حداقل درجه حرارت در این تالاب ۱۴ درجه سانتی گراد و متوسط بارندگی سالیانه آن بیش از ۶۰۰ میلیمتر است. تالاب فوق الذکر دارای آب دایمی و شکل آن دایره ای میباشد. به دلیل قرار گیری در ناحیه کوهستانی جزو منطقه سردسیری و ییلاقی استان محسوب می‌شود.

آیا به تالاب سیاب درویش سفر کرده‌اید؟

به گزارش سلام نو، تالاب سیاب درویش در روستای سیاب از مهم ‌ترین آثار گردشگری طبیعی استان ایلام در شهرستان ملکشاهی  است و به دلیل قرار گیری در ناحیه کوهستانی جزو مناطق سردسیری و ییلاقی استان محسوب میشود. تالاب سیاب درویش مامن و مکان زندگی تعداد قبل توجهی از پرندگان و سایر جانداران است.

آیا به تالاب سیاب درویش سفر کرده‌اید؟

تالاب سیاب دریوش که در جنوب غرب شهرستان ملکشاهی واقع شده است دارای مساحتی حدود چهار هکتار است و ارتفاع آن ۲۷۴۰ متر از سطح دریا های آزاد می باشد. حداقل درجه حرارت در این تالاب ۱۴ درجه سانتی گراد و متوسط بارندگی سالیانه آن بیش از ۶۰۰ میلیمتر است. تالاب فوق الذکر دارای آب دایمی و شکل آن دایره ای میباشد. به دلیل قرار گیری در ناحیه کوهستانی جزو منطقه سردسیری و ییلاقی استان محسوب میشود. تالاب سیاب درویش مامن و مکان زندگی تعداد قبل توجهی از پرندگان و حیوانات است که در صورت خشک شدن باعث تلف شدن حیات وحش و خسارت جبران ناپذیر به محیط زیست منطقه خواهد شد. این تالاب زیستگاه مناسبی برای حیات جانوری و گیاهی است و پوشش جنگلی آنرا بلوط ایرانی، بنه، زالزالک، کیکم و بادام تشکیل می‌ دهد. گیاهان محیط داخلی تالاب و حاشیه آن شامل عدسک آبی، علف هفت بند، نی، جگن و اسفناج وحشی است.

آیا به تالاب سیاب درویش سفر کرده‌اید؟

موقعیت مکانی

این تالاب در یک کیلومتری روستای سیاب درویش از توابع بخش گچی شهرستان ملکشاهی قرار دارد.

 منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید