طبق آخرین گزارشاتی که وجود دارند این افراد توانسته‌اند تا به حال جان بیش از ۲۰ تن را نجات دهند. سؤال اینجاست که چطور می‌توان با این سامانه ارتباط برقرار کرد؟ با شماره گیری کردن شماره ۰۲۱۵۴۴۶۷۰۰۰ می‌توانید با این افراد که تمامی خدمات مشاوره تا درمان را به صورت رایگان انجام می‌دهند تماس حاصل فرمایید.

آیا می‌دانستید شماره‌ای برای پیشگیری از خودکشی و پشتیبانی در بحران در ایران وجود دارد؟

گاهی اوقات افراد به دلیل مشکلات مالی و یا مشکلات خانوادگی دچار برخی از بحران‌های روحی و روانی می‌شوند. این روزها و با زیاد شدن مشکلات در بین مردم جامعه گروهی از مددکاران اجتماعی به فکر ساختن سامانه و یک شماره تلفن خاص برای رسیدگی کردن به این افراد افتادند. در باب پرداختن به این مسئله شماره تلفنی با تیتر الو سلام حالم خوب نیست افتتاح کردند. در این مقاله قصد داریم به بررسی کارهایی که این مؤسسه انجام می‌دهد بپردازیم و همچنین روش‌های برخورد با یک فرد افسرده را توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

سامانه الو سلام حالم خوب نیست چه نوع سامانه‌ای است؟

شماره تماسی وجود دارد به نام الو سلام حالم خوب نیست. تعدادی از روانشناسان برای کمک کردن به افرادی که از نظر روانشناسی در وضعیت خوبی قرار ندارند، افسردگی دارند و نیاز به کمک دارند و یا حتی افرادی که به خودکشی فکر کرده‌اند سامانه را راه اندازی کردند تا با آنها صحبت کنند و کمک‌های لازم را در جهت یاری کردن این افراد انجام دهند. طبق آخرین گزارشاتی که وجود دارند این افراد توانسته‌اند تا به حال جان بیش از ۲۰ تن را نجات دهند. سؤال اینجاست که چطور می‌توان با این سامانه ارتباط برقرار کرد؟ با شماره گیری کردن شماره ۰۲۱۵۴۴۶۷۰۰۰ می‌توانید با این افراد که تمامی خدمات مشاوره تا درمان را به صورت رایگان انجام می‌دهند تماس حاصل فرمایید.

افسردگی چیست و آیا قابل درمان است؟

افسردگی یک بیماری بسیار جدی و البته قابل درمان است که امروزه در سرتاسر جهان میلیونها نفر را تحت تأثیر خود قرار داده است. این بیماری مختص سن خاصی نیست. برای مثال از افراد مسن گرفته تا حتی نوجوان‌هایی که در اوج شور و اشتیاق زندگی خود قرار دارند، می‌توانند به این بیماری مبتلا شوند. فراموش نکنید که در مواجه شدن با افرادی که از بیماری افسردگی رنج می‌برند باید در وهله اول مراقب سلامت روح و روان خودتان هم باشید. درمان کردن فردی که دچار افسردگی است نه وظیفه شماست و نه از پس آن بر می‌آیید. شما باید حتما از روانشناس برای کمک کردن به فرد افسرده استفاده کنید.

طرز رفتار کردن با افرادی که دچار افسردگی هستند به چه صورت است؟

اگر یک نفر از افراد خانواده‌تان دچار این بیماری شده است باید علاوه بر جملات انگیزشی که به وی در جهت کمک کردن به او می‌گویید کارهایی را هم در ضمن درمان وی انجام دهید. قبل از هر چیز فراموش نکنید که وقتی شخصی دچار افسردگی می‌شود ارتباط برقرار کردن با سایر افراد برایش بسیار سخت می‌شود. در این صورت اگر فرد افسرده با پرخاش و یا خشم با شما صحبت کرد باید با مهربانی به وی دلگرمی بدهید و به هیچ عنوان رفتار مشابه‌اش را در پاسخ به رفتار ناشایست از خود نشان ندهید. فراموش نکنید که در صورت مواجهه با افرادی که دچار افسردگی حاد هستند بهترین روش برای پیش بردن درمان کمک گرفتن از افراد متخصص و روانشناس‌ها است. روانشناسان و افراد متخصص می‌توانند با استفاده از روشهای خاص روانشناسی فرایند درمان شخص مبتلا به افسردگی را سریع‌تر کنند. همچنین امروزه داروهای بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانند در کنترل و درمان افسردگی به افراد کمک کنند.

کد خبرنگار: ۲۱
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید