عمل جراحی پیوند انگشتان و تاندون‌های دست یک جوان ۱۷ ساله اردستانی که بر اثر انفجار ترقه دچار حادثه شده بود با موفقیت در بیمارستان مجیبیان یزد انجام شد.

پیوند موفقیت آمیز انگشتان قطع شده جوان ۱۷ ساله در یزد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رییس بیمارستان گفت: این نوجوان هنگام ساخت بمب خانگی برای چهارشنبه سوری در حال مخلوط کردن اکلیل با ماده دیگری داخل یک محفظه سرامیکی بوده که محتویات ظرف در دستش منفجر می شود.

دکتر سعید پاکدل افزود: شدت انفجار به حدی بود که موجب شکستگی بازو و ساعد و نیز جدا شدن انگشتان شست از محل اتصال به کف دست می‌شود.

وی ادامه داد: تکه‌های ظرف سرامیکی محتوی مواد محترقه در ناحیه قفسه‌سینه و شکم و بعضی قطعات در نزدیکی نای و عروق حیاتی بیمار متوقف شده بودند.

رییس بیمارستان مجیبیان اظهار کرد: مرحله حیاتی جراحی شامل خروج قطعات شیشه و سرامیک از گردن، عروق قفسه سینه و شکم و پیوند انگشتان شست و نیز تاندون و اعصاب دست طی یک جراحی ۱۲ ساعته و با حضور همزمان دو تیم جراحی فوق تخصصی انجام شد.

به گفته وی این بیمار هم‌اکنون در بخش مراقبت ویژه است و مرحله دوم درمان شامل جراحی شکستگی ساعد و بازوها نیز روز گذشته انجام و حال عمومی بیمار رضایت‌بخش است هرچند با توجه به شدت آسیب انفجار برای اطمینان از نتیجه پیوند باید چند روز منتظر ماند.

وی تصریح کرد: پیوند انگشت و جراحی اسیب های شدید دست در بیمارستان مجیبیان بارها انجام شده که نتایج خوبی نیز داشته ولی جراحی فوق با توجه به مدت طولانی بیهوشی و جراحی همزمان روی عناصر حیاتی و پیوند روی دست متلاشی شده به دنبال انفجار بسیار دشوار است.

وی ضمن تشکر از پرسنل اتاق عمل و بخش ویژه بیمارستان اعلام کرد که تیم جراحی این عمل شامل اقای دکتر عبدلی فوق تخصص جراحی دست، دکتر عباسعلی دهقان فلوشیپ جراحی های پیشرفته و لاپاراسکوپی و اقای دکتر مهدویان متخصص بیهوشی بوده اند.

بیش از نیم قرن از تاسیس بیمارستان دکتر مجیبیان می‌گذرد و در این سال‌ها با ارائه خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی به مردم استان و استان‌های همجوار خدمت‌رسانی کرده و کادر پزشکی و خدماتی این مجموعه می‌کوشند تا بهترین خدمات را ارائه کند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت جزو استان‌های موفق و پیشرو در بهداشت و درمان در کشور محسوب می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید