در روزهای اخیر مذاکرات برجام متوقف شد. بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که علت سرخ‌پوشی بورس متوقف مذاکرات وین است.

پیش‌بینی بورس برای فردا یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰/ بورس نزولی می‌شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، بورس امروز بیش از ۱۵ هزار واحد نزول کرد و شاخص کل به محدوده یک میلیون و ۳۳۲ هزار واحدی رسید.

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۷۱۰ میلیارد تومان نقدینگی وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد سه هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۳۵ درصد یعنی هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۹ درصد از کل معاملات شد.

کارشناسان می‌گویند که توقف مذاکرات وین و کاهش قیمت باعث شده، بورس در وضعیت ابهام و سرخ‌پوشی قرار بگیرد.

بورس نزولی می‌شود؟

برزو حق‌شناس، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: تا زمانی که وضعیت مذاکرات برجام مشخص نشود، بورس نوسانی و منفی دنبال می‌شود.

وی توضیح می‌دهد: بازار سرمایه همچنان با دو ابهام بودجه و برجام روبه‌رو است. هفته گذشته به علت افزایش اخبار مثبت درخصوص مذاکرات برجام یک سیگنال مثبت به بورس تزریق شد و در این هفته شاهد افزایش حجم معاملات و تقاضا بودیم.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه می‌دهد: درحال حاضر مذاکرات در وضعیت بلاتکلیفی به سر می‌برد. حتی با قطعی شدن برجام ممکن بود بازار واکنش منفی نشان دهد. تمامی بازارها خصوصا بورس در ابهام مذاکرات به سر می‌برد و این ابهام برای اقتصاد سم است.

حق‌شناس ادامه می‌دهد: آقای رئیسی می‌گویند که ما هیچ چیزی را به برجام گره نزده‌ایم. اما اقتصاد ما به برجام گره خورده است. امیدوارم تا پایان سال ابهامات بازار برطرف شود.

وی در پایان تاکید می‌کند: تا زمانی که ابهام مذاکرات برجام برطرف نشود، معاملات بورس نوسانی و منفی باقی می‌ماند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید