شهر تفلیس مقصد بسیاری از سفرها و تورهای نوروزی ایرانیان می‌باشد.یکی از خوبی‌هایی که کشورهای نزدیک به ایران دارند، فرهنگ نزدیک است که سبب می‌شود گردشگران سفر دلچسب‌تری تجربه کنند، آسان‌تر با مردمان بومی آن کشور معاشرت کنند و می‌توانند غذاهای محلی بیشتری از آن کشور را امتحان کنند.

مناسب‌ترین مقصد برای سفرهای نوروزی تفلیس است

به گزارش سلام نو به نقل از مجله گردشگری الی گشت، گرجستان کشور جذابی است و تفلیس نیز در اوج این جاذبه قرار دارد.دلیل محبوبیت این شهر را می‌توان عوامل متعددی معرفی کرد از جمله داشتن فرهنگی غنی با آداب و رسوم مهمان‌نواز، داشتن طبیعت زیبا، آثار تاریخی متعدد (به خصوص در شهر قدیمی تفلیس)، امکان تجربه هیجان در تور تفلیس برای جوانان و نوجوانان، امکان رزرو و اقامت در بهترین هتل‌های تفلیس، ارزان بودن قیمت‌ها، جاذبه‌های متعدد گردشگری (از جمله پارک آبی، دریاچه های اطراف شهر، شهربازی تفلیس)، مراکز خرید بزرگ و مجهز و غیره.

گرجستان در ناحیه اوراسیا (بین دو قاره اروپا و آسیا) قرار دارد ولی جالب است که بدانید مردم گرجستان، می‌گویند که کشورشان بر روی بالکن اروپاست. معمولا این موضوع مطرح است که افراد در زمان اقدام به رزرو تور تفلیس با انتظارات کمی نسبت به این کشور سفر خود را آغاز می‌کنند اما پس از ورود به این شهر و دیدن نقاط محبوب و دیدنی‌های تفلیس، سفری درجه یک و بسیار جذاب را در پیش خواهند داشت. در این مطلب قصد داریم تا به ویژگی‌ها و مزایای سفر به کشور گرجستان بپردازیم و شرایط سفر به این کشور زیبا را برای شما عزیزان بازگو کنیم.

چرا تفلیس مقصد مناسبی برای سفرهای نوروزی است؟

همانطور که گفته شد؛ شهر تفلیس مقصد بسیاری از سفرها و تورهای نوروزی ایرانیان می‌باشد. در این قسمت سعی داریم تا دلایل محبوبیت این مقصد توریستی را برای شما عزیزان شرح دهیم. گرجستان با اینکه کشوری نیمه اروپایی محسوب می‌شود، فرهنگ غالب آن آسیایی است و با آداب و رسوم ما شباهت‌هایی دارند.

مناسب‌ترین مقصد برای سفرهای نوروزی تفلیس است

اما از دلایل عمده سفرهای افراد مختلف در سراسر جهان به این کشور، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. فاصله کم گرجستان و ایران

همانطور که می‌دانید گرجستان با ایران فاصله کمی دارد که از چندین جهت برای ما ایرانیان مزیت محسوب می‌شود. اولین مزیت این است که هرچه فاصله بین دو کشور کمتر باشد، سفر بین آن دو کشور آسان‌تر و ارزان‌تر می‌شود و حتی امکان سفر خارجی با خودروی شخصی هم امکان‌پذیر خواهد بود. یکی دیگر از خوبی‌هایی که کشورهای نزدیک به ایران دارند، فرهنگ نزدیک است که سبب می‌شود گردشگران سفر دلچسب‌تری تجربه کنند، آسان‌تر با مردمان بومی آن کشور معاشرت کنند و می‌توانند غذاهای محلی بیشتری از آن کشور را امتحان کنند. یکی از دلایلی که غذاهای گرجستانی برای ایرانیان محبوب هستند، همین فرهنگ نزدیک است. در ادامه درباره غذاهای محبوب گرجستانی بیشتر توضیح خواهیم داد.

.۲گرجستان، کشوری خوش آب و هوا

کشور گرجستان دارای شرایط آب و هوایی گوناگونی است. در مرز میان گرجستان و روسیه رشته کوه‌هایی وجود دارد که باعث جلوگیری از نفوذ سرمای شدید روسیه به این کشور می‌شوند. اگر طرفدار ورزش‌های زمستانی هستید، می‌توانید ساعت‌ها در گرجستان اسکی کنید و در صورت عدم تمایل به برف می‌توانید تفریحات ساحلی را انتخاب کنید و شنا کنید. تقریبا نصف بیشتر کشور گرجستان کوهستانی است. زیباترین سواحل دریای سیاه نیز در این سرزمین قرار دارد. همچنین در گرجستان گلستانی معروفی در منطقه آجارا وجود دارد که در آن گیاهان متعددی از نقاط گوناگون جهان دیده می‌شود.

در این باغستان گیاهان استرالیایی در کنار گیاه آفریقایی و آمریکایی در حال رشد و تکثیر هستند و این امر نشان‌دهنده زیست‌بوم گیاهی منحصربه‌فرد و غنی این کشور است. همچنین کشور گرجستان دارای یکی از زیباترین پاییزها در سراسر جهان است. این ویژگی‌ها نشان می‌دهد که کشور گرجستان در چهار فصل سال مناسب گردشگری و مهمان‌نوازی از مسافران خود می‌باشد.

مناسب‌ترین مقصد برای سفرهای نوروزی تفلیس است

۳. عدم نیاز به ویزا

ویزا گرفتن همواره یکی از معضل‌هایی است که ایرانیان برای سفرهای خارجی با آن مواجه هستد. معمولا پروسه گرفتن ویزا یک پروسه زمان‌بر است و وقت و انرژی زیادی را از افراد می‌گیرد. به همین دلیل وقتی بحث سفرهای خارجی می‌شود، اولویت ایرانیان با کشورهایی است که نیازی به ویزا ندارند و تنها با داشتن پاسپورت می‌توانند به آن سفر کنند. کشور گرجستان نیز این مزیت را برای ایرانیان دارد که  جزو کشورهایی است که ایرانیان برای سفرهای توریستی‌شان به این کشور نیازی به درخواست ویزا ندارند و فقط با داشتن پاسپورت معتبر تا ۴۵ روز می‌توانند در این کشور اقامت داشته باشند.

۴. کشوری غنی از نعمت

در داستان‌ها و افسانه‌های گرجی آماده است که گرجستان بهترین و مرغوب‌ترین سرزمینی است که خداوند به انسان‌ها هدیه داده. می‌گویند زمانی که خداوند زمین‌اش را بین مردم دنیا تقسیم می‌کرد، گرجی‌ها در مهمانی جمع بودند و از دریافت زمین محروم شدند و زمانی که پی به این موضوع بردند، نزد خداوند می‌روند و از او می‌خواهند که به آن‌ها نیز زمینی بدهد ولی او نمی‌پذیرد. سپس آن‌ها خداوند را در مهمانی خود دعوت می‌کنند و او سرانجام دعوت آن‌ها را قبول می‌کند. در این جشن خداوند آنقدر از مهمان نوازی گرجی‌ها خرسند می‌شود که به مردم گرجستان آن قطعه زمینی را که برای خود نگه داشته بود هدیه می‌کند! در واقع آنچه امروز از گرجستان شاهد هستیم یک کشور زنده، حاصلخیز و سرشار  از جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر است. درست است که  این داستان یک افسانه محلی است اما به خوبی بیانگر حد و اندازه زیبایی‌های گرجستان است.

مناسب‌ترین مقصد برای سفرهای نوروزی تفلیس است

۵. بازارهای محلی کوچک تفلیس

شهر تفلیس دارای خیابان‌های پیچ در پیچی است که در گوشه و کنار هر کدام از این خیابان‌ها پر است از بازارها و مغازه‌های محلی که انواع لبنیات، میوه و سبزیجات محلی و خوراکی‌های مخصوص خیابانی را به مشتریان می فروشند. حتی اگر قصد خرید هم ندارید، توصیه می‌شود که از این بازارها و محصولات رنگارنگ و متنوع آن‌ها دیدن کنید. جالب است بدانید که در بازارهای محلی گرجستان معمولا قیمت‌ها بر روی اجناس نوشته نمی‌شود و برای خرید آن‌ها باید با فروشندگان صحبت کنید. برخی از فروشنده‌ها به خصوص سالمندان، افرادی جالب و خوش‌ذوق هستند که حتی سر و کله زدن با آن‌ها و روحیه شاد آنان، اغلب برای توریست‌های خارجی جالب است.

در کل بازارهای محلی تفلیس یکی از جذابیت‌های مهم این شهر به‌شمار می‌روند و بسیاری از محصولاتی که در این بازارها به فروش می‌رسند را در بازارهای بزرگی مانند wallmart و یا Tesco نمی‌توانید پیدا کنید. به همین جهت در زمان سفر با تور تفلیس می‌توانید از دیدن و خرید کردن از این بازارچه‌های محلی در سطح شهر به بهترین نحو ممکن استفاده کنید. تمام این محصولات به ویژه سبزیجات و میوه‌ها همه‌گی محصول گرجستان هستند و دارای کیفیت و طعمی بی نظیر می‌باشند.

۶. چشیدن مزه‌های جدید در گرجستان

کشور گرجستان دارای فرهنگ بسیار مشابهی به فرهنگ مردم ایران است و از همین رو خوراک مردم این کشور بسیار خوشایند ذائقه ایرانیان است. از طرفی دیگر غذاهای تفلیس بسیار ارزان و باکیفیت هستند و با رفتن به رستوران های تفلیس می‌توانید طعم لذیذ و جدید این غذاها را امتحان کرده و با فرهنگ غذایی گسترده و متنوع این کشور آشنا شوید. غذاهای گرجستان ترکیبی از غذاهای اروپایی و خاورمیانه هستند. یکی از غذاهای محلی گرجستان که به راحتی در گوشه و کنار تفلیس می‌توانید در اغلب کافه‌ها و رستوران‌ها پیدا کنید “خینکالی” است. کشور گرجستان غذاهای متنوع محلی زیادی دارد که می‌توانید تمامی آن‌ها را در رستوران‌های تفلیس امتحان کنید. در صورت سفر با  تور تفلیس توسط الی گشت می‌توانید از رستوران‌های حلال که در سطح شهر قرار دارد نیز استفاده کنید.

مناسب‌ترین مقصد برای سفرهای نوروزی تفلیس است

۷. قیمت ارزان تورهای گرجستان

همانطور که می‌دانید، به دلیل تحریم‌ها و شرایط خاص کشور ما در سال‌های اخیر هزینه‌ سفرهای خارجی به قدری افزایش یافته که بسیاری از مردم توان مالی انتخاب مقاصد خارجی متعدد را برای سفرهای خود ندارند. با این وجود کشورهایی هستند که هزینه سفر به آن‌ها حتی نسبت به بعضی از تورهای داخلی نیز کمتر تمام می‌شود که یکی از معروف‌ترین آن‌ها کشور گرجستان است. هزینه سفر به این کشور نسبت به اکثر مقاصد خارجی کمتر است و در عین حال یک کشور توریستی و جذاب به‌شمار می‌رود. به همین منظور سالانه ایرانیان زیادی با چک کردن قیمت تورهای مختلف نوروزی به مقاصد متفاوت، کشور گرجستان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند.

۸. تفلیس؛ جالب‌ترین پایتخت جهان

بسیاری از توریست هایی که به ملاقات تفلیس می‌آیند، معتقدند که این شهر در مقایسه با پایتخت‌های کشورهای دیگر جهان، یک پایتخت بی‌نظیر و بسیار جذاب است. شاید دلیل آن هم موقعیت جغرافیایی آن و همچنین کشور گرجستان است که از شمال با روسیه، از جنوب غربی با ترکیه، از جنوب با ارمنستان و آذربایجان همسایه است و در سالیان دور قسمتی از خاک کشورمان ایران بوده است. از طرفی ویژگی‌های فرهنگی و هنری زیادی را در این کشور و به خصوص شهر تفلیس می‌توانید پیدا کنید که حاصل تاثیر کشورهای همسایه و فرهنگ آنان بر روی گرجستان و شهر تفلیس بوده است.

رفتار مردم تفلیس نیز بسیار مهربانانه می‌باشد و برخوردهای گرم و محبت آمیز آنها با توریست‌های خارجی و همچنین بافت کلاسیک شهر به خصوص در نواحی شرقی تفلیس، موجب جذب بسیاری از توریست‌ها و جهانگردان به این شهر شده است. در پایتخت گرجستان اگر شخصی هر گوشه از شهر احتیاج به کمک داشته باشد، مردم بومی این کشور آماده کمک به تمامی اشخاص هستند.

مناسب‌ترین مقصد برای سفرهای نوروزی تفلیس است

بافت و معماری این شهر و فضاسازی آن در برخی نقاط تفاوت‌های بارزی با یکدیگر دارند، به‌طوری که در محله های مختلف می‌توانید سبک‌های مختلف معماری بازمانده از دوران قدیم (زمانی که گرجستان بخشی از ایران بود) ، معماری دوران تزار، معماری دوره کمونیستی (شوروی سابق) و همچنین معماری جدید و مدرن را ببینید و این موضوع برای افراد علاقه‌مند به تاریخ و معماری بسیار جالب است. تفلیس شهری رنگارنگ با پل‌های متعدد و خیابان‌های بزرگ و کوچک است که نقاط دیدنی مختلفی دارد و معمولا مراکز مناسبی برای تفریحات و گردش‌های شبانه را برای جوانان در خود جای داده است.

نتیجه‌گیری

در این مطلب سعی داشتیم تا شما را با جاذبه‌ها و دلایل سفر مسافران به کشور گرجستان آشنا کنیم. همانطور که اشاره شد، این کشور جزو مقاصد مسافرتی ارزان‌قیمت خارجی برای ایرانیان محسوب می‌شود و عدم نیاز به اخذ ویزا برای ایرانیان نیز از مهم‌ترین مزایای آن به‌شمار می‌آید. اگر شما هم قصد سفر به گرجستان و شهر تفلیس را در ایام تعطیلات نوروزی خود دارید، با مراجعه به وبسایت الی‌ گشت می‌توانید تورهای تفلیس موجود برای ایام نوروز را مشاهده کنید و در صورت تمایل نسبت به کسب اطلاعات بیشتر اقدام کنید.

تورهای برگزار شده در الی گشت به مقصد تفلیس توسط ایرلاین ایرانی و باکیفیت آسمان انجام می‌شود که در کاهش هزینه‌های سفر نقش چشمگیری دارد. فراموش نکنید که برای سفر به کشور گرجستان داشتن کارت واکسن الزامی می‌باشد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید