یارانه نوروز ۱۴۰۱ شب گذشته به حساب مشمولان واریز شد. اما برخی افراد گلایه داشتند که برای آنها پرداخت نشده یا مبلغ کمتر بوده است.

گلایه مردم از عدم دریافت یارانه نوروز ۱۴۰۱ / چرا یارانه ۱۵۰ هزارتومانی برای برخی افردا واریز نشد؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، واریز یارانه نوروز ۱۴۰۱ شب گذشته انجام شد. یک خانواده چهار نفره باید ۶۰۰ هزار تومان یارانه نوروز دریافت می‌کردند. با این واریزی مبلغ یارانه برای چهار دهک اول به بیش از ۹۵۰ هزار تومان می‌رسد.

براساس اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، دیشب ۱۲ میلیون و ۳۸۵ هزار سرپرست خانوار باید مبلغ ۱۵۰ هزار تومان را به ازای هر کدام از اعضای خانوار دریافت می‌کردند.

آغاز گلایه‌های مردم

اما نخستین گزارش‌های مردمی در مورد یارانه نوروز ۱۴۰۱ حاکی از این بود که گویا مبلغ یارانه این میزان نبوده است.

در واقع، دو اعتراض عمده به واریز یارانه نوروز وارد بود. اول افرادی که می‌گفتند واجد شرایط دریافت یارانه بوده‌اند اما هیچ پولی به حساب آنها واریز نشده است. دوم افرادی که یارانه را گرفتند اما مبلغ آن کمتر از مبلغ اعلام شده بود.

ماجرا چه بود؟

این چندمین باری است که دولت یارانه نقدی به حساب مردم واریز می‌کند و با سیل انتقادات مواجه می‌شود. همزمان با واریز یارانه ۲۲ بهمن ماه هم بسیاری اعلام کردند که جزو مشمولان بوده‌اند اما هیچ یارانه‌ای به حساب آنها واریز نشده است.

همان زمان بود حجت‌الله عبدالملکی، وزیر کار بروز خطا در واریز یارانه ۲۲ بهمن را پذیرفت و گفت: ابهاماتی در دهک‌بندی‌ها به وجود آمده است. برخی از سامانه‌های اطلاعاتی به هم وصل هستند و برخی نه. ممکن است اگر اطلاعات جدیدی دست ما می‌رسید، وضعیت دهک‌بندی‌ها فرق می‌کرد و برخی از مشمولان فعلی، مشمول یارانه نمی‌شدند.

اما در این مورد او دلیل دیگری را بیان کرده است. وزیر کار گفت: یارانه ۱۵۰ هزار تومانی نوروز فقط برای افرادی است که سهام عدالت ندارند.

عبدالملکی افزود: بخشی از افراد سهام عدالت دارند و در روز های اخیر سود سهام عدالت به حساب آن‌ها واریز شده است.

۲۶ میلیون نفر از این ۶۰ میلیون نفر سهام عدالت ندارند، به ازای هر نفر از این ۲۶ میلیون نفر ۱۵۰ هزار تومان به عنوان عیدی به حساب سرپرست خانواده واریز شد.

 

کد خبرنگار: ۱۳
۱۵دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • امید IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    0 0
    سلام من که سهاعدالت ندارم دیشب به جای ۴۵۰هزار تومان ۳۰۰هزار تومان واریز شد نباید چیزی از این دولت به ما برسه
  • ناشناس IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    0 0
    باسلام مادرم مددجوی کمیته امداد است ومبلغ ۱۵۰تومان عیدی را دریافت کرد اما منی که فرزندش هستم ومجرد و بدون سابقه ای بیمه و حتی شغلی هم ندارم که لااقل بگم درآمدی دارم بااین اوضاع و مریضی ام برای بنده واریز نشده نه خانه دارم نه ماشین حتی یک دوچرخه هم ندارم لطفان ریاست محترم آقای ریسی مرحمتی به شهروندانی که واقعان شرایطی مثل شرایط این بنده ای حقیر را دارند خواهشمندم مساعدتی به متوالی این امر دستور فرمایید با آرزوی سلامتی و موفقیت در تمام امور کاری وزندگیتان.با تشکر
  • بهرام IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    0 0
    چرا برای من که مستاجرش و یه تاکسی فرسوده دارم یارانه ی نوروزی واریز نشد
  • حسین DE ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    0 1
    من جزء ۶ دهک پایینم مستاجرم ودرامد ندارم وبیکارم چرا یارانه ۲۲ بهمن وعیدی ۱۵۰را به ما که درامدی نداریم ندادن به افرادی دادن که حقوق بگیرند
    • لیون IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      0 0
      مگه یارانه ایران تو آلمان پرداخت میشه؟ اصلا بشه مگه معادل ش اونجا چقدر میشه؟ شاید یه ساندویچ هم نشه خرید، پس خودت رو ناراحت نکن
  • طناز IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    0 0
    پس تکلیف بقیه خانوار که سهام عدالت ندارند و فقط سرپرست داره چی میشه یعنی ما ها آدم نیستیم لازم نداریم
  • مسلم دیانت پور IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    0 0
    چرا به هربانکی مراجه میکنیم برای گرفتن وام باید سپرده قرار دهیم شش ماه نزد بانک بماند انهم ۱۸ درصد سود می گیرند
  • سیامک کریمی IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    0 0
    چرا هیچ مبلغی برای ما واریز نشده مگر ما ایرانی نیستیم
  • کورش IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    0 0
    آقای ریسی شما بفرمایید من جانبازان با کمک مشعت جزو کدام دهک هستم اول تکلیف خود را روشن کنید بعد وعده بدین
  • محمد صفرزاده IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    0 0
    سلام ما سهام عدالت داریم اما هیچ سودی به حسابمان واریز نمیشه از اون طرف هم یارانه ۱۵۰ هزارتومنی هم به ندادن یارانه ۱۴۰۱ هم به حسابمان واریز نشده کجا مراجعه کنیم در ضمن خانوار ۵ نفری هستیم با تشکر
  • سالار IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    0 0
    آقای رییسی بنده کارگر ساختمانی مستاجر با یک ماشین فرسوده دو هزاری چرا واریز نکردید . ما ایرانی نبودیم . از اونور یک کارتخوان گرفتیم کل مبلغ واریزی کارت خوان پارسال زیر ۱۰۰ میلیون بوده بابت فروش وسیله ساختمانی که ۱۵ میلیونش سود بوده و شما ۷۰ میلیون مالیات برا من نوشتید متاسفم با این دولتتون وعدتون بیچاره کردن ما بوده . رفتم مالیات میگه کافی نت زیاد برات زده دست ما نی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید