برای افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، ۳ روش اصلی تحصیل، کار و سرمایه‌گذاری وجود دارد. این گزینه‌ها هر کدام به تنهایی، جزئیات و پیچ و خم‌های خود را دارند و بعضا، راه‌های دیگری را پیش روی شما می‌گشایند. بنابراین بهترین کار، آن است که هدف خود را از مهاجرت به کانادا مشخص کنید و سپس اطلاعات خود را در هر زمینه افزایش دهید.

اقامت دائم برای بیش از ۴۰۰ هزار مهاجر کانادایی در سال جدید!

در سال اخیر، دولت کشور کانادا رکورد خود را در میزان پذیرش مهاجر ثبت نمود، به صورتی که در ماه سپتامبر پذیرای ۴۵۰۰۰ نفر مهاجر جدید شد. هم اکنون طبق اخبار به روز، این کشور اعلام کرده است که باید در سال ۲۰۲۲، برای ۴۰۰ هزار نفر مهاجر اقامت دائم را ثبت کند. با توجه به اینکه تا خرداد سال ۱۴۰۰، نمودار مهاجرت به کانادا سیری نزولی داشته و از میزان تقاضای مهاجرت به این کشور کم شده، به نظر می‌رسد که کانادا درصدد جبران خسارات برآمده است. همچنین وزارت مهاجرت و شهروندی کانادا اعلام نموده که این کشور به دنبال دائمی شدن مهاجران موقت بیشتر است.

مهاجرت به کانادا چه شرایطی دارد؟

کانادا یکی از توسعه‌یافته‌ترین و مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا است که همواره متقاضیان بسیاری برای مهاجرت داشته است. درست است که کانادا چهارمین کشور جهان از نظر مساحت می‌باشد؛ اما به این خاطر که بسیاری از بخش‌های خشکی آن در سردترین مناطق قرار دارند، تا حدودی غیرقابل زندگی و سکونت می‌باشد. بر اساس آخرین آمار که در سال ۲۰۲۰ منتشر شده است، جمعیت کشور کانادا حدودا ۳۸ میلیون نفر است. همچنین در نظر داشته باشید که ۲۲% از این مقدار را، مهاجرین تشکیل می‌دهند که حدودا ۸ الی ۹ میلیون نفر را شامل می‌شود.

براساس آمار گفته شده در بالا، می‌توانید حدس بزنید که دولت کانادا چه نظری درباره مهاجرین دارد و چرا کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورها است. سران کشور کانادا به خصوص در زمینه اقتصاد، بر این باور هستند که مهاجرین تاثیر عمیق و زیادی بر رشد و پیشرفت چرخه اقتصاد و مالی این کشور دارند. از همین رو، روش‌ های مهاجرت به کانادا هرساله در حال افزایش هستند و افراد با شرایط متفاوت می‌توانند به این کشور مهاجرت کنند و در نهایت اقامت خود را نیز اخذ نمایند.

براساس گفته استاد حقوق مهاجرت دانشگاه اتاوا، در زمانی که بازار کار به نیروی کاری جدید نیاز دارد و مهاجرین موقت نیز احتیاج دارند تا وضعیت آن‌ها به ثبات برسد، کانادا باید راه را برای اعطای اقامت دائم به این افراد هموار سازد و همچنین از این موضوع که مهاجرین جدید قصد اخذ اقامت دائم را دارند، مطمئن شود.

بنابراین شما می‌توانید نتیجه بگیرید که یکی از توسعه‌یافته‌ترین کشورهای دنیا، در حالی که نگران وضعیت اقتصاد و بازار کار خود است و علاوه بر اینکه شرایط اخذ اقامت دائم افراد را فراهم می‌کند، به مهاجرین جدید نیز به گونه‌ای قول اقامت دائم را داده است. این از بهترین شرایط و البته حالتی بی‌سابقه برای مهاجرت به کانادا می‌باشد که می‌تواند به راحتی برآورده شود.

راه‌های مهاجرت به کانادا چه هستند؟

اقامت دائم برای بیش از ۴۰۰ هزار مهاجر کانادایی در سال جدید!

تا اینجای مقاله، به بررسی شرایط و وضعیت مهاجرت به کانادا و مهاجرین این کشور پرداختیم. دریافتیم که کشور کانادا به دنبال جذب مهاجرین و مقیمان هرچه بیشتر است و این امر را در پی رشد اقتصاد و پیشرفت کشور خود انجام می‌دهد. حال می‌خواهیم بررسی کنیم که برای مهاجرت به کانادا، چه راه‌هایی در پیش روی ما قرار دارند.

برای افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، ۳ روش اصلی تحصیل، کار و سرمایه‌گذاری وجود دارد. این گزینه‌ها هر کدام به تنهایی، جزئیات و پیچ و خم‌های خود را دارند و بعضا، راه‌های دیگری را پیش روی شما می‌گشایند. بنابراین بهترین کار، آن است که هدف خود را از مهاجرت به کانادا مشخص کنید و سپس اطلاعات خود را در هر زمینه افزایش دهید.

توجه داشته باشید، افرادی که صرفا قصد مهاجرت دارند و نمی‌دانند باید چگونه و از چه طریقی اقدام کنند، هرگز موفق نخواهند شد. شما حتی اگر به مشاورین و موسسات مهاجرتی نیز مراجعه کنید در حالی که اطلاعات کافی در دست ندارید، می‌تواند به چالشی بزرگ منجر شود. در ادامه، به بررسی روش‌های مهاجرت به کانادا می‌پردازیم.

تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا، فرصتی است تا شما بتوانید از بروزترین آموزش‌های جهانی بهره‌مند شوید، در بهترین دانشگاه‌ها تحصیل کنید و در نهایت در بازارهای کاری با فرصت‌های شغلی بسیار مناسب استخدام شوید. همچنین، در نظر داشته باشید، تحصیل در کانادا یکی از روش‌هایی است که می‌توان به کمک آن اقامت دائم این کشور را اخذ نمود. برای تحصیل در کانادا، داشتن برخی از شرایط همچون رزومه تحصیلی، گپ تحصیلی، سن، مدرک زبان و نامه تمکن مالی، اهمیت بسیاری دارد؛ اما نگران نباشید زیرا شرایط پذیرش هر دانشگاه با دیگری متفاوت است.

تحصیل پزشکی در کانادا

پزشکی، یکی از رشته‌های بسیار محبوب برای تحصیل در کانادا محسوب می‌شود. بازار کار پزشکی در کانادا، همواره دارای رشد بالایی بوده است و این صنعت در کانادا روز به روز در حال پیشرفت می‌باشد. شرایط تحصیل پزشکی در کانادا شامل: ارائه مدرک دیپلم با حداقل نمره ۱۵ و مدرک زبان آیلتس با نمره بالاتر از ۵ می‌باشد. برخی از دانشگاه‌ها، به خصوص موسسات آموزش عالی دولتی، برای متقاضیان آزمون ورودی برگزار می‌کنند. بنابراین باید پیش از اقدام، درباره دانشگاه مورد نظر خود تحقیقات لازم را به عمل بیاورید. اسامی برخی از برترین دانشگاه‌های پزشکی در کانادا به شرح زیر هستند:

· دانشگاه پزشکی شمال انتاریو

· دانشگاه مانیتوبا

· دانشگاه آلبرتا

· دانشگاه مموریال

· دانشگاه مک مستر

· دانشگاه مونترال

· دانشگاه مک گیل

کار در کانادا

اقامت دائم برای بیش از ۴۰۰ هزار مهاجر کانادایی در سال جدید!

کار در کانادا، یکی دیگر از روش‌های اصلی مهاجرت به این کشور است که می‌تواند به اخذ اقامت بیانجامد. همچنین، کار در این کشور جزو بهترین روش‌ها نیز می‌باشد. بر اساس آخرین آمار در ماه ژوئن، ۸۱۵۸۰۰ جایگاه شغلی در دسترس وجود داشته است. شما برای کار در کشور کانادا، نیاز دارید تا یک پیشنهاد شغلی یا جاب آفر را دارا باشید. همچنین در ادامه، باید مجوز کار در این کشور را از وزارت کار و امور اجتماعی کانادا دریافت کنید. یکی دیگر از امکاناتی که به تازگی در کشور کانادا راه‌اندازی شده است، اعطای مجوز کار به افراد با ویزای گردشگری است. البته این کار شرایط به خصوصی دارد و نیاز است تا شما واجد آن‌ها باشید.

سرمایه‌گذاری در کانادا

سرمایه‌گذاری در کانادا، دارای شیوه‌های مختلفی همچون کارآفرینی، خرید ملک، استارتاپ و سرمایه‌گذاری استانی است. شما باید با توجه به شرایط و سرمایه خود، یکی از این گزینه‌ها را انتخاب کنید. همچنین توجه داشته باشید که هر ایالت در کانادا، شرایط به خصوص خود را برای سرمایه‌گذاری دارد. یکی از مزایای سرمایه‌گذاری در این کشور، امکان اخذ اقامت دائم برای فرد متقاضی و خانواده او است.

توجه داشته باشید که مهاجرت و اخذ اقامت در کانادا، امری حساس است و هر اقدام نادرست می‌تواند به رد شدن درخواست شما منجر شود. بنابراین، بهتر است تا در این زمینه با افرادی که دارای تجربه لازم هستند مانند: مشاورین یا موسسات مهاجرتی برتر، مشورت کنید. موسسه مهاجرتی اصطهباناتی، معتبرترین و برترین موسسه در زمینه مهاجرت، تحصیل و تحصیل پزشکی در کشورهای کانادا، آلمان، روسیه، ترکیه و... می‌باشد.

کانادا همواره جزو برترین کشورها برای مهاجرت و اقامت افراد متقاضی قرار داشته است. این کشور بسیار مهاجرپذیر بوده و همچنین از مهاجرین نیز، حمایت‌های بسیاری می‌کند. روش‌های مختلفی برای مهاجرت به کانادا اعم از تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری، اکسپرس اینتری و ازدواج با افراد مقیم کانادا وجود دارد. دولت کانادا بر این باور است که مهاجرین به رشد اقتصاد و بازار کار کمک فراوانی می‌کنند و با توجه به کاهش میزان مهاجرت طی ماه‌های اخیر، این کشور در صدد رفع مشکل برآمده و با اعطای اقامت دائم به افراد، سعی در جذب هرچه بیشتر مهاجر و نیروی کار متخصص به این کشور را دارد.

سوالات متداول در زمینه مهاجرت به کانادا و اقامت

علاقمندان می‌توانند جهت دریافت پاسخ سوالات خود در زمینه مهاجرت به کانادا، تحصیل در کانادا، اقامت در کانادا و کار در کانادا، به بخش زیر مراجعه نمایند.

آیا مهاجرت به کانادا برای ایرانیان مناسب است؟

بله، کانادا یکی از مهاجرپذیرترین و توسعه‌یافته‌ترین کشورهای جهان است که شرایط بسیار مناسبی برای زندگی، تحصیل و کار دارد. شما با مهاجرت به کانادا از سطح بالاترین تحصیلات و آموزش آکادمیک، برخوردار خواهید شد. همچنین می‌توانید در فرصت‌های شغلی متناسب با رشته و حرفه خود استخدام شوید.

آیا شرایط مهاجرت به کانادا در ۲۰۲۲ سخت است؟

خیر، مهاجرت به کانادا با توجه به کاهش میزان مهاجر در ماه‌های اخیر، با شرایط ساده‌تری نسبت به گذشته ممکن شده است.

چرا کشور کانادا مهاجرپذیر است؟

کشور کانادا شرایط ایده‌آلی برای زندگی دارد و این موضوع باعث شده است تا افراد بیشتری به زندگی در این کشور جذب شوند. همچنین دولت کانادا، از مهاجرین حمایت‌های بسیاری می‌کند.

چگونه برای مهاجرت به کانادا اقدام کنیم؟

افراد متقاضی مهاجرت به کانادا، در ابتدا باید هدف خود را از مهاجرت مشخص نمایند و سپس درباره راه‌های مهاجرت به کانادا اطلاعات لازم را کسب کنند. در نهایت باید با ارائه مدارک لازم، ویزای خود را اخذ نموده و در راستای مهاجرت اقدام کنند.

راه‌های مهاجرت به کانادا کدام‌اند؟

مهاجرت به کانادا راه‌های متفاوتی از جمله تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری و اکسپرس اینتری دارد.

آیا دانشجویان می‌توانند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند؟

بله، دانشجویان با اتمام تحصیل خود و ورود به بازار کار می‌توانند برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کنند.

منبع: estahbanaty.org

کد خبرنگار: ۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید