. در حالی که مار ببری عمدتا از قورباغه‌ها تغذیه می‌کند، خزندگان دیگر، ماهی‌ها، پرندگان و پستانداران کوچک را نیز می‌خورد. آنها بومی استرالیا هستند و در تاسمانی، کوئینزلند، استرالیای جنوبی، نیو ساوت ولز و ویکتوریا یافت می‌شوند.

سمی‌ترین مار جهان کبری نیست! / عکس سمی‌ترین مار جهان

به گزارش سلام نو، مار ببری یک عضو استرالیایی از خانواده کبری است. یکی از خطرناک‌ترین و سمی‌ترین مارهای جهان، مار ببری است.

این مار بسیار سمی یکی از کشنده‌ترین مارهای استرالیا است. سم مار ببری حاوی عامل انعقاد خون و فلج کننده اعصاب است، بنابراین می‌توان آن را یکی از کشنده‌ترین مارهای جهان دانست.

رنگ آنها بسیار متغیر است و اغلب مانند نوارهای یک ببر نواری هستند. طول یک مار ببری می‌تواند به ۱ تا ۱.۵ متر برسد. اینها مارهای تک رویی هستند و فقط برای مقاصد جفت‌گیری با هم تعامل دارند. مار ببری در طول روز فعال است، با این حال، شناخته شده است که در شب‌های گرم نیز فعال است. مانند مارهای کبری، آنها در هنگام خطر تهاجمی هستند. اگرچه معمولا از مردم دوری می‌کنند، اما در صورت مزاحمت یا تهدید ممکن است حمله کنند. در حالی که مار ببری عمدتا از قورباغه‌ها تغذیه می‌کند، خزندگان دیگر، ماهی‌ها، پرندگان و پستانداران کوچک را نیز می‌خورد. آنها بومی استرالیا هستند و در تاسمانی، کوئینزلند، استرالیای جنوبی، نیو ساوت ولز و ویکتوریا یافت می‌شوند.

زهر مار ببری حاوی نوروتوکسین‌ها، منعقد کننده‌ها، میوتوکسین‌ها و همولیزین‌های بسیار قوی است. پس از گزش توسط مار ببری، قربانی درد شدید در پا و گردن، سوزن سوزن شدن بدن، تعریق بیش از حد، بی حسی، مشکلات تنفسی و فلج را تجربه می‌کند. این سم می‌تواند برای انسان کشنده باشد و میزان مرگ و میر آن نزدیک به ۶۰ درصد است.

چند واقعیت جالب در مورد مار ببری:

· آنها اغلب در آب شکار می‌کنند و می‌توانند تا ۹ دقیقه زیر آب بمانند.

· آنها به بالا رفتن از درختان و بوته ها معروف هستند.

· ماده‌ها به جای تخم گذاری نوزادان زنده به دنیا می‌آورند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید