امروزه هر سازمانی از رسانه‌ها برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده می‌کند. گردشگران، به مکان هایی می‌روند و تعطیلات خود را برنامه‌ریزی می‌کنند که بیشتر در مورد آنها صحبت می‌شود.

چرا تبلیغات در صنعت گردشگری مهم است؟

سلام نو-سرویس گردشگری: تبلیغات یکی از مهم‌ترین عواملی است که به صنعت گردشگری کمک می‌کند تا از هر دو بازار داخلی و بین‌المللی گردشگرانی ایجاد کند. بخش گردشگری مسئول ترویج منابع طبیعی، فرهنگ و میراث است که به هر بازدید کننده در تجربه سفر به مقصد مورد نظر کمک می‌کند. تبلیغات گردشگری به بازدیدکننده کمک می‌کند تا قبل از بازدید شخصی از آن مکان، با آن آشنا شود.

نقش تبلیغات گردشگری

ما در دنیای رسانه محور زندگی می‌کنیم. امروزه هر سازمانی از رسانه‌ها برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده می‌کند. گردشگران، به مکان هایی می‌روند و تعطیلات خود را برنامه‌ریزی می‌کنند که بیشتر در مورد آنها صحبت می‌شود.

بدون شک تبلیغات برای هر کسب و کاری مهم است. به طور مشابه، در تجارت مسافرتی، نقش کلیدی برای جذب مشتری (گردشگر) دارد. از نظر فنی، گردشگری یک محصول نیست. این ناملموس است بنابراین برخلاف محصولات، صنایع نمی‌توانند آن را به مشتریان خود بفروشند. بنابراین صنایع بر اساس مهارت‌های تخیلی مشتری، مقصد را می‌فروشند.

گردشگر بر اساس انتظاراتی که از طریق تبلیغات ایجاد شده است، تعطیلات را برنامه‌ریزی می‌کند.

یک تبلیغ نامناسب می‌تواند منجر به ضرر در تجارت گردشگری شود. تبلیغات موثر تضمین کننده موفقیت نیست اما مطمئنا شانس پیشرفت آن را افزایش می‌دهد.

تبلیغات در صنعت گردشگری سه نقش عمده دارد:

· برای اطلاع رسانی به گردشگران برای بازدید از یک مقصد و هر آنچه که گردشگران باید در مورد آن مکان بدانند.

· گردشگران را برای بازدید از یک مقصد متقاعد می‌کند.

· برای یادآوری به گردشگران در مورد یک مقصد و اینکه همه رزروها را از کجا انجام دهند.

بازار جهانی سفر و همچنین بازار تبلیغات در حال گسترش است. کمپین‌های تبلیغاتی در کشورهای غربی برای تبلیغ مقاصد سفر به خارج از کشور غالب است. بسیاری از تبلیغ‌کنندگان تنها قصد دارند با تبلیغ خدمات خود، چه رزرو پرواز یا رزرو هتل، درآمد خود را افزایش دهند. در حالی که تعداد کمی از تبلیغ کنندگان وجود دارند که احساس می‌کنند نیاز به ارتباط با مخاطبان هدف خود دارند که خیلی مهم است.

مکان‌هایی که صنعت گردشگری به عنوان یک موهبت به آنها خدمت کرده است:

هندوستان

تصور رایج هند در غرب از نظر فقر و بهداشت دوسوگرا بوده است. به گفته آنها، هند بیش از هر مکان دیگری خشونت دارد. اما حقیقت این است که آفریقا بالاترین میزان جرم و جنایت را دارد. با تمام این تیلیغات منفی، صنعت گردشگری هند شروع به ترویج غنای هند کرد که مانند فرهنگ غنی، مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری آن را «هند باورنکردنی» می‌نامند. و امروز، هند یکی از بزرگترین اقتصادهای مسافرتی است.

باهاما

با اینکه باهاما دارای نرخ جرم و جنایت بالایی است، صنعت گردشگری توجه مخاطب را به سمت آب‌ها و سواحل آبی منحرف کرده است. این استراتژی تصوری را که مردم برای فرار از یک زندگی پر استرس آرزو می‌کنند را می‌فروشد.

مالزی

در سال ۱۹۹۹، مالزی کمپینی را با عنوان "مالزی، آسیای واقعی" آغاز کرد که بسیار موفق بود و ۷.۴ میلیون گردشگر را به خود جذب کرد. اما در سال های اخیر صنعت گردشگری به دلیل آلودگی هوا و آب همراه با جنگل زدایی با اثرات منفی مواجه شده است.

تایلند

گردشگری یک عامل اقتصادی بزرگ برای تایلند است. گردشگری تایلند از شعار "تایلند شگفت انگیز" استفاده کرد. در سال ۲۰۱۵، این شعار با "کشف تایلند" تکمیل شد. در سال ۲۰۱۸، تایلند پذیرای ۲۲.۶ میلیون گردشگر بود. این رقم ۱۱ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۷ بوده است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید