کمیته نجات بین‌المللی امروز -پنج‌شنبه- با انتشار بیانیه‌ای این رویداد را سریع‌ترین بحران آوارگان از زمان جنگ جهانی دوم عنوان کرد.

بیش از ۲ میلیون اوکراینی به لهستان فرار کرده‌اند

به گزارش سلام نو، ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان نوشت: بیش از دو میلیون اوکراینی از زمان حمله یک ماه پیش روسیه به این کشور، به لهستان پناهنده شده‌اند. 

کمیته نجات بین‌المللی امروز -پنج‌شنبه- با انتشار بیانیه‌ای این رویداد را سریع‌ترین بحران آوارگان از زمان جنگ جهانی دوم عنوان کرد.

این کمیته اعلام کرده است که لهستان در «اقدامی سریع»، اقامت اوکراینی‌ها در این کشور و دسترسی آن‌ها به خدمات اجتماعی مانند خدمات بهداشتی، آموزش و پرورش و کمک‌های مالی را قانونی اعلام کرد.

«هدر ماکی»، رهبر تیم این کمیته در لهستان، در این رابطه اظهار داشت: «برای دریافت کمک‌های بیشتر ثبت‌نام برای دریافت شماره ملی لهستانی ضروری است، ولی حتی با روند سریعی که توسط دولت لهستان ایجاد شده است، مدت زیادی طول خواهد کشید تا برای بیش از یک میلیون نفری که انتظار می‌رود در لهستان باقی بمانند، شماره ملی صادر شود».

کمیته نجات بین‌المللی که یکی از نهادهای عمده بشردوستانه ایالات متحده است، از مقام‌های کشورهای همسایه اوکراین خواسته است تا از کمک‌های ارائه شده از سوی آژانس پناهندگی اروپا، کمک مالی اتحادیه اروپا و سایر کشورهای اروپایی نهایت استفاده را ببرند و از ارائه حمایت پایدار و عادلانه از پناهندگان در سراسر قاره اروپا اطمینان حاصل کنند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید