گروه های متعصب و افراطی در میان هواداران فوتبال وجود دارند که رفتارهای خشونت آمیزشان موجب مرگ یا زخمی شدن افراد و خرابی می شوند.

معرفی ترسناک ترین هواداران جهان فوتبال / تصاویر
به گزارش سلام نو جی پلاس، همیشه از هواداران فوتبال به عنوان یار دوازدهم تیم ها یاد می شود. حضور آن ها در ورزشگاه ها علاوه بر کمک به تیم ها موجب جذابیت بازی ها نیز می شوند اما همه آن ها تنها برای تشویق و حمایت تیم شان به استادیوم نمی روند. اولتراها، هواداران متعصب و افراطی، با رفتارهای خشونت آمیز خود در بیرون و داخل ورزشگاه ها موجب خرابی، دستگیری، مجروح شدن یا مرگ دیگر طرفداران می شوند. در ادامه به ترسناک ترین اولتراهای جهان فوتبال اشاره می شود. 

اسپارتاک مسکو 

خطرناک ترین هواداران فوتبال

اولتراهای روس یکی از خطرناک ترین ها در اروپا هستند. گروه "گلادیاتورز فیرم ۹۶" مشهورترینشان است. آن ها در دهه ۹۰ شکل گرفتند تا از سبک هولیگان های انگلیسی پیشی بگیرند. گلادیاتورها از تفکرات نازیسم دفاع می کنند و به هنرهای رزمی و تکنیک های شبه نظامی تسلط دارند  و در صورت نیاز از این توانایی مقابل ماموران استفاده می کنند. آن ها مانند دیگر هواداران خشن و متعصب روس برای دعواهای گروهی در جنگل ها و دشت ها برنامه ریزی می کنند. اولتراها در روز بازی با وجود تدابیر شدید امنیتی در میادین و خیابان ها با هم درگیر می شوند. آن ها در سال ۲۰۱۸ برای دیدار اسپارتاک و اتلتیک بیلبائو به باسک اسپانیا رفتند و در درگیری ها یک پلیس را به قتل رساندند. گلادیاتورها به سر دادن شعارهای نژاد پرستانه در جریان بازی ها هم مشهور هستند. 

 المصری

خطرناک ترین هواداران فوتبال

المصری تیم شهر پورت سعید مصر در سال ۲۰۱۲ شهرت جهانی پیدا کرد. هواداران متعصب و خشن این تیم در دیدار برابر الاهلی یکی از سیاه ترین روزهای تاریخ فوتبال را رقم زدند. پس از درگیری های متعدد در جریان بازی، زمانی که سوت پایان به صدا در آمد به زمین هجوم آوردند تا هواداران تیم مهمان را کتک بزنند. در این درگیری ۷۴ نفر کشته و بیش از هزار نفر زخمی شدند. یکم فوریه ۲۰۱۲ در تاریخ فوتبال به نام "روز تراژدی پورت سعید" ثبت شد.‌

کراکوویا 

خطرناک ترین هواداران فوتبال

کراکوویا توریستی ترین شهر لهستان است اما در دنیای موازی دیگری "شهر چاقو ها" نیز است. این نام برگرفته از توافق میان اولتراهای لهستانی در استفاده نکردن از چاقو و سلاح های دیگر در درگیری ها است. آن ها در دعواها تنها می توانند مشت بزنند. همه این پیشنهاد را پذیرفتند به جز هواداران ویسلا کراکوویا و KS کراکوویا. در ورزشگاه ها هواداران این دو تیم را بیش از صدها متر از هم جدا می کنند. این داربی که "جنگ مقدس" لقب گرفته است در طول سال دو بار برگزار می شود اما در حقیقت همیشه تنش میانشان وجود دارد. اولتراهای دو تیم به دزدی شال گردن، پیراهن و همه چیزهای مربوط به تیم حریف عادت دارند. آن ها روز بازی همه چیز را مقابل ورزشگاه در حضور هواداران تیم حریف می سوزانند. اولتراهای ویسلا راست افراطی و KS حامی جامعه یهودی هستند. 

میلوال

خطرناک ترین هواداران فوتبال

میلوال در لیگ برتر انگلیس بازی نمی کند اما اولتراهای این تیم توانستند با خشونت خود باشگاه را در داخل و خارج از کشور به شهرت برسانند. برای آن ها اهمیتی نداشت که نامشان لکه دار شود. شعار معروفشان "هیچکس را دوست نداریم و برایمان اهمیتی ندارد" است. در این باشگاه لندنی خشن ترین هواداران بریتانیا حضور دارند. درگیری آن ها با اولتراهای وست هام که در همان منطقه لندن حضور دارند مشهور است. آن ها در یکی از بازی های اف ای کاپ برابر ویگان دعوایی به راه انداختند که با دستگیری ۳۰ نفر همراه شد. همچنین ده ها نفر زخمی شدند که تعداد زیادی از آن ها پلیس بودند. 

لژیا ورشو

خطرناک ترین هواداران فوتبال

لژیا یکی از ترسناک ترین هواداران دنیا را دارد. این گروه ترسناک "تدی بویز ۹۵" نام دارد که هوموفوبیا، نژاد پرست و راست افراطی است. آن ها عادت دارند اولتراهای تیم رقیب را پیش از بازی فرا بخوانند تا با هم در پایتخت لهستان دعوا کنند. در سال ۲۰۱۵ زمانی که قرار بود لژیا در لیگ اروپا به مصاف ناپولی برود درگیری اولتراها از فرودگاه شروع و به کل شهر کشیده شد. ماشین های سوخته، دعوا و سمبل های نازی در این درگیری دیده شدند. تدی بویز ۹۵ پیش از دیدار برابر دورتموند مواد آتش زا و اشیایی به زمین پرتاب کرد. همچنین راه ورود به ورزشگاه را بست. لژیا ۶ بر صفر شکست خورد اما تیفو پیش از آغاز بازی در ورزشگاه خودنمایی می کرد: یک هوادار صورتش را با دستمالی به رنگ تیم لژیا پوشانده بود و در دستانش نام تیمش در برگه قرعه کشی لیگ قهرمانان دیده می شد و در انتهای تیفو نوشته شده بود: "حدس بزنید چه کسی برگشته است." 

پارتیزان

خطرناک ترین هواداران فوتبال

اولتراهای پارتیزان بدون شک خشن ترین هواداران در صربستان هستند. درگیری آن ها با طرفداران تیم رقیب موجب رقم خوردن صحنه های تاسف برانگیز و مرگ افراد زیادی شده است. در سال ۲۰۰۹ پیش از دیدار برابر تولوز در لیگ اروپا "گروباری" وارد یک بار شد، جایی که ده ها هوادار فرانسوی حضور داشتند. اولتراهای صربستانی با چوب بیسبال و گلف برایس تاتون را کتک زدند و او را از دیوار ۱۰ متری به پایین پرتاب کردند. هوادار ۲۸ ساله تولوز پس از چند روز در بیمارستان درگذشت. رقیب گروباری، هواداران ستاره سرخ هستند. داربی شهر بلگراد یکی از بزرگترین مشکلات امنیتی کشور در سال به حساب می آید. در داربی ۲۰۱۸ که در ماه مارس برگزار شد ۲۶ نفر دستگیر و ۲۰ نفر مجروح شدند.  

هایدوک اسپلیت

خطرناک ترین هواداران فوتبال

تورسیدا اسپلیت، قدیمی ترین اولتراهای اروپا و یکی از پرجمعیت ترینشان است. این گروه قدرتمند در کشورش و به خصوص در شهر خود حکمرانی می کند. در یکی از داربی ها برابر دینامو، باشگاه زاگرب اجازه ورود به اولتراهای هایدوک را نداد. بازیکنان این تیم در حمایت از تورسیدا حاضر به انجام بازی نشدند و در بازگشت به اسپلیت مانند قهرمانان از آن ها استقبال شد. آن ها مسئول نقش بستن تصویر بزرگی از صلیب شکسته روی چمن دیدار برابر ایتالیا بودند. اعضای اصلی تورسیدا مانند دیگر اولتراهای این منطقه نقش مهمی در ارتش در جنگ های بالکان دهه ۹۰ داشتند.

لاتزیو

خطرناک ترین هواداران فوتبال

"ایریدوچیبیلی" اولتراهای راست و ناسیونالیست پایتخت ایتالیا هستند. آن ها همیشه در بازی های لاتزیو با پرچم های صلیب شکسته در جایگاه ها حاضر می شوند و مانند موسولینی سلام می دهند. اولتراهای فاشیست لاتزیو بازیکنان رنگین پوست تیم خود را هو می کنند و یا به آن ها توهین می کنند. آن ها مدیریت باشگاه را برای امضای قرارداد احتمالی با بازیکن سیاه پوست و یهودی تهدید می کنند. داربی شهر رم در شدیدترین تدابیر امنیتی برگزار می شود اما باز هم ممکن است درگیری میان هواداران دو تیم به وجود آید. در سال ۲۰۱۶ به همین خاطر سه نفر دستگیر شدند و ۲۰ شکایت به خاطر جراحات وارد شده به ثبت رسید.  

دینامو زاگرب

خطرناک ترین هواداران فوتبال

اولتراهای "بد بلو بویز" بیشترین محرومیت و دردسر را برای تیم محبوب خود به وجود آورده اند. حضورشان در هر شهر خارجی یک سردرد محسوب می شود. آن ها در اواسط دهه ۹۰ مرکز شهر اوسر فرانسه را تخریب کردند و به همین خاطر دینامو یک سال از حضور در رقابت های اروپایی محروم شد. این تیم کروات به خاطر رفتار "بد بلو بویز" با جریمه های سنگین و از دست دادن امتیاز روبرو شده است. اولتراهای دینامو دشمنی دیرینه ای با هواداران صربستانی دارند و اختلافات سیاسی نیز به آن دامن زده اند. 

۱۳ می ۱۹۹۰ این دشمنی به اوج خود رسید. قرار بود دو تیم دینامو و  ستاره سرخ در لیگ به مصاف هم بروند. پیش از شروع بازی اولتراها در زاگرب جنگ به راه انداختند و در ورزشگاه در حالی که بازی در جریان بود اولتراهای صربستانی تلاش کردند از ماموران امنیتی عبور کنند تا به هواداران حمله کنند. این درگیری به زمین بازی کشیده شد. بد بلو بویز توسط پلیس یوگوسلاوی سرکوب شدند. بیشتر بازیکنان به رختکن پناه بردند. بوبان، کاپیتان دینامو در زمین ماند تا تصویری تاریخی از او به ثبت برسد: در حالی که یک مامور یکی از هواداران را کتک می زد بوبان یک لگد پرشی زد تا پلیس را متوقف کند. پس از این ماجرا کاپیتان دینامو به یک قهرمان ملی تبدیل شد. 

اتلتیکو ناسیونال

خطرناک ترین هواداران فوتبال

پابلو اسکوبار مشهور در دهه ۸۰ بیشترین سهم را در باشگاه اتلتیکو ناسیونال کلمبیا داشت اما اولتراهای این تیم که به "لوس دل سور" معروف هستند یک دهه بعد ظاهر شدند. آن ها در درگیری های خود با دیگر هواداران کلمبیایی از سلاح سرد و گرم استفاده می کنند اما اگر لازم باشد از آن مقابل طرفداران تیم خود نیز بهره می برند. "دل سور" در سال ۲۰۱۳ به جایگاه های سمت دیگر ورزشگاه خود یورش بردند تا به اولتراهای "ناسیون وردولاگا" حمله کنند. این رفتار تاسف بار بارها تکرار و موجب شده است تعداد زیادی از اعضای این گروه راهی زندان شوند. 

ستاره سرخ

خطرناک ترین هواداران فوتبال

"دلییه" که قهرمان معنا دارد در اواخر دهه ۸۰ متولد شد تا تمام گروه هایی که تا آن زمان از ستاره سرخ بلگراد حمایت می ‌کردند یکی شوند. در میان آن ها یک دسته اولتراناسیونالیست و خشن وجود داشت. "دلییه" نقش مهمی در جنگ داشتند و اساس گروه شبه نظامی ببرهای آرکان را تشکیل داده بودند. آن ها چشم دیدن تیم همسایه خود یعنی پارتیزان را ندارند و زمانی که ستاره سرخ و پارتیزان با هم روبرو می شوند (در هر دو ورزشگاه) اولتراهای دو تیم با فاصله زیاد از هم در جایگاه ها می نشینند. 

در سال ۲۰۱۰ در یک دیدار دوستانه صربستان در جنوا به مصاف ایتالیا رفت. یک گروه از دلییه که با ماسک صورت خود را می پوشانند و ایوان نام دارند با هدف متوقف کردن بازی وارد زمین شدند و به ولادیمیر استویکوویچ حمله کردند چون دروازه‌بان ملی پوش به تیم رقیب پیوسته بود. یک بار هم در جریان یکی از بازی های ستاره سرخ وارد زمین شدند تا بازیکنان تیم محبوبشان را به دلیل عملکرد ضعیف کتک بزنند. 

فرنسزواروش 

خطرناک ترین هواداران فوتبال

"غول های سبز" از تیم محبوب خود یعنی فرنسزواروش معروف تر هستند. آن ها دهه ها در جایگاه ها شعارهای نژادپرستانه و ضد یهودی سر دادند. اعضای این گروه در مجارستان صاحب باشگاه های ورزشی هستند که تنها هواداران فرنسزواروش و کسانی که تفکر اولتراناسیونالیست ها را قبول دارند اجازه ورود به آنجا را دارند. آن ها عادت داشتند با سلام نازی گلزنی های تیمشان را جشن بگیرند و سال ها شعار "قطارها به سمت آشویتس می روند" را سر دادند. غول های سبز به خاطر درگیری با مدیریت سه سال از حضور در ورزشگاه ها محروم شدند. پس از تعهد به داشتن رفتار مناسب توانستند دوباره از نزدیک تیمشان را تشویق کنند. 

یونان

خطرناک ترین هواداران فوتبال

یونان در طول تاریخ با هواداران تیم های معروفش مشکلات زیادی داشته است چه در فوتبال و چه بسکتبال. جو جهنمی را اولتراهای المپیاکوس و پاناتینایکوس در داربی های آتن برقرار می کنند. دیدن پرچم های نازی میان آن ها عادی است. در سال ۲۰۱۵ به خاطر درگیری رادیکال های دو تیم بازی لغو شد. اولتراها هیچ ترسی از هجوم به زمین بازی ندارند و تیم حریف را تهدید می کنند. فوریه ۲۰۱۵ ویکتور پریرا، سرمربی المپیاکوس از هواداران تیم حریف به خاطر پرتاب صندلی عصبانی شد. آن هوادار در حالی که پلاکاردی در دست داشت به همراه ۵۰ نفر دیگر وارد زمین شد و سرمربی المپیاکوس و بازیکنان را در کل زمین دنبال کرد. پریرا و شاگردانش توانستند خود را به رختکن برسانند و از دست اولتراها فرار کنند. پائوک و آاِک آتن هم هواداران خشنی دارند. اولترای های دو تیم باعث بسته شدن ورزشگاه ها می شوند و مشکلی ندارند تا برای حمله به هواداران حریف برنامه ریزی کنند. 

بوکاجونیورز  و ریورپلاته

خطرناک ترین هواداران فوتبال

اولتراهای بوکاجونیورز در سال ۱۹۲۵ تشکیل شدند اما تا دهه ۶۰ به "۱۲" (یار دوازدهم) معروف نشده بودند. آن ها مسئول تمام تیراندازی ها، دعوا ها و دزدی های خشن هستند. ۱۲ مدام برای پلیس دردسر می سازد و حتی رسوایی های مربوط به مواد مخدر را هم به این گروه نسبت می دهند. یکی از حرکت های تاسف بار ۱۲ در دیدار برابر ریورپلاته دیده شد. آن ها بین دو نیمه گاز اشک آور به سمت بازیکنان رقیب قدیمی بوکاجونیورز انداختند که باعث لغو بازی شد. 

"لوس بوراچوس د تابلون" یکی از خشن ترین "باررا براوا" های آمریکای لاتین و آرژانتین هستند که از ریورپلاته حمایت می کنند. در سال ۲۰۱۱ که تیمشان به دسته دو سقوط کرد خرابی های زیادی به بار آوردند، بخشی از ورزشگاه مونومنتال را از بین بردند و وارد دفترهای باشگاه شدند. 

ترکیه

خطرناک ترین هواداران فوتبال

خشونت جز جدایی ناپذیر ورزش در کشور ترکیه است. در یک دهه اخیر لحظات ترسناک و دراماتیکی دیده شده است از جمله مربیانی که در زمین بازی چاقو خوردند، بازیکنانی که به خاطر پرتاب چاقو از جایگاه ها خونریزی کردند و داورانی که مواد آتش زا روی سرشان فرود آمده است. اولتراهای ترک با وجود ممنوعیت مواد آتش زا همیشه ورزشگاه ها را به جهنم تبدیل می کنند. با اوج گرفتن خشونت در میان هواداران محدودیت های شدیدی در نظر گرفته شد. در سال ۲۰۱۵ اتوبوس تیم فنرباغچه پیش از دیدار برابر ترابزون اسپور مورد حمله قرار گرفت و به اتوبوس که ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت سرعت داشت تیراندازی شد. راننده آسیب دید اما به شکل معجزه آوری توانست اتوبوس را کنترل کند و اجازه ندهد این حمله به یک فاجعه تبدیل شود. 

معروف ترین گروه در ترکیه اولتراسلان نام دارد که از گالاتاسرای حمایت می کنند. ورزشگاه این تیم به جهنم استانبول شهرت دارد و هیچ تیمی دوست ندارد در آنجا بازی کند. هواداران دورتموند در سال ۲۰۱۴ برای یکی از بازی های تیمشان در لیگ اروپا به ترکیه سفر کردند و اولتراهای گالاتاسرای با چاقو به آن ها حمله کردند. در این درگیری ۲۰ هوادار دستگیر شدند. 

رئال مادرید

خطرناک ترین هواداران فوتبال

"اولتراس سور" در سال ۱۹۸۰ متولد شد. این گروه راست افراطی و ناسونالیست اسپانیایی نژاد پرست هستند و هوموفوبیا دارند. آن ها از حضور در ورزشگاه منع شدند اما توانستند در نخستین دوران ریاست فلورنتینو پرس در جنوب ورزشگاه مستقر شوند و رئال مادرید را تشویق کنند. با این حال باشگاه در فصل ۱۵-۲۰۱۴ تصمیم گرفت اجازه ندهد این هواداران افراطی وارد سانتیاگو برنابئو شوند. به همین خاطر پرس به دشمنشان تبدیل شد. آن ها جملات تهدید آمیزی روی سنگ قبر همسر رییس باشگاه مادرید نوشتند. یکم آوریل ۱۹۹۸ در دیدار برابر دورتموند در لیگ قهرمانان اروپا صدها اولترا از روی حفاظ فلزی بالا رفتند که باعث واژگونی آن و دروازه شدند. این اتفاق موجب شد دیدار دو تیم با تاخیر ۷۵ دقیقه ای شروع شود. رئال مادرید به همین خاطر با جریمه سنگینی روبرو شد. 

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید