یک خاور شناس اسرائیلی به نقل از محافل صهیونیستی مدعی شد که کشورهای عربی که روابطشان با تل آویو را عادی سازی کرده اند برای نزدیک شدن به رژیم اشغالگر با هم رقابت می‌کنند.

اسرائیل: کشورهای عربی برای نزدیک شدن به ما با هم رقابت می کنند

به گزارش  سلام نو به نقل از همشهری‌آنلاین، ، «اساف گیبور»، خاورشناس و تحلیلگر مسائل کشورهای عربی اظهار کرد که عادی سازی روابط عربی- اسرائیلی ناشی از نگرانی های امنیتی کشورهای عربی است.

« ایتان نائیه»، سفیر رژیم صهیونیستی در بحرین نیز مدعی شد که بحرین پس از آن که آمریکا از خاورمیانه عقب نشینی کرد، اسرائیل را بخشی از راه حل مواجهه با ترسهای امنیتی اش می داند.آمریکاییها خاورمیانه را ترک کردند و مسئولیت تأمین امنیت آن را بر عهده اسرائیل گذاشتند.

مغرب نیز برای مقابله با نگرانی های امنیتی اش نسبت به کشورهای همسایه درصدد تحکیم روابط با اسرائیل است ، اما اردن برای جلوگیری از انفجار اوضاع امنیتی در قدس اشغالی در ماه رمضان در دوره اخیر شاهد افزایش سفرهای مقامات اسرائیلی بوده است، تمام اینها موجب شده تا اسرائیلی ها ادعا کنند که میان کشورهای عربی بخصوص مصر و کشورهای عربی حاشیه خلیج(فارس) برای نزدیک شدن به رژیم صهیونیستی رقابت وجود دارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید