سوگل خلخالیان؛ ماجراجو، مستندساز، یوگی و طراح مده. اون به کشورهای مختلف سفر کرده و تجربه‌های ماجراجویانه‌ای به جنوبگان و بیس‌کمپ اورست داشته که هر کدوم در نوع خودش بی‌نظیره. سوگل با یوگا کردن به این نتیجه می‌رسه که اونچه در زندگی بیشتر از هر چیزی می‌خواد؛ غلبه بر ترس‌هاییه که با اون‌ها زندگی می‌کنه، همین‌طور رویارویی با چالش‌هایی که فراتر از توانایی‌هاش هستن و البته غلبه بر اونها مثل: غواصی در اقیانوس، سورتمه سواری با سگ‌های وحشی یا قایقرانی در طوفان‌های قطب جنوب. اون با توجه به تجربه و دانشی که داره برای انتخاب کوله‌پشتی خانم‌ها نکات درخور توجهی داره، با ما همراه باشید تا این نکات رو مرور کنیم.

انتخاب کوله پشتی زنانه مناسب از دید سوگل خلخالیان

سوگل درباره انتخاب کوله پشتی زنانه مناسب می‌گه: "کوله باید در فاصله مهره پایین گردن (مهره ۷) تا سر استخوان لگن شما را پر کند. کمربند کوله باید زیر استخوان سر لگن اما کمی بالای استخوان‌های باسن باشد. وقتی که سایز مناسب را انتخاب کردید ضروری است که آن را روی کمرتان تنظیم کنید. بارگیری کوله را با ۷ تا ۱۵ کیلو شروع کنید. وسایل سنگین‌تر را ته کوله و نزدیک به بدنتان جاسازی کنید (مرکز ثقل مهم است). بیشترین وزن کوله باید روی قسمت باسن شما قرار گیرد. جیب‌های کیف بستگی به نوع نیاز، کاربرد و وسایل شخصی شما دارد. کاورهای ضدآب یا اصولا ضد آب بودن کوله از نکات مهم آن است." اون در ادامه نحوه‌ی قرارگیری کوله پشتی رو توضیح می‌ده: "از آن جا که خانم‌ها به نسبت مردان استخوان بندی ریزتر، ظریف‌تر و سرشانه‌های کوچک‌تری دارند، پس طراحی کوله‌های خانم‌ها به گونه‌ای است که قسمت نیم‌تنه آن‌ها کوتاه‌تر و طول کشیده‌تری دارند و با ظاهری قوسی شکل تا روی استخوان لگن می‌نشینند. بندهای کوله به هم نزدیک‌ترند تا هرگونه فشار در ناحیه سینه را کنترل کنند. همچنین لبه‌های نرم این کوله‌ها، مانع از فشار زیاد بر شانه‌ها می‌شود. با توجه به آناتومی بدن بانوان، دور کمر این کوله‌ها اصولا مخروطی شکل هستند."

انتخاب کوله پشتی زنانه مناسب از دید سوگل خلخالیان



سوگل این ویژگی‌ها رو برای کوله پشتی خانم‌ها قائله:
"۱. طول نیم تنه (Torso Lenght) کمتری دارند.
۲. بندهای شانه‌ای کوله به هم نزدیک هستند.
۳. کمربند کمری کوله حالت مخروطی شکل گرفته و کمر بانوان را به طور کامل در بر میگیرد.
* البته طراحی بعضی از کوله ها به صورت UniSex است که برای خانم ها و آقایان به صورت مشترک قابل استفاده است."

اون کوله پشتی‌ها رو بر اساس نوع فعالیت این‌طور دسته‌بندی می‌کنه:
"۱. کوله‌های کوهنوردی: برای کوهنوردی و راه‌پیمایی‌های طولانی طراحی ‌شده‌اند. محفظه‌ای بزرگتر دارند. پشت آنها قابلیت عبور جریان هوا دارد تا از تعرق زیاد جلوگیری کند.

۲. کوله‌های صخره‌نوردی: بلند و باریک هستند. عرض آن عموما از عرض کمر صخره‌نورد کمتر است.

۳. کوله‌های طبیعت‌گردی و مسافرتی: در سایزها و ابعاد گوناگون، اصولا این کوله‌ها دارای زیپ و جیب‌های زیاد هستند.

۴. کوله‌های دوچرخه‌سواری: سبک و راحت، و جیب‌ها و زیپ‌ها زیادی برای دسترسی آسان دارند.

۵. کوله‌های ورزش‌های زمستانی: مانند کوله‌های کوهنوری با قابلیت حمل وسایل اسکی و یخ‌نوردی و دیگر ورزش‌های زمستانی.

۶. کوله پشتی‌های نگهدارنده آب: در هر نوع از کوله‌های ذکر شده بعضی مخزن جدا برای نگهداری آب دارند که با یک نی بلند متصل به مخزن قابل آشامیدن است."

انتخاب کوله پشتی زنانه مناسب از دید سوگل خلخالیان

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید