۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 55339373

نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ تصویب کردند ۹ میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی بر اساس نرخ ارز ترجیحی اختصاص یابد.

یارانه جدید حذف شد؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، قرار بود ارز ترجیحی برای کالاهای اساسی حذف شود و به جای آن یارانه به خانوارها پرداخت شود. اما با مصوبه امروز مجلس تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی در سال آینده ادامه دارد و یارانه جدید حذف شد.نمایندگان مجلس در حال بررسی و تصویب جزئیات لایحه بودجه سال آینده هستند، براساس مصوبه امروز تخصیص ارز ترجیحی ادامه دارد. مجلس امروز مصوب کرد که ۹ میلیارد دلار به نرخ ترجیحی برای کالاهای اساسی اختصاص یابد.

نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ تصویب کردند ۹ میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی بر اساس نرخ ارز ترجیحی اختصاص یابد.دولت قرار است این ۹ میلیارد دلار را با نرخ ۴۲۰۰ تومان در اختیار واردکننده قرار دهد که حدود ۳۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برآورد می۲‌شود.

در واقع منابع این میزان ارز ترجیحی با نرخ دلار ۲۶ هزار تومان در بازار، ۲۳۴ هزار میلیارد تومان است. یعنی دولت منابع ۲۳۴ هزار میلیارد تومانی را به نرخ ۳۷ هزار میلیارد تومان می‌فروشد. در این بین ۱۹۷ هزار میلیارد تومان از منابع کشور از بین می‌رود.نمایندگان همچنین دولت را مکلف کردند از طریق شرکت ملی نفت ۴ میلیارد و پانصد میلیون یورو به برنامه تقویت بنیه دفاعی تخصیص دهد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید