عامل اصلی افت قیمت فلزات هراس این بازارها از پایان جنگ در اوکراین بود.

هراس بازارها از پایان جنگ در اوکراین / قیمت طلا سقوط کرد

به گزارش سلام نو، اقتصادنیوز نوشت: ‌دیروز قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی بیش از یک درصد ریزش داشت تا جایگاه خود نزدیکی مرز ۲ هزار دلاری را بیشتر و بیشتر از دست بدهد.

در حالی که طلا تا مرز ۳ دلاری سقف قیمتی خود حرکت کرده بود، اکنون در حدود ۱۲۰ دلار کمتر از ان قیمت معامله می شود. وضعیت پالادیوم نیز در روزی که گذشت کم سابقه بود. در حالی که این فلز پرکاربرد در صنایع مختلف در روزهای اخیر به بالاترین قیمت خود رسیده بود در روزی که گذشت بیش از ۱۰ درصد افت قیمت را تجربه کرد. این پنجمین روز معاملاتی پی در پی است که پالادیوم کاهش قیمت را ثبت کرد.

چندی پیش نیز تحلیل گران هشدار داده بودند که عوامل ژئوپلیتیکی همواره عمر کوتاهتری نسبت به عوامل اقتصادی دارند، موضوعی که به نظر می رسد در چند روز اخیر تبدیل به واقعیت روزمره بازارها شده است.

در حالی که پالادیوم دو هفته پیش بیش از ۲۵ درصد طی یک هفته افزایش قیمت داشت در هفته گذشته ۶ درصد از این سود را از دست داد. تا اینجای هفته بازار جهانی که تازه یک روز از آن می گذرد پالادیوم ۱۰ درصد دیگر افت قیمت داشته است.

عامل اصلی افت قیمت فلزات هراس این بازارها از پایان جنگ در اوکراین بود. هرچقدر این خبر می تواند برای بازارهای پر ریسک از جمله رمزارزها و سهام خبر خوبی باشد، این اتفاق ریزش بازارهای بدون ریسک را به دنبال خواهد داشت. در حالی که بازارهای سهام اغلب اقتصادهای بزرگ جهان به استقبال پیشرفت در مذاکرات میان روسیه و اوکراین رفتند، فقط بازار سهام چین از این قاعده مستثنا بود. شاخص های بورس چینی به دلیل اعمال قرنطینه جدید در برخی مناطق کشور به علت شیوع مجدد کرونا روزی نزولی را رقم زدند

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید