۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷
کد خبر: 55348870

آبشار در فصول سرد سال یخ بسته و مناظر بسیار زیبایی خلق می نماید. این مکان در فصل زمستان مکان مناسبی برای تمرینات یخنوردی است و هرسال کوهنوردان و یخنوردان زیادی برای صعود های زمستانی از این مکان بهره می‌برند.

از آبشار اسکندر تبریز چه می‌دانید؟

به گزارش سلام نو، آبشار اسکندر از آبشارهای استان آذربایجان شرقی در نزدیکی تبریز است که در ده کیلومتری قزلجه میدان جاده تبریز - تهران واقع شده و سی متر ارتفاع دارد. این آبشار در دامنه های شمالی رشته کوه سهند و در نزدیکی روستای طویقون قرار گرفته است.

از آبشار اسکندر تبریز چه می‌دانید؟

آبشار اسکندر تبریز در موقعیت جغرافیایی E۴۶۳۱ N۳۸۰۴ در استان آذربایجان شرقی، در نزدیکی شهر تبریز و در مسیر جاده تبریز اهر واقع شده است. ارتفاع آبشار در حدود سی متر است. رولکوبی مناسبی در بالای آبشار برای صعود کوهنوردان تهیه شده است.  آبشار در فصول سرد سال یخ بسته و مناظر بسیار زیبایی خلق می نماید. این مکان در فصل زمستان مکان مناسبی برای تمرینات یخنوردی است و هرسال کوهنوردان و یخنوردان زیادی برای صعود های زمستانی از این مکان بهره می برند.

از آبشار اسکندر تبریز چه می‌دانید؟

مسیر دسترسی

آبشار اسکندر در دامنه های شمالی کوه سهند و در نزدیکی روستای طویقون واقع شده است. مسیر دسترسی به آن از طریق جاده تبریز به اهر، جاده فرعی روستای طویقون امکانپذیر است.

 منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید