تفرجگاه ائل باغی در ضلع جنوبی ائل گولی تبریز اولین و بزرگ‌ترین مجموعه سورتمه سواری شمال غرب کشور را در خود جای داده است.

در سفر به تبریز به سورتمه تبریز نیز سری بزنید

به گزارش سلام نو، محدوده ۲۳۰ هکتاری پارک ائل باغی که با فضای سبز و گل‌ کاری شده در یکی از ارتفاعات جنوب شرق تبریز قرار دارد مجموعه ای تفریحی است. این مجموعه شامل سورتمه ‌سواری هیجان ‌انگیز، آبشار مصنوعی، پارک تفریحی، وسایل ورزشی، آلاچیق و مبلمان پارکی و ... است. مسیر سورتمه‌ که ساخت کشور آلمان است، ۴۵۰ متر طول دارد که به دو شکل کابین ‌های یک و دو نفره طراحی‌ شده و چشم ‌انداز زیبای تبریز در طول مسیر حرکت کابین ‌ها برای استفاده ‌کنندگان جذاب و دیدنی است.

قابل یادآوری است که در ایران، تبریز تنها شهری است که بعد از تهران، تالش و نمک آبرود دارای سورتمه می‌باشد.

مراکز تفریحی تبریز | 15 تا از مراکز تفریحی تبریز همراه با عکس و آدرس |  سفرزون

اگر کلمه سورتمه را در گوگل جستجو کنید به این تعریف میرسید: <<نوعی وسیله نقلیه بدون چرخ که بیشتر در مناطق سرد سیر، به وسیله سگ، اسب یا گوزن شمالی روی برف کشیده می شود.>> اما سورتمه ای که  مد نظر ماست، وسیله ای تفریحی مانند ترن هوایی شهر بازی ها است که به صورت یک یا دو نفره قابل سوار شدن است.

تفرجگاه ائل باغی در ضلع جنوبی ائل گولی تبریز اولین و بزرگ ترین مجموعه سورتمه سواری شمال غرب کشور را در خود جای داده است.

تمام تجهیزات این سورتمه از آلمان وارد شده ‌است. چند نفر نیز برای نصب و راه‌ اندازی این تجهیزات آموزش ‌های لازم را در خارج از کشور طی کرده اند. سرعت سورتمه توسط سرنشین قابل ‌کنترل است و اگر سرعت زیاد باشد سورتمه به صورت هوشمند عمل کرده و از سرعت می ‌کاهد.
مسیر این سورتمه توسط سازمان پارک‌ ها درختکاری و گل ‌کاری شده است.

طول مسیر سورتمه تبریز ۴۵۰ متر می باشد که به دو صورت کابین های یک و دو نفره طراحی شده و چشم انداز زیبای تبریز در طول مسیر حرکتی کابین ها برای استفاده کنندگان از این مجموعه جذابیت های خاص خود را دارد.

سورتمه تبریز | آدرس ، عکس و معرفی (1400) ☀️ کارناوال

سورتمه‌های ایران:

۱- در بند، بوستان گلابدره: سورتمه تهران با سرعت ۴۰کیلومتری (متغیر) مسیر حدود یک کیلومتری را روی ریل طی می کند.

۲- تالش: پارک جنگلی سیاهدران در استان گیلان از مکان هایی است که هنگام سفر به شمال نباید دیدنش را از دست داد. مسیر سورتمه تالش در بین این پارک جنگلی و سرسبز تعبیه شده و مارال های قرمز و آهوان تیز پایی هم در طول مسیر سورتمه در پارک حفاظت شده رها هستند. حداکثر سرعت ۴۰ کیلومترو طول مسیر ۸۱۰ متراست.

۳- نمک آبرود: شهرک مسکونی و تفریحی نمک آبرود نیازی به معرفی ندارد. عبور از مناطق جنگلی با سورتمه در طول ۱۱۹۰متر، سرعت ۴۰ کیلومتر،۹۲۰ متر سر پایینی و ۲۷۰متر سر بالایی.

۴- تبریز: در تفرجگاه ۲۳۰ هکتاری ائل باغی، طول مسیر سورتمه تبریز ۷۰۰ متر است که به دو صورت کابین های یک و دو نفره طراحی شده است.

منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید