۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
کد خبر: 55347688

ایران پهناور، راز آلود و زیبا مقاصد گردشگری بسیاری دارد که در این سال‌ها کمتر به آن‌ها توجه شده است. اردیبهشت می‌تواند فرصتی کم‌نظیر برای سفر به این نقاط باشد.

۵ مقصد متفاوت برای سفر در اردیبهشت

سلام نو سرویس گردشگری: بهار بهترین فصل و اردیبهشت بهترین ماه برای مسافرت است. از اواخر فروردین تا اوایل خُرداد هوا چنان مطبوع و زمین چنان مطلوب است که سفر به هر نقطه‌ای از ایران یک سفر کم‌نظیر و دل‌پذیر خواهد بود. این دل‌پذیری وقتی دو چندان می‌شود که به لطف ترافیک کاری اول سال جاده‌ها خلوت هستند و بسیاری از مقاصد گردشگری مسافران زیادی ندارند.

در چنین فصلی شما به کجا سفر می‌کنید؟ شیراز؟ شمال و رشت دلپذیر؟ جنوب و هرمز مهمان‌نواز؟ این سه مقصد بخشی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران در اردیبهشت هستند. شیراز شهر اردیبهشت است و شاید شلوغ‌ترین نقطه ایران در این وقت سال هم باشد. رشت و شمال هم در این وقت سال یکی از مطلوب‌ترین دوران خود را تجربه می‌کند. جنوب هم در این زمان قبل از حمله بی‌رحمانه گرما قرار دارد به معنای واقعی بهاری است.

اما ایران پهناور، راز آلود و زیبا مقاصد گردشگری بسیاری دارد که در این سال‌ها کمتر به آن‌ها توجه شده است. اردیبهشت می‌تواند فرصتی کم‌نظیر برای سفر به این نقاط باشد. در ادامه با هم پنج پیشنهاد متفاوت را برای سفر اردیبهشت مرور می‌کنیم، پیشنهادهایی که گاهی بیشتر آشنا هستند و گاهی کمتر.

یزد؛ خانه‌ی خشت‌ها

یزد آشناترین مقصد این لیست است. شهری در مرکز ایران که با خشت و گل و بادگیر گره خورده است. یزد را با بادگیرها، بناهای خشتی و البته آسمان آبی دل‌انگیزش می‌شناسد. شهری آرام و امن با مردمی به دور از تنش. یزد را به عنوان دومین شهر تاریخی جهان می‌شناسند، شهری که اولین بنای خشتی جهان نیز در آن قرار دارد.

۵ مقصد متفاوت برای سفر در اردیبهشت

قلب تپنده گردشگری یزد مجموعه‌ی امیر چخماق است که از میدان، تکیه، مسجد، بازار و آب انبار تشکیل شده است. این میدان متعلق به قرن نهم هجری است و یکی از زیباترین جلوه‌های تاریخی یزد است. مسجد جامع یزد نیز از شاهکارهای معماری ایرانی است، مسجدی که ظاهرا بنیان‌های آن به دوره ساسانی باز می‌گردد. این مسجد برای ایرانیان با نوحه‌های پرمغز و سینه‌زنی‌ها منظم محرم شناخته می‌شود.

آتشکده ورهرام، زندان اسکندر، برج خاموشان و باغ دولت آباد از دیگر بناهای تاریخی یزد و اطرافش هستند. بافت تاریخی و سنتی یزد هم فضایی است که پیاده‌روی و تنفس در آن غنیمتی فوق‌العاده است.

کردستان؛ لمس آسمان و فهم طبیعت

کردستان در ذهن ما با رشادت‌های دوران جنگ، کولبران و اجناس خارجی گره خورده است، اما کردستان بیش از تمام این‌ها است. کردستان مقصدی کم‌نظیر برای گردشگران است، به خصوص اگر دل در گرو طبعیت داشته باشند. مسجد جامع سنندج که محصول هنر قاجارها و بسیار جالب توجه است. عمارت آصف سنندج هم دلپذیر است. با این همه زیبایی کردستان را باید در آسمان آبی، دریاچه‌ها، کوه‌ها و دشت‌های سرسبزش جست‌وجو کرد.

۵ مقصد متفاوت برای سفر در اردیبهشت

دریاچه زریوار در فاصله سه کیلومتری غرب مریوان نه تنها یکی از جاذبه‌های کم نظیر کردستان است، بلکه یکی از چشم‌گیرترین مقاصد گردشگری غرب ایران است. هورامان و ترکیب کم‌نظیر دره‌های سرسبز و رودخانه‌های جاری در آن نیز یکی دیگر از نقاط دلربای کردستان است، منطقه‌ای که انگار محل رخ‌دادن افسانه‌های پریان است.

لرستان، جادوی ناشناخته طبیعت

لرستان هم بسیار به کردستان شبیه است. شهری پر از دشت، دره، رودخانه و رود که آب و هوای مطبوع و غذاهای لذیذش لذت سفر به آن را چند برابر می‌کند. از آبشارهای بسیار دیدنی و هیجان انگیز و قلعه فلک الافلاک لرستان واقعا استانی «خُرم» و «آباد» است. لرستان خانه آبشارها و دریاچه‌های زیبا است و سفر به هر نقطه آن مانند سفر به قلب نقاشی‌ها است. طبیعت لرستان کم نظیر و برای عموم ایرانیان ناشناخته است.

۵ مقصد متفاوت برای سفر در اردیبهشت

حاشیه تهران؛ از کن تا لواسان

تهران که امروز یک ابرشهر و پایتخت ایران است روزگاری دهی سرسبز در حاشیه ری بود، ری که شهری قدیمی و تاریخی بود و هست. هر چند آن تهران سرسبز با آب کم‌نظیر و منظره دلپذیرش امروز در دل آسمان خراش‌ها دفن شده است، اما سفر با حاشیه آن هنوز هم دل انگیز است. از کن و اوین و درکه تا لواسان، اوشان، فشم و میگون تهران حاشیه زیبا، خنک و دلپذیری دارد که گشت و گذار در آن منجر به کشف رود، رودخانه‌ها و آبشارهایی دلپذیر می‌شود.

۵ مقصد متفاوت برای سفر در اردیبهشت

شمال ایران با مقاصدی متفاوت

مقصد آخر، سنتی‌ترین مقصد ایرانیان برای هر سفری است، اما نه رشت، رامسر و نور بلکه قلب طبیعت کم نظیر گیلان و مازندران که میزبان برخی از کم نظیرترین مناظر عمر شما است. به جای ماشین با قطار به شمال بروید و به جای مقاصد سنتی روستاهای کم‌تر دیده شده را انتخاب کنید. شمال ایران هنوز چیزهای جالبی برای سورپرایز کردن شما دارد.

۵ مقصد متفاوت برای سفر در اردیبهشت

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید