در این مقاله قصد داریم به شما سنت‌هایی را معرفی کنیم که مطلع شدن از آنها می‌تواند کاری کند که مغزتان سوت بکشد. با ما همراه باشید.

دردناک بودن ورود به دوره مردانگی در بعضی از اقوام تاوانی! / روایتی از رسم‌های عجیب و غریب

در بعضی از دور افتاده‌ترین نقاط دنیا و هم نقاطی که علم و دانش در آنان وجود دارد گاهی سنت‌های بسیار عجیب و گاهی هم خطرناک وجود دارند. در طی انجام این سنت‌ها افراد قبیله به دنبال راه پیدا کردن به دوره‌ای دیگر از زندگی‌شان هستند که گاهی می‌تواند بهای بسیار سنگینی را برای این افراد به دنبال داشته باشد. انجام این سنت‌ها از نظر مردمی که در آن مکان زندگی می‌کنند بسیار پر اهمیت هستند به طوری که وقتی فرزندانشان به سن انجام سنت نزدیک می‌شوند از جانب والدینشان برای انجام دادن این سنت‌ها آماده می‌شوند. بنابراین پسران برای ورود به دنیای بزرگسالی و به قولی مرد شدن در بعضی از جوامع باید تاوان‌های بسیار درد ناکی را تحمل کنند. در این مقاله قصد داریم به شما سنت‌هایی را معرفی کنیم که مطلع شدن از آنها می‌تواند کاری کند که مغزتان سوت بکشد. با ما همراه باشید.

چه سنت‌های عجیبی برای ورود پسران به دوره بزرگسالی در دنیا وجود دارند؟

· پسران باید از ارتفاع بپرند: این سنت که در زمان درو کردن محصولات به به صورت هر ساله در میان مردم واناتو انجام می‌شود همانند بادی جامپینگ کردن است. در این مراسم که به منزله ورود به دوره بزرگسالی و گذر از نوجوانی است، پسران باید از ارتفاع ۳۰ تا ۵۰ متری بپرند. لازم به ذکر است که این پرش از دکل‌های چوبی انجام می‌شود که به دست خود مردمان این ناحیه ساخته می‌شوند.

· دو پسر باید بهم شلاق بزنند: در این مراسم دو پسر که می‌خواهند از دوره نوجوانی گذر کنند و در این مراسم شرکت کرده‌اند، باید با شلاق‌هایی که نوکشان به وسیله اجسام تیز تزیین شده است به هم بکوبند. البته این مراسم بسیار دردناک باید در حالتی برگزار شود که آثاری از درد در چهره این پسران دیده نشود و آنان نباید درد جسمانیشان را در چهرهایشان نمایش دهند. این مسابقه دردناک در قبیله ولا در آفریقا انجام می‌شود.

· پسران باید با آثار زخم‌های حاصل از تیغ زنی  را بر بدنشان تتو بزنند: این مراسم دردناک و البته بسیار خطرناک مربوط به مردم قبیله رودخانه سپیک است. در این قبیله وقتی که پسران به سن انجام مراسم می‌رسند توسط یکی از ریش سفیدان باتجربه برای انجام مراسم زخم‌های بسیار دردناکی را که به وسیله تیغ بر روی بدنشان به وجود می‌آیند را تحمل می‌کنند. اصطلاح پوست تمساحی شدن باعث شده که این پسران برای مرد شدن این تاوان دردناک را بپردازند.

·  پسران باید درد حاصل از گزش مورچه گلوله‌ای را تحمل کنند: قبل از هر چیز باید بدانید درد ناشی از گزش مورچه گلوله‌ای بین ۴ تا ۲۴ ساعت باقی می‌ماند. مردمان قبیله ساتری مأوی در آمازون تحمل کردن درد ناشی از این گزش را به منزله گذر از نوجوانی پسرانشان می‌دانند. البته نکته جالب این است که پسران این قبیله باید دستکش‌هایی را بپوشند که توسط صدها مورچه گلوله‌ای احاطه شده است. حالا تصور کنید که باید به مدت ۱۵ دقیقه درد ناشی از گزش تعداد بسیار زیادی از این مورچه‌ها را تحمل کنند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید