رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار گفت: افزایش دستمزد سالی یک بار معنا ندارد و می‌توان بسته به مقتضیات چند بار در سال افزایش داشته باشیم.

دستمزد کارگران باید چند بار در سال افزایش یابد

به گزارش سلام نو به نقل از  قدس آنلاین، فرامرز توفیقی گفت: در شورای عالی کار صبحت‌هایی مبنی بر افزایش بیشتر دستمزد در سال شده است و قرار شد بعد از مصوب شدن دستمزد سال آینده و در ادامه جلسات شورای عالی کار قرائت حقوقی درست ماده ۴۱ قانون کار توسط مجلس و حقوقدانان در دستور کار قرار گیرد.

به گفته رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار، افزایش دستمزد سالی یک بار معنا ندارد و می‌توان بسته به مقتضیات سالی یک یا دو بار باشد و منظور از همه ساله در متن قانون یک بار در سال نیست.

ماده ۴۱ قانون کار می‌گوید:

شورای عالی کار همه ساله موظف است، میزان حداقل مزد کارگران را برای نقاط مختلف کشور و یا صنایع مختلف با توجه به معیارهای زیر تعیین کند:

۱ - حداقل مزد کارگران با توجه به درصد تورمی که از طرف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌شود.

۲ - حداقل مزد بدون آن که مشخصات جسمی و روحی کارگران و ویژگی‌های کار محول شده را مورد توجه قرار دهد باید به اندازه‌ای باشد تا زندگی یک خانواده، که تعداد متوسط آن توسط مراجع رسمی اعلام می‌شود را تامین کند.

‌تبصره - کارفرمایان موظفند که در ازای انجام کار در ساعات تعیین شده قانونی به هیچ کارگری کمتر از حداقل مزد تعیین شده جدید پرداخت نکند و در صورت تخلف ضامن تادیه مابه‌التفاوت مزد پرداخت شده و حداقل مزد جدید است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید