آکادمی ملی اپرا و تئاتر باله آذربایجان در سال ۱۹۱۱ توسط اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی ساخته شده است. این بنا در سال ۱۹۸۷ بعد از آتش سوزی مرموز ۱۹۸۵ مورد بازسازی قرار گرفته است.

از تئاتر اپرا و باله آذربایجان باکو چه می‌دانید؟

به گزارش سلام نو، آکادمی ملی اپرا و تئاتر باله آذربایجان (به ترکی آذربایجانی: Azərbaycan Dövlət Akademik Opera və Balet Teatrı) یک خانه اپرا در باکو مرکز جمهوری آذربایجان، که در دوران امپراطوری روسیه به سال ۱۹۱۱ میلادی به درخواست برادران میلوف و با کمک مالی نیکوکار آذربایجانی به نام زین‌العابدین تقی‌یف بنیان‌گذاری شده‌است. و در سال ۱۹۲۷، آکادمی ملی اپرا و تئاتر آذربایجان به نام نویسنده مشهور آذربایجانی میرزا فتحعلی آخوندزاده (۱) نامگذاری شد. و از سال ۱۹۵۹ به موسسه آموزش عالی ارتقاء یافت.

در سال ۱۹۰۹ برادران ثروتمند میلوف به سفر اروپا رفتند که در این سفر دلداده و اسیر ستاره اپرای آرژانتینی شدند و سعی در ترغیب کردن او به دیدار آنها در باکو شدند.

ستاره اپرای آرژانتینی: آیا در باکو جایی برای اجرای نمایش های من هست؟ او با پرسش امرانه خود خواست تا ایده ای از باکوی آن روز داشته باشد.

تالار اپرا و باله آذربایجان | آدرس و قیمت بلیط ورودی

ولی جای برای اجرای نمایش اپرای او در باکو نبود.

ولی برادران میلوف او را متقاعد کردند که تا رسیدن او به باکو مکانی برای اجرای نمایش اپرای او خواهد بود. بنابراین برنامه ریزی٬ طراحی و ساخت این تئاتر اپرا و باله در عرض یک سال تمام شد.

حوادث:

متاسفانه در سال ۱۹۸۵ این تئاتر زیبا به طور مرموزانه در آتش سوخت ولی در عرض سه سال این تئاتر دوباره مثل اول بازسازی و ساخته شد.

بلیط ورودی:

برای تماشای اپرا و یا باله در این تئاتر نرخ بلیط های نسبت به نمایش و جای صندلی متغییر می باشد که مبلغی بین ۱۵ الی ۷۰ مانات می باشد.

توصیه:

سعی کنید از خرید جای صندلی های ارزان خودداری کنید که معمولا این صندلی ها برای دانش آموزان فروخته می شود که در طول نمایش ممکن است با گپ و گفتگو خود موجب مخدوش کردن تمرکز شما از نمایش شوند.

تئاتر اپرا و باله آذربایجان باکو - سایت گردشگری ایران

پانویس:

(۱) میرزا فتحعلی آخوندزاده (آخوندوف) نمایشنامه‌نویس آزادی‌خواه اهل آذربایجان در دورهٔ قاجار بود. او را از پیشگامان جنبش ترقی‌خواهی و ناسیونالیسم ایرانی می‌دانند. اندیشه‌های او بر اندیشمندان جنبش مشروطیت ایران از جمله میرزا آقاخان کرمانی، میرزا ملکم خان، طالبوف، میرزا آقا تبریزی و دیگران بسیار تأثیر گذاشت.

منبع: تریپ یار 

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید