هفته قبل نوعی بمباران پالس‌های سیاسی برای بازار ارز محسوب می‌شد، اما اسکناس آمریکا هر روز حوالی مرز ۲۶ هزار تومان درجا زد.

دلار به سیگنال‌های سیاسی بی‌توجه شد / چسبندگی دلار به کانال ۲۶ هزار

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، قیمت دلار در ساعات ابتدایی معاملات امروز شنبه چهاردهم اسفند احتمالا افزایش پیدا می‌کند درحالی که طی ۲۴ ساعت اخیر، خبرهای سیاسی نوعی پالس مثبت برای ارز محسوب می‌شدند

دلار به سیگنال‌های سیاسی بی‌توجه شده است. درحالی که ظرف ۲۴ ساعت گذشته بسیاری از نمایندگان کشورهای حاضر در مذاکرات احیای برجام از نزدیک بودن روز امضای توافق‌نامه خرف زدند در جریان معاملات پشت‌خطی دلار گران شد. به‌نظر می‌رسد بازار از این دست خبرها و ماجرای سفر رافائل گروسی به تهران فعلا استقبالی نخواهد نکرد و حداقل در ساعت‌های ابتدایی خرید و فروش‌های امروز شاهد افزایش قیمت دلار آزاد خواهیم بود. روز پایانی هفته قبل دلار با وجود جو کاهشی بازار و رسیدن به کف کانال ۲۶ هزار تومان، تمایلی بابت عقب‌نشینی به محدوده ۲۵ هزار تومان نشان ندارد. در آخرین ساعت‌های روز جمعه و در جریان معاملات فردایی تا محدوده ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان بالا آمد و می‌شود همین رفتار را از اسکناس آمریکایی با شروع معاملات هفته جدید انتظار داشته باشیم.

چسبندگی دلار به کانال ۲۶ هزار

به گزارش فرارو، قیمت دلار هفته گذشته نوسان چندانی نداشت و اسکناس آمریکایی توان زیادی برای فاصله گرفتن از مرز ۲۶ هزار تومان نداشت. پنجشنبه ساعت هشت شب و همزمان با آخرین خرید و فروش‌های بازار آزاد دلار ۲۶ هزار و ۵۰ تومان ارزش داشت درحالی که شنبه هفتم اسفند، در اولین روز هفته اسکناس آمریکایی ۲۶ هزار و ۳۵۰ تومان فروخته شد. برای پی بردن به آرامش هفته قبل در بازار ارز، کافی است بدانید رقم روز شنبه بیشترین نرخ دلار و قیمت پایانی روز پنجشنبه کمترین ارزش این اسکناس بوده. در بازار طلا، قیمت سکه هم افت‌وخیز چشمگیری را تجربه نکرد و شاهد درجا زدن ارزش این قطعه سکه حوالی مرز ۱۲ میلیون تومان بودیم. طلافروشی‌ها هر قطعه سکه امامی یا همان سکه بهار آزادی طرح جدید را در روز پنجشنبه ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان می‌فروختند و شنبه ارزش این سکه ۱۲ میلیون تومان به‌ثبت رسیده بود.

تییر قیمت دلار طی هفته دوم اسفند

شنبه هفتم اسفند

یکشنبه هشتم اسفند

دوشنبه نهم اسفند

سه‌شنبه دهم اسفند

چهارشنبه یازدهم اسفند

پنجشنبه دوازدهم اسفند

۲۶ هزار و ۳۵۰ تومان

۲۶ هزار و ۳۲۰ تومان

۲۶ هزار و ۲۳۰ تومان

تعطیل رسمی

۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان

۲۶ هزار و ۵۰ تومان

سیگنال‌های متناقض سیاسی و درجا زدن دلار

دلار به سیگنال‌های سیاسی بی‌توجه شده است. هفته قبل نوعی بمباران پالس‌های سیاسی برای بازار ارز محسوب می‌شد، اما اسکناس آمریکا هر روز حوالی مرز ۲۶ هزار تومان درجا زد. هفته قبل دلار از عدد ۲۶ هزار و ۳۵۰ تومان نتوانست فراتر برود و دل و جرات قدم گذاشتن به نیمه‌های کانال ۲۶ هزار تومان را پیدا نکرد. از طرفی روز پنجشنبه با وجود جو کاهشی بازار و دست بالای فروشنده‌ها نسبت به خریداران، از رقم ۲۶ هزار و ۵۰ تومان پایین نیامد و تمایلی بابت عقب‌نشینی به کانال ۲۵ هزار تومان نشان نداد. همه این اتفاق‌ها زمانی رخ داد که از یک طرف مدام خبرهایی درباره شکست مذاکرات احیای برجام مخابره می‌شد و از طرفی دیگر صحبت‌هایی درباره پیش‌نویش متن توافق‌نامه به‌گوش می‌رسید.

قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی

قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی دیروز با شیب ملایمی افزایش پیدا کرد و احتمالا همین اتفاق را باید امروز شنبه با شروع هفته جدید در بازار آزاد ارز شاهد باشیم. معامله‌گران عمده درحالی ساعت ۱۰ دیشب دلار فردایی را ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان خرید و فروش می‌کردند که این اسکناس صبح جمعه به کف کانال ۲۶ هزار تومان چسبیده بود. رقم ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان پایانی، بیشترین نرخ دلار فردایی محسوب می‌شد و کمترین ارزش این اسکناس در جریان خرید و فروش‌های پشت‌خطی ۲۶ هزار و ۲۰ تومان به‌ثبت رسید. همین افزایش محدود و تقریبا ۲۰۰ تومانی نشان می‌دهد امروز شنبه چهاردهم اسفند دلار آزاد در ساعات ابتدایی معاملات شانس زیادی گران شدن دارد.

تغییر قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی

شروع معاملات

کف قیمت

سقف قیمت

نوسان

۲۶ هزار و ۵۰ تومان

۲۶ هزار و ۲۰ تومان

۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان

۱۸۰ تومان

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید