بررسی ‌های کارشناسان نشان می‌ دهد که این منطقه از زمان ‌های بسیار دور محل زندگی بوده و آثار تاریخی از تمدنی بزرگ در این منطقه حکایت دارد که نیازمند معرفی در سطح ملی است.

تنگ دربند بدره مقصدی مناسب برای گردشگری

به گزارش سلام نو، منطقه زیبای دربند در شهرستان بدره در جنوب استان ایلام با داشتن آبشار زیبا و آثار تاریخی از مناطق مهم گردشگری ایلام برای فصل بهار است. آثار تاریخی تنگ دربند مربوط به دوره قبل از اسلام و سده‌ های اولیه دوران پس از اسلام است. این مکان در تاریخ ۲۷ بهمن ۱۳۸۷ با شمارهٔ ثبت ۲۴۶۱۶ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

تنگ دربند بدره مقصدی مناسب برای گردشگری

منطقه توریستی و تاریخی «دربند» شهرستان بدره از توابع استان ایلام به دلیل زیبایی ‌های فراوان چشم گردشگران را خیره می ‌کند. این منطقه با داشتن کوههای مرتفع، درختان بلوط، آب کبیرکوه، آبشار و منطقه تاریخی یکی از مناطق جذاب استان ایلام برای گردشگران است. اختلاف دمای منطقه‌ ای که آبشار دربند در آن واقع شده است، با شهر بدره و دره شهر، به ده تا بیست درجه‌ سانتیگراد می ‌رسد. در کنار جاذبه های طبیعی بسیار زیبا و در کنار صخره‌ های بلند و مرتفع مجموع آثار تاریخی مربوط به دوران ساسانی، اسلامی یا احتمالاً هخامنشی وجود دارد که زیبایی خاصی به این منطقه بخشیده است. طول این مسیر فرعی به چهار کیلومتر می ‌رسد که در کنار آن لوله‌ های انتقال آب از تصفیه خانه دربند برای استفاده شرب اهالی منطقه کشیده شده و در دو طرف تنگ و در دامنه‌ های کوه، آثار تاریخی و بقایای یک شهر بسیار قدیمی و بزرگ نمایان است. بررسی ‌های کارشناسان نشان می‌ دهد که این منطقه از زمان ‌های بسیار دور محل زندگی بوده و آثار تاریخی از تمدنی بزرگ در این منطقه حکایت دارد که نیازمند معرفی در سطح ملی است. این مجموعه تاریخی در شهرستان بدره، بخش هندمینی، روستای گچ کوبان، ۳ کیلومتری تنگ دربند واقع شده است.

تنگ دربند بدره مقصدی مناسب برای گردشگری

موقعیت مکانی

تنگ دربند در مسیر دره شهر به ایلام در نزدیکی سد سیمره در استان ایلام است. مسیر تا ابتدای جاده فرعی دره دربند بدره آسفالت است اما جاده دره دربنده بدره به طول تقریبی پنج کیلومتر خاکی و بی کیفیت اما مناسب اتومبیل و ماشین سواری است.

 منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید