فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه و آرارات میزویان، وزیر خارجه ارمنستان در رابطه با مسائل دوجانبه رایزنی کردند.

فیصل مقداد با همتای ارمنستانی خود گفتگو کرد

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از سانا نوشت: فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه با آرارات میزویان همتای ارمنستانی خود رایزنی و بر روابط دوستانه میان دو کشور سوریه و ارمنستان تاکید کرد.

وزیر خارجه سوریه و همتای ارمنستانی خود آرارات میرزویان امروز به مناسبت ۳۰ سالگی برقراری روابط دیپلماتیک میان سوریه و ارمنستان با تبادل پیام‌های تبریک به یکدیگر و مردم دو کشور تبریک گفتند.

فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد که روابط دوستانه بین سوریه و ارمنستان شاهد توسعه روزافزون در همه زمینه ها در راستای تامین منافع مشترک دو کشور است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این روابط در مواجهه با سیاست های نسل کشی و پان تورانیسم جدید رژیم های متوالی ترکیه موثر است.

وزیر میرزویان نیز به نوبه خود ضمن تبریک صمیمانه به دولت سوریه به این مناسبت تاکید کرد که روابط ارمنستان و سوریه بر پایه ای محکم از احترام و اعتماد متقابل استوار است.

میرزویان همچنین گفت: ارمنستان از روز اول بحران سوریه از حق این کشور برای حفظ وحدت و حاکمیت آن و حق مردم سوریه برای تعیین سرنوشت خود دفاع کرده است و تروریسمی را که سوریه را هدف قرار داده، محکوم کرده است.

وی افزود که کشورش اهمیت زیادی برای به رسمیت شناختن و محکومیت نسل کشی ارامنه توسط پارلمان سوریه قائل است، که این خود شاهد دیگری بر همبستگی مردم دو کشور است.

وزیر خارجه ارمنستان در پایان پیام خود بر تمایل کشورش برای تقویت روابط با سوریه و پیشبرد آن به نفع دو ملت و دو کشور تاکید کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید