قطارهای اسباب‌بازی هندی قطارهای واقعی هستند که عمدتا کوچک‌تر هستند و به طور خاص برای حمل و نقل در تپه‌ها و دامنه‌های کوه ساخته شده‌اند. گردشگران از سراسر هند و جهان نمی‌توانند ایستگاه هیل را بدون سوار شدن به هیچ یک از این قطارهای اسباب بازی معروف ترک کنند. اجازه دهید شما را با برخی از آن‌ها آشنا کنیم.

از قطارهای مینیاتوری هند چه می‌دانید؟ + عکس

سلام نو-سرویس گردشگری: این قطارهای اسباب‌بازی یک سفر شاد برای کودکان و بزرگسالان ایجاد می‌کنند.

قطارهای اسباب‌بازی در هند که توسط بریتانیایی‌ها در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم برای دسترسی به سکونتگاه‌های تپه‌هایشان ساخته شده‌اند، بر روی خطوط راه‌آهن تاریخی کوهستانی حرکت می‌کنند و مسیرهای دیدنی، سواری باشکوهی را تشکیل می‌دهند. سفر با هر یک از این قطارها لذت بخش است زیرا با نسیم آرام و فضای سبز زیبایی روبرو می‌شوید که شما را فرا می‌گیرد. سفر با این قطارها سفری است که ارزش یادآوری را دارد، به خصوص که برخی از آنها در اطراف معروف‌ترین مقاصد گردشگری در دامنه تپه در هند هستند. قطارهای اسباب‌بازی هندی قطارهای واقعی هستند که عمدتا کوچک‌تر هستند و به طور خاص برای حمل و نقل در تپه‌ها و دامنه‌های کوه ساخته شده‌اند. گردشگران از سراسر هند و جهان نمی‌توانند ایستگاه هیل را بدون سوار شدن به هیچ یک از این قطارهای اسباب بازی معروف ترک کنند. اجازه دهید شما را با برخی از آن‌ها آشنا کنیم.

ایستگاه راه آهن کالکا شیملا، هیماچال پرادش

از قطارهای مینیاتوری هند چه می‌دانید؟ + عکس

کالکا یکی از معدود قطارهای اسباب‌بازی عملیاتی در هند است. این قطار واقعا تاریخی است که به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، قطار از طریق مسیری ۹۶ کیلومتری که یک مسیر قطار باریک است که شامل ۱۰۳ تونل و بیش از ۸۵۰ پل است، حرکت می‌کند. سفری که یکی از زیباترین سفرهای شناخته شده برای مسافران است. در شمال شهر چاندی واقع شده است که توسط رشته کوه‌های زیبا در هیماچال پرادش احاطه شده است. این سفر حدود ۵.۵ ساعت طول می‌کشد و چیزی کمتر از یک تجربه باور نکردنی در زندگی نیست.

راه‌آهن هیمالیا دارجلینگ، بنگال غربی

از قطارهای مینیاتوری هند چه می‌دانید؟ + عکس

با توجه به غرور دارجلینگ، قطار اسباب‌بازی دارجلینگ یکی از شگفت‌انگیزترین شگفتی‌های مهندسی است. راه آهن دارجلینگ هیمالیا یکی از قدیمی‌ترین قطارهای اسباب بازی هند است که در سال ۱۸۸۱ تأسیس شد. قطار شما را به سفری از هیمالیا می‌برد و از میان باغ چای سرسبز و فراوان شیملا می‌گذرد. زمانی که بریتانیایی‌ها از آن برای حمل چای به تمام نقاط جهان استفاده می‌کردند، یکی از معدود قطارهایی است که هنوز با موتور بخار کار می‌کند. راه‌آهن هیمالیا دارجلینگ که به عنوان میراث جهانی یونسکو اعلام شده است، قرار است شما را به یک صعود ۲۰۰۰ متری بین سیلیگوری و مزارع چای دارجلینگ ببرد.

راه آهن کوهستانی نیلگیری، تامیل نادو

از قطارهای مینیاتوری هند چه می‌دانید؟ + عکس

راه آهن کوه نیلگیری که در سال ۱۸۸۵ افتتاح شد و در سال ۲۰۰۵ به عنوان میراث جهانی یونسکو اعلام شد، یکی از بهترین چیزها در مورد اوتی است. یکی از شیب‌دارترین سیستم‌های ریلی، نه تنها در هند، بلکه در آسیا است. این قطار تنها قطار اسباب‌بازی در هند است که روی یک قفسه متری حرکت می‌کند، این قطار از مسیری عبور می‌کند که از ۲۵۰ پل و ۱۶ تونل می‌گذرد و بهترین مناظر از مسیر متوپالایام تا کونور را ارائه می‌دهد.

راه‌آهن تپه ماتران، ماهاراشترا

از قطارهای مینیاتوری هند چه می‌دانید؟ + عکس

راه‌آهن تپه ماتران یکی از قطارهای اسباب‌بازی محبوب در هندوستان است که با قدمت یک صدساله در ماهاراشترا انجام می‌شود. یک سایت میراث یونسکو که قطار برای اولین بار در سال ۱۹۰۷ رفت و حدود ۲۰ کیلومتر را طی می‌کند و شما را از تپه نرال تا ماتران بالا می‌برد. این راه آهن به شما این امکان را می‌دهد سفری بدون آلودگی را تجربه کنید زیرا هیچ وسیله نقلیه‌ای در تپه ماتران وجود ندارد، حتی دوچرخه.

راه آهن دره کانگرا، هیماچال پرادش

از قطارهای مینیاتوری هند چه می‌دانید؟ + عکس

یکی دیگر از قطارهای اسباب‌بازی میراثی در هند که بر روی یک مسیر باریک بین پاتانکوت و جوگیندرناگا حرکت می‌کند، راه‌آهن دره کانگرا است. این راه‌آهن که در سال ۱۹۲۹ تکمیل شد، به عنوان آخرین راه‌آهن کوهستانی ساخته شده در هند شناخته می‌شود. راه‌آهن دره کانگرا شما را تنها از دو تونل عبور می‌دهد، زیرا مهندسان می‌خواستند از میان کوه‌ها عبور نکنند و آن را از قطارهای اسباب‌بازی دیگر در هند متمایز کنند. سواران این قطار این فرصت را دارند که زمین های کشاورزی غنی از مناظر سرسبز و همچنین رشته کوه را تجربه کنند.

سفری در حمل و نقل میراث هند

اگر می‌خواهید از مناظر سرسبز و زیبایی‌هایی که طبیعت ارائه می‌دهد لذت ببرید، قطار راهی عالی برای سفر است و این نعمتی است که همه این قطارهای اسباب‌بازی در هند در چنین مکان‌های زیبایی قرار دارند. سفر با هر یک از این قطارها مطمئنا به شما امکان گریز از رشته کوه‌های باشکوه را می‌دهد. در هوای تازه نفس بکشید، از مناظر خوش منظره لذت ببرید و در هر یک از این قطارهای اسباب‌بازی در هند دوباره احساس کودکی کنید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید