در مسیر این آبشار، از مناظر کوه ‌های مرتفع، آلاله ‌های ظریف و پرچین‌ های چوبی لذت خواهید برد. فصل بهار و نیمه های پاییز مناسب ترین زمان برای دیدن این آبشار است.

آیا به آبشار ورزان تالش سفر کرده‌اید؟

به گزارش سلام نو، از جلوه‌های دیدنی استان گیلان آبشار ورزان است که تنها در چند کیلومتری ییلاق سوباتان قرار گرفته است. نمای زیبای این آبشار همراه با صخره‌ های عظیم و دشت ‌های سرسبز اطرافش، طبیعت این منطقه را محبوب گردشگران زیادی کرده است، آبشاری که در فصل بهار به پرآب ترین زمان خود میرسد و در نهایت به رودخانه سوباتان منتهی میشود 

آیا به آبشار ورزان تالش سفر کرده‌اید؟

آب رودخانه ورزان یکی از شاخه‌ های اصلی رودخانه لیسار است که از چشمه ‌های بالای ییلاق سرچشمه می ‌گیرد و هنگام ریزش از صخره ‌های عظیم ورزان، آبشار زیبا و دیدنی بلند و مرتفعی را تشکیل می‌ دهد. این آبشار در ارتفاع ۱۹۰۰-۱۹۷۰ متری از سطح دریاهای آزاد قرار دارد. در بعضی از ماه‌ های سال دشت‌ های شقایق و آلاله‌ اطراف آبشار، این منطقه را دیدنی ‌تر می ‌کند. از آنجائیکه هوای این ناحیه به علت ارتفاع زیاد از سطح دریا، خنک تر است، گلهای شقایق ورزان دیرتر از شقایق ‌های سوباتان غنچه می ‌دهند.
در مسیر این آبشار، از مناظر کوه ‌های مرتفع، آلاله ‌های ظریف و پرچین‌ های چوبی لذت خواهید برد. فصل بهار و نیمه های پاییز مناسب ترین زمان برای دیدن این آبشار است. زیرا در این زمان، به ویژه در بهار به علت بارندگی های موسمی و آب شدن برف ها، ورزان دارای بیشترین حجم آب نسبت به فصل تابستان است. از سوی دیگر طبیعت پیرامون آبشار نیز زیبا تر از هر زمان دیگر است.

آیا به آبشار ورزان تالش سفر کرده‌اید؟

مسیر دسترسی:

این آبشار در روستای ورزان، ضلع شمال غربی سوئه تون (سوباتان) واقع شده و فاصله آن تا سوئه تون حدود ۴ کیلو متر است.آبشار ورزان در مسیر نئور تا سوباتان با فاصله ۳۶ کیلومتری شمال غرب شهر تالش و ۲۲ کیلومتری جنوب دریاچه نئور اردبیل قرار گرفته است.

 منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید