وجود چهار میل راهنما با ارتفاع ۱۰/۲ متر و قطر ۸۰ سانتی متر در طرفین پل و نبود طاق دزد، پل گاودوش آباد را نسبت به بناهای مشابه خود متفاوت کرده است.

گاودوش‌آباد پلی که راه‌ ارتباطی چند روستاست

به گزارش سلام نو، این پل که راه ارتباطی چند روستای شهرستان سراب میباشد،در استان آذربایجان شرقی، شهرستان سراب و بر سر راه روستای اوقان به روستای گاودوش آباد از روستاهای توابع سراب قرار دارد و در ۸ کیلومتری شمال شهر سراب واقع شده است. پل بر روی رودخانه ای که در جهت شرق به غرب، در شمال شهرستان سراب جاری است ساخته شده است. پل دارای سه چشمه بوده و چهار میل در طرفین پل قرار دارد. طول آن چهل و دو متر و ارتفاع پل سه و نیم متر می باشد. مصالح به کار رفته در این پل آجر و سنگ می باشد، کف پل و پایه های آن با سنگ و ملات آهک و ساروج ساخته شده است و سایر قسمتها آجری می باشد.

از پل گاودوش‌ آباد اوقان چه می‌دانید؟

وجود چهار میل راهنما به قطر ۸۰ سانتی متر در طرفین پل و نبود طاق دزد، پل گاودوش آباد را نسبت به بناهای مشابه خود شاخص و متفاوت کرده است.

از پل گاودوش‌ آباد اوقان چه می‌دانید؟

موقعیت مکانی پل:

این پل در استان آذربایجان شرقی،  در ۸ کیلومتری شهرستان سراب و بر سر راه روستای اوقان به روستای گاودوش آباد از روستاهای توابع سراب قرار دارد.  پل بر روی رودخانه ای که در جهت شرق به غرب، در شمال شهرستان سراب جاری است ساخته شده است.

مسیر دسترسی به پل:

راه دسترسی به پل از طریق راه آسفالته و قسمتی هم راه شوسه بین روستای اوغان و گاودوش آباد است

منبع: تریپ یار 

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید