های بزرگ نمی باشد. اتصال فیبرنوری گران تر از DSL است اما می تواند اینترنتی باکیفیت، پر سرعت و بدون محدودیت مسافت ارائه دهد. اینترنت فیبر نوری را میتوان در حد اینترنت وایرلس که با خرید رادیو وایرلس میکروتیک می توانید راه اندازی کنیم دانست.

کارکرد سیستم مخابرات نوری بدین صورت است که کابل‌های مخصوص اینترنت فیبر نوری را از مرکز مخابرات تا داخل خانه کاربر منتقل می‌کنند. سپس برای اینکه بتوان از اینترنت فیبر نوری بهره مند شد و اینترنتی با سرعت چندین برابری را تجربه کرد، نیاز به تجهیزات مخصوص بوده که مودم فیبرنوری یکی از آنها به شمار می‌رود. مودم فیبر نوری دارای پورت‌های مختلفی است و به راحتی می توان با استفاده از این مودم‌ها، شبکه اینترنت را راه اندازی کرده و چندین نفر به طور همزمان از اینترنت پرسرعت بهره مند شوند.

انواع مودم فیبر نوری

مودم فیبرنوری که توسط شرکت های سازنده به بازار عرضه می شود، دو نوع مختلف دارد. هر یک از این مودم ها کاربرد ویژه ای دارند. که در ادامه این مقاله داتیس نتورک بررسی خواهیم کرد.

مودم فیبرنوری می تواند از نوع ONT و ONU باشد.

مودم های فیبرنوری می توانند از نوع مودم فیبر نوری GPON باشند. این مودم ها در تعداد درگاه های ارتباطی، سرعت هر یک از درگاه ها و یک سری امکانات جانبی دیگر با سایر مودم ها تفاوت دارند.

مودم های فیبر نوری GPON حداکثر سرعت دانلود ۲۴۸۸ مگابیت و آپلود ۱۲۴۴ مگابیت دارند. 

به عنوان مثال، اگر از سیستم FTTH برای برقراری اتصال اینترنت بهره می برید، باید از مودم فیبر نوری ONT استفاده کنید اما اگر سیستم فیبر نوری شما FTTB است، باید مودم ONU را بکار ببرید.

عوامل موثر بر قیمت مودم فیبر

برند یا شرکت سازنده مودم فیبر نوری نیز از عواملی است که بر روی قیمت مودم فیبرنوری تاثیر گذار است. برخی از شرکت‌های سازنده محصولات خود را با کیفیت بالا و قیمت مناسبی به بازار عرضه می‌کنند. این در حالی است که هر چه برند معروف‌تر باشد، محصول خود را هر چند با کیفیت مشابه، با قیمت بالاتری به بازار عرضه می‌کند. بدین ترتیب کیفیت محصول از شرکت سازنده آن مهم‌تر بوده و صرفا هزینه‌های بالا دلیلی برای خرید مودم فیبر نوری باکیفیت نمی‌باشد.

یکی دیگر از عوامل موثر برقیمت مودم فیبر نوری، داشتن برد یا همان مسافت قابل پوشش بالا است که معمولا مودم های دو آنتن دارای برد بالاتری هستند.

با توجه به اینکه ممکن است اینترنت فیبر نوری در یک مجتمع یا اداره بزرگ مورد استفاده قرار بگیرد و کاربران زیادی از فواصل دور و نزدیک قرار است از آن استفاده کنند، لذا هر چه برد مودم فیبرنوری بیشتر باشد، کارایی آن نیز بیشتر است. به همین خاطر شرکت‌های سازنده نیز اغلب مودم‌های فیبرنوری را دو آنتنه و با برد بسیار خوب تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

بهترین مودم فیبر نوری

فایبرهوم

شرکت فایبرهوم یکی از برندهای مطرح در زمینه تولید تجهیزات فیبرنوری است. محصولات این شرکت در ایران نیز بسیار پرطرفدار است. این شرکت از سال ۱۹۹۹ آغاز به فعالیت کرده است و در زمینه تولید تجهیزات ارتباطی و شبکه بسیار موفق بوده است. محصولات فایبرهوم از بهترین مودم های فیبر نوری هستند که به بازار عرضه شده اند.

ADSLو VDSL پس از آخرین نسل اینترنت یعنی Dial Up، سرعت بسیار خوبی را برای کاربران اینترنت به ارمغان آورده اند. با این که مدت زمان زیادی از ورود تکنولوژی فیبر نوری به ایران نمی گذرد اما با این حال، طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. دلیل این محبوبیت، سرعت بالا و کیفیت مناسب فیبر نوری است.

هواوی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی فیبر نوری، کمپانی های بزرگی به تولید انواع مودم پرداخته اند. شرکت هواوی یکی از بزرگ ترین شرکت ها در این حوزه به شمار می آید.

این شرکت چند ملیتی است. از پرطرفدارترین محصولات این شرکت می توان به مودم فیبر نوری هواوی مدل HG۸۵۴۶M و HG۸۲۴۵H اشاره کرد. این محصولات و مودم های یوتل، در دسته مودم های مورد تأیید مخابرات قرار می گیرند.

در اینجا به عنوان مثال، تنظیم مودم فیبرنوری هوآوی ۸۲۴۵ را مورد بررسی قرار می دهیم. این مودم دارای ۴ پورت LAN و ۲ پورت FXS است. توسط این دو پورت می توان خطوط سیپ مخابرات را به آنالوگ تبدیل کرد.

همچنین این دو خط توسط کانکشن PPPoE به اینترنت وصل می شوند. زمانی که اتصال فیبرنوری به مودم درست باشد، لامپ ال ای دی PON بر روی مودم روشن می شود. یوزرنیم و پسورد مودم ۸۲۴۵ معمولاً telecomadmin و admintelecom است.

ایسوس

ایسوس از جمله شرکت هایی است که در زمینه شبکه تخصص بسیار زیادی دارد. این شرکت در سال ۱۹۹۰ تأسیس شده است و به تولید انواع مودم ADSL ،VDSL و فیبر نوری می پردازد.

از پرطرفدارترین محصولات این شرکت می توان به مودم فیبر نوری ایسوس ADSL-VDSL مدل AC۷۵۰ اشاره کرد که با تکنولوژی فیبر نوری نیز سازگاری دارد.

تی پی لینک

مودم فیبر نوری تی پی لینک جایگاه بسیار خوبی را در بازار به خود اختصاص داده است. این شرکت چینی در سال ۱۹۹۶ تأسیس شده است. از برترین محصول فیبرنوری این شرکت می توان به مودم فیبرنوری Tp-link مدل TX-VG۱۵۳۰ و مودم TX-۶۶۱۰ اشاره کرد.

سخن پایانی

در صورتی که قصد خرید مودم فیبر نوری را دارید هم اکنون می توانید از فروشگاه آنلاین داتیس نتورک با آدرس www.datisnetwork.com اقدام به خرید و ثبت سفارش کنید. ما تضمین می کنیم مودم های اورجینال و با گارانتی به شما عزیزان ارائه دهیم. 

خرید مودم فیبر نوری

همچنین در صورتی که نیاز به مشاوره دارید می توانید از طریق شماره تماس ۰۲۱۶۵۳۶۱۹۱۵ به صورت رایگان با کارشناسان داتیس نتورک ارتباط برقرار کنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید