سخنگوی وزارت دعوت و ارشاد امر به معروف و نهی از منکر طالبان گفت این گروه نوروز را مراسمی غیر اسلامی می داند و آن را به عنوان عید قبول ندارد.

طالبان: نوروز را قبول نداریم و برگزار نمی کنیم

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مولوی محمد صادق عاکف مهاجر، سخنگو و رئیس اطلاعات وزارت دعوت و ارشاد -امر به معروف و نهی از منکر طالبان امروز شنبه (۱۴ حوت/اسفند) درباره نگاه طالبان به جشن نوروز گفت: «ما در اسلام فقط دو عید داریم: عید خرد و عید کلان. عید دیگری به نام نوروز در اسلام نیست.

عید نوروز مختص به مجوسی ها است و ضرورت نمی بینم که نوروز را برگزار نماییم.»

سخنگوی وزارت دعوت و ارشاد طالبان درباره این که آیا سه روز رخصتی نوروز در سال آینده حفظ خواهد شد یا نه نیز گفت: «باید دید اداره کار و امور اجتماعی چه تصمیمی خواهد گرفت اما به احتمال زیاد این سه روز تعطیل نخواهد شد.»

مولوی مهاجر درباره اقدامات وزارت دعوت و ارشاد گفت: «وزارت امر به معروف نقش مهمی را در حکومت طالبان ایفا می کند و در شش ماه گذشته کارهای بسیاری در احیای احکام اسلامی را انجام دادیم از جمله شراب خواری، استفاده علنی از مواد مخدر، رقص و آواز دختران را از جامعه جمع کردیم و کارهای اصلاحی انجام دادیم.»

سخنگوی وزارت دعوت و ارشاد -امر به معروف و نهی از منکر طالبان همچنین گفت این وزارتخانه در آینده کار های زیادی را روی دست دارد و گزارش اقدامات خود را به اطلاع مردم خواهد رساند.

پیش از این امر به معروف و نهی از منکر طالبان به تمامی وزارتخانه ها و ادارات مستقل در حکومت سرپرست این گروه دستور داده است که پس از این مراجعین زن بدون محرم را نپذیرند.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید