۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴
کد خبر: 55340390

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت اعلام کرد که در حال حاضر به دلیل عدم صدور مجوز توسط دولت عراق برای سفر از طریق مرزهای زمینی بسته است،

مرزهای زمینی عراق همچنان بسته است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه در حال حاضر به دلیل عدم صدور مجوز توسط دولت عراق برای سفر از طریق مرزهای زمینی بسته است، گفت: مردم تا زمان اعلام رسمی دولت عراق و اعلام سازمان حج به سمت مرزهای زمینی نروند زیرا هیج مرز زمینی برای تردد زائران باز نیست.

حجت الاسلام صحبت‌الله رحمانی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با بیان اینکه مسئولان عراقی تا پیش از این قول داده بودند در آغاز ماه شعبان نسبت به بازگشایی مرزهای زمینی برای ورود زائران اقدام کنند که تاکنون این مهم محقق نشده است، افزود: یکی از مهمترین دلایل عدم بازگشایی مرزهای زمینی دو کشور عدم صدور مجوز توسط وزارت بهداشت ایران و عراق است.

وی با تاکید بر اینکه تا این لحظه مجوز مکتوبی برای ما در این زمینه از سوی دولت عراق صادر و اعلام نشده است، گفت: با توجه به پیگیری‌های لازم از سوی رییس سازمان حج و زیارت و سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد بازگشایی مرزهای زمینی در نیمه شعبان دور از انتظار نیست.

رحمانی با بیان اینکه طبق قرار قبلی مسئولان دولت عراق مبنی بر لغو روادید برای سفرهای زمینی در بازگشایی مرزهای یادشده، اظهار داشت: از سال ۱۳۹۸ به علت شیوع بیماری کرونا مرزهای زمینی تردد زائران به عراق برای زیارت عتبات عالیات بسته شد.

وی خاطر نشان کرد: به رغم رایزنی های انجام گرفته به علت شیوع بیماری کرونا در ایران و عراق نتوانسته ایم مرزهای زمینی را مجددا بازگشایی کنیم در حالی که این آمادگی در ما وجود دارد.

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه از مردم می‌خواهیم تا زمان صدور مجوز رسمی مبنی بر بازگشایی مرزهای زمینی عراق از هرگونه سفر به مناطق خودداری کنند، افزود: در حال حاضر هیج مرز زمینی به روی زائران عتبات عالیات باز نیست و هیچ گونه امکانات پذیرایی نیز به دلیل عدم آماده شدن زیر ساخت ها محیا نیست.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید